Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2013, 19:11
dannyvt dannyvt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 16
dannyvt is on a distinguished road
Standaard Interne sollicitatie Verzekeringsadviseur Buitendienst MKB, feedback gevraagd

Hoi,

Op dit moment ben ik een buitendienst adviseur particulieren en wil de overstap maken naar buitendienst adviseur MKB. Graag jullie feedback:

xx

Betreft: sollicitatie Verzekeringsadviseur Buitendienst MKB

xx, 25 januari 2013

Geachte heer xx,

Graag maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie Verzekeringsadviseur Buitendienst MKB bij xx. Na het doorlezen van het functieprofiel ben ik enthousiast geraakt en wil ik in deze brief mijn geschiktheid nader toelichten.

Op 1 april 2010 ben ik bij xx in dienst getreden als medewerker klant contact groep en rond juni 2011 ben ik van functie gewisseld. Vanaf deze periode werk ik met veel plezier als buitendienst adviseur particulieren.

Met het adviseren van ondernemers heb ik geen directe ervaring. Ik kan goed luisteren, ben betrokken en heb oprechte interesse in mijn klanten ongeacht of het nu een particuliere- of zakelijke klant is. Deze filosofie zorgt ervoor dat ik op elk niveau met een ondernemer kan praten. Dit is de basis voor een goede adviseur. De productinhoudelijke kant is kennis en is aan te leren.

Deze functie spreekt mij aan omdat het adviseren van een ondernemer veel meer maatwerk is dan het adviseren van een particuliere klant. Het inschatten van de risico’s, het adviseren en het sparren met de ondernemer maken het een uitdagende functie. Dit is de diepgang die ik zoek in een mijn werk en ben er daarom van overtuigd dat deze functie bij mij past.

Als ik mijzelf in een aantal woorden zou omschrijven dan kies ik voor gedreven, enthousiast, leergierig, integer en sociaal. Mijn karaktereigenschappen in combinatie met mijn eerder opgedane werkervaring maken mij een geschikte kandidaat.

Graag licht ik mijn brief toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,



xx
Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2013, 21:11
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvt Bekijk bericht
Betreft: sollicitatie Verzekeringsadviseur Buitendienst MKB

xx, 25 januari 2013

Geachte heer xx,
Ik heb altijd geleerd: eerst de datum, dan de betreftregel. Tussen betreft en de aanhef moeten trouwens verplicht TWEE regels wit. De hoofdletters bij 'verzekeringsadviseur' en 'buitendienst' zou ik weglaten, al weet ik dat velen voor een fuctietitel hoofdletters wel gebruikelijk vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvt Bekijk bericht
Graag maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie Verzekeringsadviseur Buitendienst MKB bij xx. Na het doorlezen van het functieprofiel ben ik enthousiast geraakt en wil ik in deze brief mijn geschiktheid nader toelichten.
Ben je pas enthousiast geraakt na het doorlezen van het functieprofiel?
Nee toch? Je wist voordien toch ook al wel wat de functie inhield? Ik zou dat woord 'functieprofiel' in deze alinea helemaal weglaten. Iets in de trant van: "Mijn enthousiasme en geschiktheid voor invulling van deze functie, licht ik graag toe in deze brief.", misschien is dit iets te populair taalgebruik, maar je begrijpt mijn insteek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvt Bekijk bericht
Op 1 april 2010 ben ik bij xx in dienst getreden als medewerker klant contact groep en rond juni 2011 ben ik van functie gewisseld. Vanaf deze periode werk ik met veel plezier als buitendienst adviseur particulieren.
voor een buitenstaander leest het nu net of je in die eerste functie niet met plezier daar gewerkt hebt. Als dit idd. zo is, zou ik dat zeker niet zo met nadruk vermelden (dit leidt geheid tot vragen), is dit niet zo, zou ik de tekst zeker veranderen .
'Medewerker klant contact groep'' moet trouwens ook even anders. Misschien gewoon aanelkaar: "medewerker klantcontactgroep' of anders iets met koppeltekens, maar zoals het er nu staat, kan het niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvt Bekijk bericht
Met het adviseren van ondernemers heb ik geen directe ervaring. Ik kan goed luisteren, ben betrokken en heb oprechte interesse in mijn klanten ongeacht of het nu een particuliere- of zakelijke klant is. Deze filosofie zorgt ervoor dat ik op elk niveau met een ondernemer kan praten. Dit is de basis voor een goede adviseur. De productinhoudelijke kant is kennis en is aan te leren.
Ik zou nooit beginnen met waarmee je GEEN ervaring hebt. Verder vind ik deze alinea wel een hoog ik-gehalte hebben en vind ik dat je wel heel stellig zegt dat jouw opsomming de basis vormt voor een goede adviseur (zonder dit verder te onderbouwen). Tot slot vind ik dat 'ongeacht' wat negatief overkomen.
Ik zou de alinea omgooien en er bijvoorbeeld dit van maken: "De belangrijke vaardigheden van een goede adviseur, zijn volgens mij: betrokkenheid en goede luistervaardigheid. Ik ben ervan overtuigd dat ik deze vaardigheden de afgelopen jaren in mijn huidige functie als buitendienst adviseur particulieren, ten volle heb ontwikkeld en ga deze nu graag inzetten binnen de functie buitendienst adviseur MKB. Door mijn oprechte interesse in klanten, ben ik ervan overtuigd zowel de particuliere als zakelijke klant [zonder weglaatstreepje!], optimaal te kunnen bedienen. Kennis van de zakelijke producten, wil ik graag (verder) verwerven."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvt Bekijk bericht
Deze functie spreekt mij aan omdat het adviseren van een ondernemer veel meer maatwerk is dan het adviseren van een particuliere klant. Het inschatten van de risico’s, het adviseren en het sparren met de ondernemer maken het een uitdagende functie. Dit is de diepgang die ik zoek in een mijn werk en ben er daarom van overtuigd dat deze functie bij mij past.
'Meer maatwerk'?? Grammaticaal kan het misschien wel, maar ik vind het erg vreemd staan. Maatwerk = maatwerk, daarin zie ik geen gradaties.
Verder ook hier weer veel stelligheid, zonder onderbouwing.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvt Bekijk bericht
Als ik mijzelf in een aantal woorden zou omschrijven dan kies ik voor gedreven, enthousiast, leergierig, integer en sociaal. Mijn karaktereigenschappen in combinatie met mijn eerder opgedane werkervaring maken mij een geschikte kandidaat.
Het nut van een aantal steekwoorden over jezelf te noemen is juist dat de selecteur een bondige samenvatting krijgt van jou. Houd deze samenvatting dan ook bondig! Ik zou ervan maken: “Tot besluit, mijzelf in steekwoorden: gedreven, enthousiast, leergierig, integer en sociaal. Met mijn persoonsprofiel in combinatie met mijn werkervaring, vertrouw ik erop een goede invulling te kunnen geven aan genoemde functie.”
[/QUOTE]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvt Bekijk bericht
Graag licht ik mijn brief toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


xx
Bijlage: Curriculum Vitae
Ook tussen je naam en de bijlage(n)vermelding, moeten verplicht TWEE regels wit.
Na bijlage dubbele punt, moet trouwens geen hoofdletter worden geplaatst. Ook de hoofdletter van 'vitae' moet achterwege blijven.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2013, 21:48
dannyvt dannyvt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 16
dannyvt is on a distinguished road
Post

Dank voor je waardevolle feedback!

Hier kan ik zeker wat mee.

Groet,

Danny
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 januari 2013, 12:10
dannyvt dannyvt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 16
dannyvt is on a distinguished road
Standaard Brief aangepast, graag weer jullie feedback

xx


xx, 25 januari 2013

Betreft: sollicitatie Verzekeringsadviseur Buitendienst MKB


Geachte heer xx,

Graag maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie Verzekeringsadviseur Buitendienst MKB bij xx. Mijn enthousiasme en geschiktheid voor deze functie licht ik graag toe in deze brief.

Op 1 april 2010 ben ik bij xx in dienst getreden als medewerker Klant Contactgroep en rond juni 2011 ben ik van functie gewisseld. Vanaf deze periode werk ik met veel plezier als Buitendienstadviseur Particulieren. Nu mijn drukke studie bijna teneinde is ben ik toe aan een meer uitdagende stap in mijn carrière. Verzekeringsadviseur Buitendienst MKB is voor mij deze stap: op naar een hoger level in klantadvisering!

De belangrijke vaardigheden van een goede adviseur zijn volgens mij: betrokkenheid, goed kunnen luisteren en horen wat het verhaal achter de woorden is, waar heeft mijn klant nu écht behoefte aan? Verder vind ik het belangrijk dat klanten mij kunnen vertrouwen, wat ik zeg doe ik ook. Ik ben ervan overtuigd dat ik deze vaardigheden in de afgelopen jaren bij xx xx ten volste ontwikkeld heb en wil deze nu graag inzetten binnen de functie Verzekeringsadviseur Buitendienst MKB. Door mijn oprechte interesse in klanten, kan ik zowel de particuliere- als zakelijke klant optimaal bedienen.

Het adviseren van een ondernemer is maatwerk, dit is anders dan bij een particuliere klant. Door mijn leergierigheid maak ik mijzelf de zakelijke producten snel eigen zodat ik precies weet wat het beste past bij mijn klant. Het inschatten van de risico’s, het adviseren en het sparren met de ondernemer maken het een uitdagende functie. Dit is de diepgang en de veelzijdigheid die ik zoek in mijn werk.

Als ik mijzelf in een aantal woorden zou omschrijven dan kies ik voor gedreven, enthousiast, leergierig, integer en sociaal. Door mijn karaktereigenschappen in combinatie met mijn eerder opgedane werkervaring, vertrouw ik erop een goede invulling te kunnen geven aan deze functie.

Voor meer informatie over mijzelf, mijn opleidingen en werkervaring verwijs ik
u naar mijn curriculum vitae. Kan ik binnenkort uw uitnodiging voor een persoonlijk gesprek tegemoet zien?


Met vriendelijke groet,



Danny xx


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
interne sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback sollicitatiebrief Commercieel Medewerker Buitendienst gevraagd reno Sollicitatiebrief en cv 3 29 juni 2011 14:44
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
interne sollicitatie Graag feedback krijnie Sollicitatiebrief en cv 7 22 maart 2008 17:15
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50
mening gevraagd : interne sollicitatie poekie Sollicitatiebrief en cv 2 7 juni 2007 19:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon