Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 oktober 2014, 18:07
sven_svenn sven_svenn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2014
Berichten: 1
sven_svenn is on a distinguished road
Standaard Kan werkgever controleren waar ik voorheen gewerkt heb?

Gegroet allemaal!

Halfjaar geleden ben ik afgestudeerd als laborant.

Hierna heb ik 4 maanden gewerkt bij bedrijf A. Waar ik zeer graag werkte. Wegens de crisis heb ik ander werk moeten zoeken.

Nu werk ik 2maanden bij bedrijf B. Hier werk ik absoluut niet graag! Ook enkele collega's en basen zijn onvriendelijk. Nu heb ik dat ook laten weten aan hun waardoor het nu alles behalve leuk is...

Ondertussen tijdens dit werk ben ik opzoek naar een ander bedrijf.

Momenteel wil ik mijn CV maken. Nu wil ik het laatste bedrijf (B), waar ik heb gewerkt niet op mijn CV melden. Als het bedrijf waar ik in de toekomst wil gaan solliciteren, bedrijf B opbelt zullen ze zeker niet positief spreken.


Dus ik zou graag enkel bedrijf A willen melden op mijn CV.

Nu is mijn vraag:
Kan je toekomstige werkgever/bedrijf controleren waar je HIERVOOR hebt gewerkt??
Of anders gezegd, Zijn er documenten of papieren die ik moet afgeven aan mijn toekomstig werk waardoor men kan zien waar ik hiervoor heb gewerkt????

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 oktober 2014, 09:16
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Of anders gezegd, Zijn er documenten of papieren die ik moet afgeven aan mijn toekomstig werk waardoor men kan zien waar ik hiervoor heb gewerkt????
Nee, dat hoef je niet. Toch raad ik je aan hier eerlijk over te zijn en gewoon aan te geven dat je bij bedrijf B niet op je plek was als er gevraagd wordt naar de reden waarom je daar weg wilt. Als je dit goed kunt verwoorden, kun je zelfs punten scoren. Je laat namelijk zien dat je jezelf goed kent en dat je nu heel goed weet waar je naar op zoek bent.
En dat niet alleen: stel nu dat je wordt aangenomen bij bedrijf C en je nieuwe werkgever komt er via via achter dat je bij bedrijf B hebt gewerkt, hoe betrouwbaar zal hij jou dan nog vinden?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 oktober 2014, 15:53
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Gegroet!

Als je solliciteert in bedrijf C, dan worden er geen referenties genomen in bedrijf B, maar wel in bedrijf A. Je kunt zeggen dat ze geen referenties kunnen nemen in bedrijf B omdat je daar nog werkt en ze daar niet weten dat je aan het solliciteren bent.

In het vervolg van het verhaal komt het er op neer hoelang je bij bedrijf C zult werken. Hoe langer dit is, hoe minder relevant je ervaring is bij bedrijf B.

In de huidige situatie zou ik bedrijf B er zeker op vermelden. Echter nooit negatieve zaken vertellen van een vorig bedrijf. Je kunt niet vertellen dat je chef onbekwaam is, dit is misschien zo, maar het komt enorm negatief over. Vertel liever dat je geen promotiekansen kunt krijgen, je graag meer verantwoordelijkheid zou hebben, ... . Je moet het negatieve proberen om te buigen naar het positieve.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 08:56
Conflict over gang van zaken nadat in ontslag heb genomen tara Je rechten en plichten als werknemer 2 22 september 2012 14:51
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 20:46
Welke opleiding voor artiestenmanager, en waar kan ik informatie vinden? _Aiimee_ Opleiding kiezen en volgen 7 17 maart 2011 15:26
Solliciteren bij een bedrijf waar ik eerder heb gewerkt Faith Sollicitatiebrief en cv 6 23 november 2007 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon