Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juni 2011, 19:11
Cpt.Froggy Cpt.Froggy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 3
Cpt.Froggy is on a distinguished road
Standaard Wat vinden jullie van deze grafische weergave van wat ik belangrijk vind?

In het kader van 'personal branding' ben ik iets nieuws aan het proberen. De bedoeling is een grafische weergave te creëren waarop men snel kan zien wat ik belangrijk vindt. In bijlage zit een eerste probeersel. Ik zou graag weten hoe jullie mij zouden beschrijven aan de hand van deze tekening. Alle voorstellen of opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Map Test.jpg‎
Bekeken: 245
Grootte:  28,7 KB
ID: 1290  
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2011, 19:58
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

ik vind de verschillende lagen niet duidelijk naar voren komen. Je hebt professioneel/vrije tijd en politiek op macroniveau en onder vrije tijd sport op mesoniveau en running op micorniveau. Dat komt nu uit het model wat onduidelijk naar voren (misschien kleuren of meer driedimensionaal, daar zou ik nog aan werken.

Groet, Eveline
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juni 2011, 22:02
Cpt.Froggy Cpt.Froggy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 3
Cpt.Froggy is on a distinguished road
Standaard

Ik heb een tweede poging gedaan. Zoals ik vreesde was de eerste versie nogal chaotisch. Ik heb verschillende niveaus toegevoegd door middel van kleuren. Daarnaast staan de zaken die betrekking hebben met elkaar zoveel mogelijk bij elkaar. Naast de zaken die ik belangrijk vindt, heb ik ook nog mijn competenties, studies en ervaring bijgevoegd. De vraag is hetzelfde: hoe zou je mij beschrijven aan de hand van de tekening?

Dank u,
Cpt Froggy
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Brand Map V2.pdf‎ (33,1 KB, 135x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juni 2011, 13:02
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Dag Froggy,

Het is nu nog groter geworden. Je hebt nu wel beter de verschillende niveau's aangegeven, maar doordat je meer hebt toegevoegd wordt het te veel om te bekijken.
Als ik heel eerlijk ben en direct antwoord moet geven op je vraag: in het vorige model kreeg ik door de eenvoud een beter beeld maar waren de niveau's chaotisch zodat ik niet kon zien wat je belangrijk vond. Nu is het zo groot dat er niet een twee drie een beeld bij me opkomt.
Ik zie een heleboel staan bij competenties/realisaties en education, wat bij mij het beeld oproept van een serieuze persoon die zijn doelen nastreeft en ambitieus is, maar ook van iemand die daar veel de nadruk op legt waardoor ik ook een beeld krijg van iemand die weinig met anderen in professioneel opzichten samenwerkt (in vrije tijd zie ik dat iets meer terugkomen met het vrijwilligerswerk). Veel in je model is gericht op zelfstandigheid, bv running is iets dat je in je eentje kan doen. Je wilt competenties maken van je interesses en dat zie ik ook wel terugkomen uit je model maar ik heb het idee dat het omgekeerde ook het geval is: je wilt interesses maken van je competenties, want dat sluit aan. In je competenties zie ik weinig persoonlijke kenmerken terugkomen, dat is jammer.

Mag ik vragen wat je doel is met dit model? om JOU te omschrijven zou ik eerder naar persoonskenmerken kijken (big 5 kort door de bocht), zo heb ik dat zelf tijdens mijn studie namelijk ook moeten doen.

Hopelijk heb je hier iets aan?

Groet, Eveline
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juni 2011, 15:20
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Froggy,

Als ik een werkgever was, dan zou ik niet de tijd nemen om het helemaal te bestuderen en het zou bij mij ook vraagtekens oproepen. Bijvoorbeeld of je altijd alles zo uitgebreid wilt doen en niet concreet kunt en wilt worden.

Opschrijven en puntsgewijs vermelden is duidelijker en overzichtelijk.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 juni 2011, 14:58
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard

Hoi Froggy,

Ik vind het niet overzichtelijk. Het hele schema past niet op mijn computerscherm en daardoor moet ik van links naar rechts scrollen en zie ik het dus niet in 1 oogopslag. Ook snap ik de kleuren en niveaus niet.

Op basis van deze tekening zou ik je omschrijven als een beta/techneut die affiniteit heeft met maatschappelijke onderwerpen... zoiets.

In het kader van personal branding zou ik keuzes maken: je geeft nu wel heel veel interesses en competenties aan voor 1 'merk'.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 juni 2011, 15:28
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cpt.Froggy Bekijk bericht
Ik heb een tweede poging gedaan.
Het grootste probleem met dit soort concept maps vind ik dat ze weinig tot niks communiceren. Voor jou zal het wel betekenis hebben, en in een team kun je zoiets gebruiken, maar mij zegt jouw schema niet veel.

Wat moet ik nou met een blauw bolletje met het woord "Politiek" gelinkt aan een geel bolletje met "Social issues"

Nee, ik heb dan liever een standaardmodel cv met feitelijkheden en een ouderwetse sollicitatiebrief met betekenisvolle zinnen erin.
__________________
René
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 juni 2011, 22:18
Cpt.Froggy Cpt.Froggy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 3
Cpt.Froggy is on a distinguished road
Standaard

Ik ben even teruggekeerd naar waar ik was gestart.
Ik vrees echter dat deze voorstelling een beetje onpersoonlijk wordt.

De bedoeling is dat het geheel uiteindelijk een onderdeel gaat vormen van een grafische interface voor een website. Ik wil nu eerst graag een grafische voorstelling vinden die een uithangbord voor mezelf moet worden.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Personal Branding map.pdf‎ (33,1 KB, 86x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
personal branding

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
Wat vinden jullie van deze sollicitatiebrief? AnjaB Sollicitatiebrief en cv 2 22 september 2008 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon