Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2008, 21:10
Floortie Floortie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2008
Berichten: 1
Floortie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief tandartsassiste

Hallo allemaal!

Zouden jullie asjeblieft willen kijken hoe mijn sollicitatie brief is.
Ik ben er zeer slecht in en ik wil zo graag aangenomen worden!
Alvast bedankt!

Liefs Floor


****** Tandartsengroepspraktijk
T.a.v. ***********
*******
**************


Zaandam, 25 maart 2008



Geachte mevrouw *****,


Op 31 maart ga ik een 6-weekse opleiding volgen voor tandartsassistente bij Stichting TOP te Zaandam. Het is een complete opleiding die wordt afgesloten met een examen op 9 mei.

Een paar weken geleden heb ik bij de receptie gevraagd of jullie behoefte hadden aan een tandartsassistente. Helaas zeiden de receptionistes nee.
Nou heeft mijn vader vorige week een poster bij jullie zien hangen met:
‘Word tandartsassistente’. En daarin ben ik zeer geďnteresseerd.

Vanaf het moment dat ik tanden heb kom ik bij de ******* Groepspraktijk. En voel me altijd erg op mijn gemak bij jullie. Daarom werd ik meteen enthousiast toen mijn vader vertelde dat hij een poster zag hangen.
De meeste mensen zeggen tegen me: ’Dat je dat wil. Alles maar aangeven aan de tandarts.’ Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het leuk om samen te werken. En de tandarts te helpen bij zijn werk. Daarom lijkt het me ook erg leuk om bij de Westzijde Groepspraktijk te werken. Omdat ik (eventueel) meerdere kanten op zou kunnen, omdat jullie meerdere afdelingen hebben. En een grote groep collega’s brengt gezelligheid met zich mee.

Ik hoop heel graag van u te horen.
Voor een overzicht van mijn ervaring en opleiding heb ik mijn CV bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,
Floor ***
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2008, 21:41
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Tandartsassisten HELP!

Dag Floor,

Je brief straalt aan alle kanten een enorme motivatie uit en dat is het allerbelangrijkste om te komen waar je wilt. Ik denk dat je brief goed kan zo. Je geeft aan dat je graag wilt solliciteren, je geeft aan waarom je graag als tandartsassistente wilt werken, je schrijft waarom je graag bij die praktijk wilt werken en je vraagt om een uitnodiging. Kortom alle bestanddelen van een goede brief zitten er in. Bovendien schrijf je dat je een opleiding gaat starten waarmee je dus zegt dat je ook al investeert om jouw doel te bereiken.
Het is belangrijk dat je, als je niets hoort op je brief, na een week even nabelt om te vragen of je brief goed ontvangen is. En mocht het bij deze praktijk niet lukken dan is dat balen, maar er zijn veel tandarts praktijken en waar een wil is, is een weg............

Veel succes
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 april 2008, 22:46
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Tandartsassisten HELP!

Enthousiaste en bijzondere brief!!! Ik denk dat je zeker een goede kans maakt!
Wat kleine aanmerkingen:

Geachte mevrouw *****,


Op (vanaf of op 31 maart begin ik aan een 6 weekse opleiding) 31 maart ga ik een 6-weekse opleiding volgen voor tandartsassistente bij Stichting TOP te Zaandam. Het is een complete opleiding die wordt afgesloten met een examen op 9 mei.

Een paar weken geleden heb ik bij de receptie gevraagd of jullie behoefte (behoefte is misschien niet het juiste woord) hadden aan een tandartsassistente. Helaas zeiden de receptionistes nee.
Nou (nou is spreektaal, beter: Nu) heeft mijn vader vorige week een poster bij jullie zien hangen met:
‘Word tandartsassistente’. En daarin ben ik zeer geďnteresseerd.

Vanaf het moment dat ik tanden heb kom ik bij de ******* Groepspraktijk. En voel me altijd erg op mijn gemak bij jullie. Daarom werd ik meteen enthousiast toen mijn vader vertelde dat hij een poster zag hangen.
De meeste mensen zeggen tegen me: ’Dat je dat wil. (wilt). Alles maar aangeven aan de tandarts.’ Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het leuk om samen te werken. En de tandarts te helpen bij zijn werk. Daarom lijkt het me ook erg leuk om bij de Westzijde Groepspraktijk te werken. Omdat ik (eventueel) meerdere kanten op zou kunnen, (en) omdat jullie meerdere afdelingen hebben. En een grote groep collega’s brengt gezelligheid met zich mee.

Misschien moet je er nog inzetten waarom jij geschikt bent voor de functie. (aardig voor patienten, goed in samenwerken, enthousiast persoon, doorzetter I dunno!)

Ik hoop heel graag van u te horen.
Voor een overzicht van mijn ervaring en opleiding heb ik mijn CV bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,
Floor ***
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 april 2008, 06:18
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Tandartsassisten HELP!

Dat laatste punt uit de vorige reactie was ook mijn commentaar:

Noem een aantal dingen op waar je goed in bent die specifiek zijn voor die functie. Samenwerken en gezellig koffie drinken met collega's valt daar niet echt onder lijkt me...

Verder vind ik het een leuke brief met een leuk persoonlijk tintje. Het enige waar ik nog over zou denken is om de eerste twee alinea's te combineren, zodat het meteen in de eerste zin duidelijk wordt dat je door die poster op het idee bent gekomen om te solliciteren. Nu wordt dat pas later duidelijk. Ik zat te denken aan iets van:

"Binnenkort begin ik met mijn 6 weekse opleiding tot tandartsassisitente, en de poster die ik in uw praktijk zag hangen heeft mij ertoe gebracht deze sollicitatiebrief te schrijven." oid (ik zou zeggen dat je de poster zelf hebt gezien. Dat je vader de poster eerst zag is niet relevant, bovendien geeft het aan dat je ogen (en oren) open houdt voor informatie over een leuke baan en dat je dus graag aan de slag wilt!)

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 20:53
Sollicitatiebrief Leerling operatie assistent Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2008 19:34
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon