Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2011, 22:23
moimike moimike is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2011
Berichten: 2
moimike is on a distinguished road
Question Management toerisme (NHTV Breda)?

Beste forumleden,
Ik zit in mijn examenjaar (5 Havo) en ben druk aan het kijken of de opleiding Management Toerisme iets voor mij is, maar ik heb eigenlijk nog een paar vragen over de opleiding. Zijn er hier misschien studenten van deze opleiding en kunnen zij de volgende vragen beantwoorden? Bij voorbaat dank

-Hoeveel uur per week heb je les, zoals colleges en cursussen?
-Krijg je veel huiswerk (maakwerk) voor de vakken op of alleen leerwerk en het project? Zoja, wat voor huiswerk?
-Hoeveel cursussen, trainingen etc. heb je ongeveer per week met uitzondering van de normale lessen/colleges?
-Heb je meer colleges dan bedrijfsbezoeken en cursussen etc. per week?
-Hoeveel vakken heb je ongeveer in het eerste jaar?
-Is de opleiding moeilijk voor iemand die allemaal zevens haalt op de havo, die er toch wel een klein beetje voor moet leren?
-Klopt het dat je een tentamenweken hebt? Zoja, weet je ook misschien hoeveel tentamens een eerstejaars student heeft?
-Klopt het dat je per schooljaar 3 projecten krijgt?
-Wordt er tijdens een tentamenweek alleen theorie getoets, die je vantevoren moet leren, of worden er ook bepaalde vaardigheden, zoals spreekvaardigheid, getoetst?

Dit waren al mijn vragen die ik had. Mijn excuses dat het er best veel zijn, maar je kan me echt helpen door ze te beantwoorden.

Ik wens jou nog een fijne dag!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 april 2011, 15:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

hey ik ben bijna klaar met mijn 1e jaar dus ik kan je vragen wel beantwoorden!

-Hoeveel uur per week heb je les, zoals colleges en cursussen?
Dit is heel verschillend, meestal heb je 2 lange dagen en 2 korte. Je bent niet altijd een dag vrij, maar vaak wel!

-Krijg je veel huiswerk (maakwerk) voor de vakken op of alleen leerwerk en het project? Zoja, wat voor huiswerk?
Het huiswerk is niet verplicht, maar de meeste maken het wel omdat je dit terug krijg in het tentamen. Het huiswerk zijn vragen over de behandelde stof. Het project moet je in je vrije tijd maken.

-Hoeveel cursussen, trainingen etc. heb je ongeveer per week met uitzondering van de normale lessen/colleges?
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. De meeste lessen zijn cursussen en daarnaast heb je engels en in het 2e half jaar een vreemde taal. Ook zijn er een aantal vaardigheids trainingen.

-Heb je meer colleges dan bedrijfsbezoeken en cursussen etc. per week?
De colleges gaan over de cursussen. Een aantal keer per jaar moet je op een bedrijfbezoek. Ik denk 3x ofzo.

-Hoeveel vakken heb je ongeveer in het eerste jaar?
21 vakken verspreis over 4 periodes.

-Is de opleiding moeilijk voor iemand die allemaal zevens haalt op de havo, die er toch wel een klein beetje voor moet leren?
De opleiding is niet gemakkelijk, maar als je het bij houd is het te doen. Sommige vakken zijn dunne boekjes van 100 blz. Maar bijvoorbeeld marketing heeft 750 blz.

-Klopt het dat je een tentamenweken hebt? Zoja, weet je ook misschien hoeveel tentamens een eerstejaars student heeft?
Elke curses word afgesloten met een tentamen. Dit kan een mondeling of schriftelijk tentamen zijn.

-Klopt het dat je per schooljaar 3 projecten krijgt?
Ja.

-Wordt er tijdens een tentamenweek alleen theorie getoets, die je vantevoren moet leren, of worden er ook bepaalde vaardigheden, zoals spreekvaardigheid, getoetst?
De meeste tentamens zijn theorie. Er zijn een aantal mondelingen bij Engels en je vreemde taal. Ook zijn er vaardigheden zoals computergebruik in Excel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 april 2011, 18:52
moimike moimike is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2011
Berichten: 2
moimike is on a distinguished road
Standaard

Hey,

Heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

Ik wens je nog heel veel succes met je propedeuse.

Groetjes Mike
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
breda, colleges, management, nhtv, toerisme

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
management toerisme of logistiek en economie juztin Opleiding kiezen en volgen 1 28 mei 2008 11:06
Vragen over studie Facility Management Clau Opleiding kiezen en volgen 3 5 november 2007 13:47
sollicitatie management assistente rianri Sollicitatiebrief en cv 5 19 december 2006 12:27
Sollicitatiebrief management trainee liekem Sollicitatiebrief en cv 1 8 november 2006 11:27
Advies graag!! d(^_^)b startersfunctie voor doorgroeien tot Management Assistant curicat Opleiding kiezen en volgen 9 3 juli 2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon