Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2010, 13:39
Stern Stern is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2010
Berichten: 3
Stern is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief tekenaar ...openingszin goed zo?

hallo allemaal,

dit is de vacature:

Het betreft hier een algemene ACAD functie. Deze is niet specifiek voor een bouwkundige CAD-tekenaar. Als Cad-tekenaar voor onze klant, maak je tekeningen om diverse winkels in te richten. Voorbeelden hiervan zijn: -Starbucks filialen -G-star filialen -Sabbon filialen etc.

Ik heb nu een motivatiebrief geschreven en wil graag weten wat jullie van mijn openingszin vinden? Ik vrees dat die te lang is. Ook en reactie op de rest van brief zou ik fijn vinden. Mijn probleem is, dat ik niet echt de eisen voor deze baan weet.

hier de brief:

Geachte heer xxxx,

Toen ik in uw functie omschrijving van uw advertentie voor de functie van een cad-tekenaar bouwkunde op de website werk.nl las, dat uw iemand zoekt die tekeningen maakt om verschillende winkels in te richten, raakte ik zo enthousiast dat ik direct besloot meteen te reageren.

Na het afronden van mijn studie in architectuur en stedenbouw aan de xxx (HBO) ben ik in verschillenden architectenbureaus verantwoordelijk geweest voor het opstellen van tekeningen van schetsontwerp tot werktekening.
Ik vind het belangrijk dat de tekeningen goed leesbaar zijn, overtuigen en de gewensde informatie snel weergeven. Dit betekent voor mij, dat ik meedenk, nauwkeurig ben en tekeningen logisch en met een goede structuur opbouw.

De afgelopen twee jaar ben ik voor xxxx in xxxx werkzaam geweest. Ik was betrokken bij het uitwerken van utiliteitsgebouwen (onder ander met winkelfuncties), industriegebouwen en woningen zowel voor nieuwbouw als ook voor verbouw. Door het uitwerken van bestektekeningen heb ik relevante kennis van het bouwbesluit en de noodzakelijke aanvullingen opgedaan.
Tevens heb ik gezien hoe belangrijk het is ideeën om te vormen naar beeld. Hiervoor zijn 3D-visualisaties een uitstekende mogelijkheid, waar ik veel ervaring mee heb.

Ik ben op zoek naar een veelzijdige functie, waarin ik mij binnen mijn werkgebied kan blijven ontwikkelen. Door mijn tijd als freelancer ben ik gewend zelfstandig te werken. Teamverband vind ik minstens zo belangrijk, omdat je elkaar in een team inspireert en versterkt en zo samen tot een beter kwaliteitsproduct komt. Vanzelfsprekend zijn professionaliteit en een hoge mate van accuratesse mij niet vreemd.

Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw bedrijf. Graag licht ik dan ook cv. in een persoonlijk gesprek aan u toe.


Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2010, 21:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

"Toen ik in uw functie omschrijving van uw advertentie voor de functie van een cad-tekenaar bouwkunde op de website werk.nl las, dat uw iemand zoekt die tekeningen maakt om verschillende winkels in te richten, raakte ik zo enthousiast dat ik direct besloot meteen te reageren."
Ik vind de zin idd te lang. Ik heb ook zo het idee dat er een wordje mist na de eerste komma, want hij klopt niet helemaal. Je kan er beter twee losse zinnen van maken.
En aan het einde kan je beter of DIRECT of METEEN weghalen. ik besloot DIRECT METEEN te reageren is een beetje dubbel.


"Dit betekent voor mij, dat ik meedenk, nauwkeurig ben en tekeningen logisch en met een goede structuur opbouw."
Volgens mij klopt er iets niet aan die eerste komma.

"Graag licht ik dan ook cv. in een persoonlijk gesprek aan u toe."
Bedoel je MIJN cv ?

verder.. goede brief
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 november 2010, 21:14
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stern Bekijk bericht
Toen ik in uw functie omschrijving van uw advertentie voor de functie van een cad-tekenaar bouwkunde op de website werk.nl las, dat uw iemand zoekt die tekeningen maakt om verschillende winkels in te richten, raakte ik zo enthousiast dat ik direct besloot meteen te reageren.
Toen ik .... op werk.nl las dat u een cad-tekenaar bouwkunde zocht, raakte ik direct enthousiast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stern Bekijk bericht
Na het afronden van mijn studie in architectuur en stedenbouw aan de xxx (HBO) ben ik BIJ verschillenden architectenbureaus verantwoordelijk geweest voor het opstellen van tekeningen van schetsontwerp tot werktekening.
Ik vind het belangrijk dat de tekeningen goed leesbaar zijn, overtuigen en de gewensTe informatie snel weergeven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
openingszin

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief bouwkundig tekenaar. Graag commentaar gennyfelicia Sollicitatiebrief en cv 0 15 maart 2010 10:19
Openingszin sollicitatiebrief. Graag feedback. Antoinette Sollicitatiebrief en cv 1 28 juli 2007 15:25
Sollicitatiebrief verhuurmakelaar + cv: twijfel of het goed is Marcel Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2007 16:01
Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed? Erik Sollicitatiebrief en cv 9 17 maart 2007 11:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon