Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 maart 2010, 23:11
Jer123 Jer123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 1
Jer123 is on a distinguished road
Standaard Hoe verder vanaf VMBO met disharmonisch intelligentieprofiel?

hallo ik zit namelijk met een vraag
ik lijd een zware vorm van een disharmonisch inteligentie profiel
dat houd in dat je in een lees catogorie erg goed in ben en de ander
zeer laag

ik heb het namelijk zo verbaal ben ik er ster
Verbaal:95-100 dacht ik
Performaal 68-78

als ik praat denken mensen dat ik erg intelligent en word ik overschat
maar als ik iets moet doen wat met wiskunde te maken hebt kan ik het gewoon niet maar ja hier komt me vraag

ik doe nu BB VMBO ik wil later de Detail handel in en wil export manger worden maar daar heb je Niveau 4 voor nodig
denk je dat ik gewoon maar door moet blijfen leren tot aan niveau 4 of moet ik gewoon er mee stoppen en op geven ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2010, 09:46
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe verder vanaf VMBO met disharmonisch intelligentieprofiel?

Hallo,

Disharmonisch intelligentie model zegt me niets, maar probeer het voor jezelf anders te zien.

Je kwaliteiten zijn dus verbaal en niet zozeer wiskundig. Er zijn wel meer mensen die veel meer aanleg voor b.v. taal hebben en niet cijfermatig zijn.

Zou zeker niet op geven. Probeer met b.v. bijles het toch te halen. Moet er wel bij zeggen dat ik niet precies weet wat de functie-eisen zijn voor export-manager. Als dat echt heel wiskundig/ cijfermatig is, kan je je misschien beter op een andere functie richten?

Succes met je beslissing!

Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 maart 2010, 13:11
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe verder vanaf VMBO met disharmonisch intelligentieprofiel?

Disharmonisch inteligentie profiel zegt mij zeker wel iets.
Natuurlijk kan ik nu zeggen: vooral doorgaan, leef je droom! Maar dat vind ik in jouw situatie wat te kort door de bocht. Waarom wil je eigenlijk exportmanager worden? Wellicht dat je het - met veel moeite - wel haalt, maar word je ook gelukkig in die baan? Passen de taken van exportmanager wel bij jou? Ik denk dat het beter is als je school met je begeleider gaat praten over de haalbaarheid van je toekomstdroom. Zij kennen jou, weten wat je goed kunt en wat je minder goed kunt en kunnen zodoende een betere inschatting maken van jouw kansen.

Veel succes hoor!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 april 2011, 16:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is bekend dat de hersenen plastisch zijn en dat je ze zelf nog kan vormen.
Zo is er iemand bekend die niet kon rekenen, maar nu de rekenwonder van de wereld wordt genoemd.
Bij jou is het een gebied in de hersenen die nog niet zo goed ontwikkeld is.
Je kan dit ontwikkelen door heel veel te oefenen
Begin met normale sommen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen en breuken.
Als je dit onder de knie hebt ga je verder met procenten en dan ben je al heel ver.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 april 2011, 12:01
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Beste niet geregistreerde gast.. het is wel zo dat hersenen plastisch zijn, maar niet tot heel erg he.. Natuurlijk kan men oefenen, maar het is niet zo dat je ineens van zwakbegaafd naar hoog gemiddeld gaat schieten. Bovendien is behelst de performale intelligentie toch echt wel iets meer dan alleen sommen te doen... Wanneer dit een officiele intelligentietest is geweest, neem ik aan dat je daar uitleg over hebt gehad. Ik zou zeggen, zeker niet opgeven. Ga kijken wat je sterke kanten zijn (en gelukkig is dat verbaal) en maak daar juist gebruik van tijdens je opleiding. Maak de gebieden waar je moeite mee hebt duidelijk en kijk hoe je dit met je sterkere verbale competenties kan oplossen. Ik kan hieruit niet echt opmaken op welke gebieden je moeite hebt (bij een officiele IQ test is namelijk performaal nog onderverdeeld in subtesten).

Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
leerstoornis

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Verder met verloskunde of iets anders? Hoe kom ik daar achter? MJR Loopbaanvragen 4 17 juni 2010 12:34
Door ziekte gestopt met schildersbedrijf. Hoe nu verder? erick Loopbaanvragen 2 12 mei 2009 12:43
Hoe kan ik beter met stress omgaan? Alexandra Alle andere carričreonderwerpen 1 3 april 2009 01:04
Hoe nu verder? SJU Loopbaanvragen 7 16 juli 2008 19:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon