Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 augustus 2006, 17:03
SimpelM SimpelM is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2006
Berichten: 1
SimpelM is on a distinguished road
Standaard LOI Cursus

Hallo!!

Na mijn HBO opleiding wilde ik heel wat anders gaan doen. Ik wilde heel graag Grafisch Ontwerpen maar had geen zin na 4 jaar HBO eindelijk te hebben afgesloten weer naar school te gaan.
Toen heb ik er voor gekozen om via de LOI Grafisch ontwerpen te gaan doen. Alleen nu, na 2 jaar, heb ik een beetje het idee dat dit niet serieus genomen wordt. Bij vacatures vragen ze bijna altijd Rietveld Academie, of iets soortgelijks. Misschien heeft het ook een beetje te maken met mijn eigen beeld van de LOI of iets soortgelijks. Heeft hier iemand ervaring mee? Of kan iemand mijn zorgen weg nemen?

Bedankt!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 augustus 2006, 22:33
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: LOI Cursus

Hoi,

Dat Rietveld of een andere kunstopleiding gevraagd wordt in vacatures zegt je natuurlijk al veel. LOI probeert hard af te komen van het imago van leuke hobby cursussen, maar voordat tot werkgevers is doorgedrongen dat LOI wel serieuze HBO-opleiding biedt, zit jij misschien al een tijd zonder werk. Als ik jou was, zou ik eens een paar werkgevers die je interessant lijken, opbellen en op de man/vrouw afvragen wat ze ervan vinden als ze op iemands CV zien staan 'HBO Grafisch vormgeven van LOI'. Bel b.v. de afdeling Personeelszaken van VNU, de grote bladenuitgeverij, of bel een grote educatieve uitgeverijm b.v. Zwijsen in Tilburg.

Als je wil switchen naar een niet-commerciële opleiding kun je hier lezen hoe die in elkaar zit. Je kunt zo'n opleiding ook in deeltijd doen bij een aantal instellingen. Waarschijnlijk kun je wel een aantal vrijstellingen krijgen en kun je in het 2e of 3e jaar instromen met het portfolio dat je voor LOI hebt gemaakt.
__________________
Isabelle
Projectleider Carrièretijger

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 september 2006, 16:49
marcmarieke
Gast
 
Berichten: n/a
Exclamation Re: LOI Cursus

Hallo,

Ook ik ben bezig met een thuisstudie, in dit geval van de NHA. Het gaat hier om een NIMA - A opleiding (altijd handig in de marketing), daarna wil ik basisdiploma reclametekenaar/DTP gaan halen en dan weer een vervolgstudie.

Ik heb ook het idee dat deze thuisstudies niet altijd even serieus genomen worden (zeg maar gerust nooit), alsof dit geen volwaardige studies zijn maar gewoon een paar knutseluurtjes. Ikzelf ben echter van mening dat dit wel degelijk goede studies zijn, omdat de student veel zelfdiscipline moet hebben om de studie af te maken. Dat moet toch iets zeggen!?

Graag zou ik ook horen hoe de studie Grafisch ontwerper je is bevallen, ik ben er namelijk wel benieuwd naar!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 juli 2009, 14:59
Arbhin
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: LOI Cursus

Ik wil net beginnen aan een cursus. Ook grafisch zoals hierboven door mensen wordt aangegeven. Door mijn huidige werk ben ik niet instaat een vol-tijd studie op te pakken, daarnaast kan ik door mijn leeftijd geen studiefinanciering meer krijgen. Ik denk dat als je een werkgever zal uitleggen waarom je LOI gekozen hebt ipv regulier, dat hij je groot gelijk zal geven. NHA, of LOI, of PBNA. Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om de opleidende organisatie niet te noemen, maar de examen-organisatie. Dit scheelt vaak. Mijn cursus bouwkunde heb ik bij SBS-bouwkunde gevolgt, naast mijn werk, maar ik geef altijd aan dat ik een NMA bouwkunde cursus heb gedaan. Ik denk dat dat scheelt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 augustus 2010, 12:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: LOI Cursus

A place like Rietveld Academy does not have the means to stimulate you. Whereas it are the beautiful things in life which can move you does this area adhere to its own narcistic arrogance as if it is omnipotent when in doing so disrespects the student who pays for it. The real problem seems to be that no one actually sues this institute in likes of not wanting to be blasphemous. I for one regret not having spent it on a real university.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 augustus 2010, 12:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: LOI Cursus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle Bekijk bericht
Hoi,

Dat Rietveld of een andere kunstopleiding gevraagd wordt in vacatures zegt je natuurlijk al veel.
How is it then that this place does not have any respect for other schools or academies? One could enter to this school with a PhD from Harvard and you still would nt get any respect for it. Dont you think those other academies have a thing or two to say about this Amsterdam based art school?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 juni 2011, 14:46
Gast
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard De cursus

Ik zit nu in havo 4 en ik wil graag een grafische opleiding doen. Ik heb nog geen portfolio en ik heb weinig ervaring. Toch ben ik erg gemotiveerd.
Denkt u dat deze opleiding 'Grafisch ontwerpen':
http://www.loi.nl/cursussen/informat...ndtp/index.htm
een goede basis is? Zodat ik daarna een opleiding op de kunstacademie van
Utrecht zou kunnen doen? Ik hoop dat u mij dit kunt vertellen.
M.v.g. Dominique
Met citaat reageren
  #8  
Oud 2 juni 2011, 15:04
Dominique
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Portfolio

En leg je dan ook een portfolio aan?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 5 juni 2011, 18:38
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Dag Dominique,

Ik neem aan dat je de HAVO gaat afmaken? Waarom ga je dan niet meteen naar de kunstacademie ipv een cursus bij de LOI? die cursus kan je altijd nog doen, een HBO opleiding wordt lastig wanneer je later gezin/baan etc wilt combineren.

Groet, Eveline
Met citaat reageren
  #10  
Oud 7 juni 2011, 20:42
Dominique
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Cursus

Hallo,
Ik ga idd mijn Havo-diploma halen daar ben ik heel zeker over dat ik dat ga halen.
Toch ben ik bang dat ik de kunstacademie niet haal omdat ik te weinig ervaring heb, bovendien heb ik nog geen portfolio aangelegd. Ik heb nu zo ongeveer besloten dat ik eerst een mbo-opleiding ga doen op het Roc hier vlakbij, zodat ik kan kijken of ik de opleiding leuk vindt en kan ik ook een portfolio aanleggen en het belangrijkste: ik heb een diploma (als ik het afrond.) Daarna wil ik alsnog naar de kunstacademie van Utrecht. Ik hoop dat de opleiding leuk is en dat ik mijn plan kan volgen.
Trouwens bedankt voor uw snelle reactie!
Mvg Dominique
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loi

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Online cursus Delegeren verschenen René Je competenties ontwikkelen 0 31 juli 2006 16:08
Doorstuderen, hogeschool of LOI? Yapi Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2006 00:44
Teambuilding: online cursus René Je competenties ontwikkelen 0 13 mei 2006 14:00
Online cursus Projectmanagement René Je competenties ontwikkelen 0 3 april 2006 19:26
Online cursus Didactische vaardigheden René Je competenties ontwikkelen 0 29 augustus 2005 22:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon