Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2010, 22:22
Sammy Sammy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2010
Berichten: 1
Sammy is on a distinguished road
Standaard 30-plussers die deeltijd hbo studie communicatie volgen

Hallo,

Via Carrieretijger hoop ik zoveel mogelijk ervaringen van anderen te horen die op dit moment een HBO deeltijdstudie volgen in communicatie media en reclame.
Zelf moet ik nog een 21+toelatingstest doen om toegelaten te worden voor de opleiding.

Wie kan mij vertellen hoe zij de opleiding combineren met hun fulltime baan, gezin, sociale leven e.d.
Loop de opleiding zoals verwacht ja of nee + toelichting.

Wellicht zijn er al mensen die bijna klaar zijn met de opleiding en een richting hebben gekozen. Zo ja, was het lastig om de richting te kiezen.

Of misschien zijn er al afgestudeerden die midden 40 zijn en op zoek zijn naar een baan of al een baan hebben. Dan ben ik benieuwd naar hun HBO start salaris. En heeft die persoon het ook daadwerkelijk de opleiding in 4 jaar afgerond? Zo niet, wat waren de obstakels?

Ik hoop zo een beeld te krijgen van wat er voor mij te wachten staat.

Alvast hartelijk dank voor de reacties/hulp.

Met vriendelijke groet,
Sam net 30.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 februari 2010, 15:57
Victor Armada Victor Armada is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Berichten: 29
Victor Armada is on a distinguished road
Standaard Re: 30-plussers die deeltijd hbo studie communicatie volgen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Hallo,

Via Carrieretijger hoop ik zoveel mogelijk ervaringen van anderen te horen die op dit moment een HBO deeltijdstudie volgen in communicatie media en reclame.
Zelf moet ik nog een 21+toelatingstest doen om toegelaten te worden voor de opleiding.

Wie kan mij vertellen hoe zij de opleiding combineren met hun fulltime baan, gezin, sociale leven e.d.
Loop de opleiding zoals verwacht ja of nee + toelichting.

Wellicht zijn er al mensen die bijna klaar zijn met de opleiding en een richting hebben gekozen. Zo ja, was het lastig om de richting te kiezen.

Of misschien zijn er al afgestudeerden die midden 40 zijn en op zoek zijn naar een baan of al een baan hebben. Dan ben ik benieuwd naar hun HBO start salaris. En heeft die persoon het ook daadwerkelijk de opleiding in 4 jaar afgerond? Zo niet, wat waren de obstakels?

Ik hoop zo een beeld te krijgen van wat er voor mij te wachten staat.

Alvast hartelijk dank voor de reacties/hulp.

Met vriendelijke groet,
Sam net 30.

Hallo Sam,

Ik ben 37 jaar en zit in mijn laatste fase van de HBO opleiding bedrijfseconomie in deeltijd. Ik moet je zeggen en dat is natuurlijk puur persoonlijk dat ik de opleiding qua niveau/ moeilijkheidsgraad wel vind meevallen, alleen het totale pakket dus alle vakken+ projecten (waar veel tijd in gaat zitten) gecombineerd dat je 2 avonden in de week naar school moet gaan met een full time job is belastend.
Ik heb alles in de reguliere 4 jaar kunnen halen met behoorlijk hoge punten maar ik heb wel consequent de lessen gevolgd.
Qua huiswerk en stof vond ik het meevallen alleen de periodes voor de tantamens zijn erg druk en zwaar maar dat weet je als je ermee begint.
Ik zelf heb geen kinderen en mijn vrouw en ik hebben dit allemaal goed kunnen inplannen wat heel erg belangrijk is, jouw evt partner moet erachter staan omdat het ook voor haar/hem een belasting is.

Je went aan het ritme om naar school te moeten gaan na je werk en dan de volgende morgen weer vroeg op te staan om weer naar je werkt te moeten gaan maar het is een periode en een investering in je zelf die altijd van waarde blijft.
Ik zelf neem nu een jaar pause en wil dan weer verder met studeren (ik vind studeren niet zo erg soms zelf erg interessant!) maar wel geen 2 avonden in de week want daar gaat veel tijd in zitten.
Het liefst doe ik een studie op een vrijdag overdags in zijn baas zijn tijd maar dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn.
Ik ben wel blij dat ik er bijna van af ben ☺

De meeste hebben wel een hertentamens dus vertraging lopen de meeste altijd wel op maar gemiddeld denk ik dat je dit in 4.5-5 jaar zou moeten kunnen doen in deeltijd.
Handig is dat de opleiding modulair is en dat je gewoon kunt switchen mbt vakken in je CV. Je hoeft zo dus geen vertraging op te lopen met de lessen.
De gemiddelde leeftijd is bij mij in de klas rond de 30 jaar, de meeste zijn iets jonger maar enkele waaronder ik zijn 35+, 40+

Gr
Victor
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baankansen Hbo studie loi Ann Opleiding kiezen en volgen 15 9 mei 2010 12:49
Ervaring met deeltijd HBO MER Rosina Opleiding kiezen en volgen 1 24 oktober 2009 13:15
Deeltijd studie Renate Opleiding kiezen en volgen 1 20 april 2009 14:28
Communicatie, HBO of WO? miriam291190 Loopbaanvragen 8 25 maart 2009 13:47
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon