Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 april 2015, 20:16
Asvezea Asvezea is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2015
Berichten: 2
Asvezea is on a distinguished road
Unhappy Hulp bij studiekeuze! Ik weet het echt niet meer.

Ik ben nu een half jaar geleden na 1,5 jaar met mijn studie communicatie en informatiewetenschappen gestopt. Ik ben dit gaan doen omdat de invulling van bedrijfscommunicatie mij aansprak in combinatie met het leren van Spaans. Nu heb ik veel psychische problemen gehad, ook omdat het op kamers wonen me niet goed beviel en ik kon niet thuis gaan wonen vanwege de afstand. Ik ben uiteindelijk gestopt omdat ik mezelf niet in deze branche zag werken, ik ongelukkig was in de hele situatie, ik het Spaans wel leuk vond, de bedrijfscommunicatie leuk vond, maar eigenlijk 'communicatie' zelf niet (en dit kwam in jaar 2 en 3 veel meer terug) en omdat ik bij de communicatie vakken het gevoel had (dit vond ik echt verschrikkelijk) dat ik niks leerde. Het is het bijna tijd om te gaan kiezen en ik weet het gewoon niet. Ik heb nog steeds heel erg ups en downs in hoe ik me voel en ik ben heel erg bang om wéér de verkeerde keuze te maken. Ik heb een lijstje met dingen waar ik het meeste aan denk:
1. International Business Administration. Ik vind bedrijven en organisaties heel interessant, maar accounting en finance niet, eigenlijk zijn cijfers niet mijn ding (ook al kan ik het wel, maar ik ben eigenlijk meer een taal en cultuur persoon) en ik zie mezelf hier niet echt in werken later. Marketing vind ik bijvoorbeeld wel leuk, maar ik ben niet commercieel en 'geld' boeit mij niet echt.
2. Psychologie. Mij lijkt organisatie en arbeidspsychologie en economische psychologie leuk, maar de medische en klinische kant vind ik maar vervelend om meer over te weten, aangezien ik zelf problemen heb op dat gebied. Bovendien is de hoeveelheid statistiek wel extreem :P
3. Toerisme. Lijkt me oprecht leuk, maar ik liep in mijn vorige studie aan tegen het gevoel dat ik weinig leerde en ik het te makkelijk vond, is het dan wel verstandig om nu naar hbo te gaan? Ik weet dat dit niet belangrijk zou moeten zijn, maar ik hou wel van wat uitdaging.
4. Geschiedenis. Geschiedenis was een van de vakken die ik leuk en interessant vond, maar of het nou echt mijn ding is weet ik niet haha. Het spreekt me vooral aan dat het in ieder geval niet commercieel is en je er veel over de wereld leert (EUR).
5. Journalistiek. Ik vind schrijven leuk en ik doe het graag, maar net als bij geschiedenis is de vraag: is dat nou echt mijn ding? Wel lijkt dit beroep mij heel afwisselend en leuk.
6. Onderwijskunde. Deze optie kwam ik een week geleden tegen en het spreekt mij aan om te leren 'hoe mensen het beste leren'. Ik ben echter wel een beetje angstig over het feit dat deze studie zich in Utrecht bevindt en hierdoor zou ik wederom per se op kamers moeten, wat ik liever zou willen kunnen kiezen.
7. Een taal. Ik ben altijd al heel goed geweest in talen, vooral Romaanse. Ik zou dus Italiaans, Frans of Portugees kunnen gaan studeren. Dit lijkt me heel leuk, maar ik weet niet of ook de taalkunde en literatuur mij kunnen boeien.

Ik weet het echt niet meer, ik heb zelfs naast deze studies nog andere opties in mijn hoofd. Ik slaap er niet meer goed door en heb heel veel stress. Heeft iemand een idee of een mening?

Asvezea
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dilemma Musiclover Loopbaanvragen 1 25 januari 2013 01:06
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon