Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 november 2012, 22:13
switch30 switch30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 10
switch30 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie leidinggevende functie

Hallo,
Ik zag gisteren een droombaan voorbij komen. Precies de volgende stap die ik wil nemen!

Willen jullie eens naar mijn brief kijken en opbouwende kritiek geven.
Het kan zijn dat ik dingen over het hoofd heb gezien of dat het soms gewoon niet helemaal lekker loopt, moest dit doen met2 jonge kinderne om me heen haha..ik wil hem graag morgen de deur uit doen nadat ik een telefoontje heb gepleegd met P&O van de organisatie, die waren helaas vandaag niet meer op kantoor, er zit vaart achter want ik ga zaterdag 12 dagen op vakantie.
Ik wil niet te standaard overkomen..maar ook weer niet te frivool, is het teveel? Alle opbouwende kritiek is welkom.

Geachte meneer XXX,

Met dol enthousiasme solliciteer ik naar de functie van Teamleider peuterspeelzalen.
Vanwege een reorganisatie ben ik sinds mei in de gelegenheid gesteld om na te denken over mijn werk en wat ik nu echt wil. Uitdaging, verantwoordelijkheid en niveau. Dat is nu precies wat ik met deze functie kan bereiken.

Met veel plezier heb ik de afgelopen zes jaar gefungeerd als pedagogisch medewerker op de XXX te XXX. Binnen enkele jaren ben ik van 'assistent' functie gegroeid naar 'lead'. In deze functie lag bij mij de verantwoordelijkheid om mijn duo collega’s te instrueren en motiveren tot uitvoering van de door de organisatie beoogde doelen in onze groep.

Door een flink personeelsverloop heb ik deze taak veelvuldig uitgevoerd, veelal met succes. In onze groep heerste een ontspannen sfeer met gemotiveerde werknemers en werkzaamheden werden accuraat uitgevoerd. Mijn collega's waardeerden mij omdat ik een luisterend oor bood, een motiverende houding had en op directe, maar toch tactvolle wijze feedback gaf op hun werk.

Ik heb enkele keren mogen proeven van de werkzaamheden binnen de management posities en dit is mij zeer goed bevallen.
Mijn ambitie was binnen deze setting door te groeien naar de rol van ‘supervisory lead’.Door de combinatie van Nederlands/ Amerikaans functie aanbod was dit niet mogelijk. Voor mijn gevoel was ik met mijn vergaarde kennis en vaardigheid hiertoe zeker in staat. Hoe geweldig zou het zijn deze ambitie binnen XXX voort te zetten, de mogelijkheid krijgen mijn managementvaardigheden verder te ontwikkelen en wellicht nieuwe inzichten te bieden vanuit mijn internationale ervaring.

Tevens kan ik als ouder zijnde van een kindje in peuterspeelzaal leeftijd me erg goed inleven in de wensen en verwachtingen van de ouders als klanten, en heb hierdoor een prima dienstverlenende instelling. Omdat ik alle facetten binnen het werkveld doorlopen heb zal ik mij ook goed kunnen verplaatsen in de werknemers met verschillende functies binnen de peuterspeelzalen en dus een prima aanwinst zijn voor de organisatie.

Ik heb er al helemaal zin in, en hoop de kans te krijgen mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek met u toe te lichten.


Alvast bedankt om ernaar te kijken!
Groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 november 2012, 22:30
marliesvenema marliesvenema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 10
marliesvenema is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Ik dacht eerst dat je brief begon met de zin over een droombaan. Vond het wel enthousiast staan..
(moeilijk hè, een goede brief schrijven met aandachttrekkende kindjes, ik herken het)

ik heb wat dingen tussen haakjes gezet hieronder, misschien heb je er wat aan.

Succes, het klinkt echt wel alsof je deze baan graag wilt.

groetjes

Ik zag gisteren een droombaan voorbij komen. Precies de volgende stap die ik wil nemen!

Willen jullie eens naar mijn brief kijken en opbouwende kritiek geven.
Het kan zijn dat ik dingen over het hoofd heb gezien of dat het soms gewoon niet helemaal lekker loopt, moest dit doen met2 jonge kinderne om me heen haha..ik wil hem graag morgen de deur uit doen nadat ik een telefoontje heb gepleegd met P&O van de organisatie, die waren helaas vandaag niet meer op kantoor, er zit vaart achter want ik ga zaterdag 12 dagen op vakantie.
Ik wil niet te standaard overkomen..maar ook weer niet te frivool, is het teveel? Alle opbouwende kritiek is welkom.

Geachte meneer XXX,

Met dol (ik vind 'dol' persoonlijk echt een heerlijk woord, maar ik vind het niet echt passen in deze setting..)enthousiasme solliciteer ik naar de functie van Teamleider peuterspeelzalen.
Vanwege een reorganisatie ben ik sinds mei in de gelegenheid gesteld om na te denken over mijn werk ( echt knap dat je het zo positief stelt!) en wat ik nu echt wil . (misschien een ; ipv een punt? Uitdaging, verantwoordelijkheid en niveau. Dat is nu precies wat ik met deze functie kan bereiken.

Met veel plezier heb ik de afgelopen zes jaar gefungeerd als pedagogisch medewerker op de XXX te XXX. Binnen enkele jaren ben ik van 'assistent' functie gegroeid naar 'lead'. In deze functie lag bij mij de verantwoordelijkheid om mijn duo collega’s te instrueren en motiveren tot uitvoering van(,) de door de organisatie beoogde(,) doelen in onze groep.

Door een flink personeelsverloop heb ik deze taak veelvuldig uitgevoerd, veelal met succes. In onze groep heerste een ontspannen sfeer met gemotiveerde werknemers en werkzaamheden werden accuraat uitgevoerd. Mijn collega's waardeerden (ik zou er tegenwoordige tijd van maken, ze waarderen jou ideeën toch nog? ook al werk je er niet meer) mij omdat ik een luisterend oor bood, een motiverende houding had en op directe, maar toch tactvolle wijze feedback gaf op hun werk.

Ik heb enkele keren mogen proeven van de werkzaamheden binnen de management posities en dit is mij zeer goed bevallen.
Mijn ambitie was binnen deze setting door te groeien naar de rol van ‘supervisory lead’.Door de combinatie van Nederlands/ Amerikaans functie aanbod was dit niet mogelijk(?). Voor mijn gevoel was ik met mijn vergaarde kennis en vaardigheid hiertoe zeker in staat. Hoe geweldig zou het zijn deze ambitie binnen XXX voort te zetten, de mogelijkheid krijgen mijn managementvaardigheden verder te ontwikkelen en wellicht nieuwe inzichten te bieden vanuit mijn internationale ervaring.

Tevens kan ik als ouder zijnde (dat is dubbelop: je kan wel schrijven: als ouder/ ouder zijnde. niet als zijnde) van een kindje in peuterspeelzaal leeftijd me erg goed inleven in de wensen en verwachtingen van de ouders als klanten, en heb hierdoor een prima dienstverlenende instelling. Omdat ik alle facetten binnen het werkveld doorlopen heb zal ik mij ook goed kunnen verplaatsen in de werknemers met verschillende functies binnen de peuterspeelzalen en dus een prima aanwinst zijn voor de organisatie.

Ik heb er al helemaal zin in(waar heb je zin in?het klinkt echt heel enthousiast, en dat is echt wel goed, maar misschien is het goed om te specifiek te melden waar je zin in hebt..), en hoop de kans te krijgen mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek met u toe te lichten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 november 2012, 22:45
switch30 switch30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 10
switch30 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt Marlies voor je feedback!
Ik ga inderdaad even wat dingen aanpassen..wat fijn als er even iemand naar kijkt die er inmiddels geen vierkante ogen van heeft
En ook iemand die mij verder niet kent dus ook niet de 'gunfactor' in acht neemt.
Ik begrijp alleen niet de komma's die je zou willen plaatsen in deze zin..motiveren tot uitvoering van(,) de door de organisatie beoogde(,) doelen in onze groep. klinkt het dan niet 'stotterig'?

'dol' dan toch maar weghalen, haha maar ik ben echt dol enthousiast. Of zal ik het van die droombaan toch maar erbij nemen?

aanbod was dit niet mogelijk(?). Dat is inderdaad een vrij vage zin..maar het komt erop neer dat die positie alleen bestemd was voor Amerikaanse medewerkers, dat komt zo negatief over? Even denken hoe ik dat duidelijker kan maken.

Dit beter?
Ik heb al helemaal zin om me binnen XXX te gaan storten op deze uitdagende functie en hoop de kans te krijgen mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek met u toe te lichten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 november 2012, 23:05
marliesvenema marliesvenema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 10
marliesvenema is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Die komma's.. Het kan ook zonder natuurlijk, net wat je zelf prettiger
vindt lezen.

Misschien kan je het duidelijker maken dat die doorgroei functie
alleen voor Amerikanen was? Of is het een vanzelfsprekendheid in
deze functie? Ik vind het niet echt negatief, je bent wel geschikt alleen niet
Amerikaans.

Ik vind je afsluitende zin nu mooi!

Succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 november 2012, 23:07
switch30 switch30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 10
switch30 is on a distinguished road
Standaard

Heb het weer veranderd:

Mijn ambitie was, binnen deze setting door te groeien naar de rol van ‘supervisory lead’. Door de combinatie van Nederlands/ Amerikaans functie aanbod was dit voor een Nederlandse werknemer niet mogelijk. Voor mijn gevoel was ik er met mijn vergaarde kennis en vaardigheid zeker toe in staat .Hoe geweldig zou het nu zijn deze ambitie binnen XXX voort te zetten. Ik zie hier mogelijkheden om mijn managementvaardigheden verder te ontwikkelen, en wellicht nieuwe inzichten te bieden vanuit mijn internationale ervaring.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 november 2012, 23:12
marliesvenema marliesvenema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 10
marliesvenema is on a distinguished road
Standaard

In al je enthousiasme heb je een bedrijfsnaam eergezet
Geloof ik....

Maar ik vind de zin mooi... Kun je niet een brief namens
Mij schrijven voor mijn droomstage, haha
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 november 2012, 23:14
switch30 switch30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 10
switch30 is on a distinguished road
Standaard

Whoeps, ja! heb het gelijk even ge-XXX'd
Nou wat leuk dat je hem zo mooi vindt..

Vraag me af wat anderen er nog van vinden?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 november 2012, 13:16
switch30 switch30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 10
switch30 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb inmiddels wat meerdere mensen in mijn omgeving geraadpleegd en ben nog bezig met een herschreven versie van de brief.

Iets anders, gisteren en vandaag heb ik proberen P&O te bellen om nog wat vragen nav de vacature te stellen en de brief persoonlijk te richten aan die gene.
Zij waren helaas allebei de keren niet op kantoor en de assistenten verzochten mij om volgende week terug te bellen.

Probleem is dat ik morgen op vakantie ga en dus echt de brief vandaag de deur uit wil doen. Ik weet niet hoe het met de internetfaciliteiten zit op mijn vakantie plek.

Wat nu? De brief al sturen en toch volgende week een telefoontje plegen met mijn vragen?
Of in de begeleidende tekst van de mail met de brief uit te leggen dat ik meerdere keren heb proberen te bellen en mijn vragen daar stellen en via mail om antwoord verzoeken?
Of in begeleidende tekst schrijven dat ik vanaf mijn vakantie adres volgende week nog even contact opneem met enkele vragen over de vacature?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 november 2012, 21:00
Ela Ela is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2012
Berichten: 8
Ela is on a distinguished road
Smile

Geachte meneer XXX,

Met dol enthousiasme solliciteer ik naar de functie van Teamleider peuterspeelzalen.
Vanwege een reorganisatie ben ik sinds mei in de gelegenheid gesteld om na te denken over mijn werk en wat ik nu echt wil. Uitdaging, verantwoordelijkheid en niveau. Dat is nu precies wat ik met deze functie kan bereiken. Wat is deze? "Deze" is een verwijzing naar een woord of tekst ervoor, ik denk dat je wilt verwijzen naar de functie. Een lezer is lui en verwijst dan naar de zin ervoor, mijn suggestie is om de naam van de functie te herhalen. De één na laatste zin is een beetje vreemd, want hoe wil je niveau bereiken? Je hebt een bepaald niet niveau. Suggestie is om deze laatste twee zinnen de combineren en daarin de naam van de functie herhalen

Met veel plezier heb ik de afgelopen zes jaar gefungeerd als pedagogisch medewerker op de XXX te XXX. Binnen enkele jaren ben ik van 'assistent' functie [B]doorgegroeid[/B} naar 'lead' Assistent is een nederlands woord en lead is een engels woord, probeer hierin consistent te zijn. Is het niet misschien 'gevorderd assistent' of 'hoofd afdeling' of 'manager'?. In deze functie lag bij mij de verantwoordelijkheid om mijn duo collega’s te begeleiden en motiveren tot uitvoering van de door de organisatie beoogde doelen in onze groep.

Door een flink personeelsverloop heb ik deze taak [B] welke taak?]/B] veelvuldig uitgevoerd, veelal met succes. In onze groep Welke groep? Je hebt het eerder nergens over een groep? let op de lezer is lui! heerste een ontspannen sfeer met gemotiveerde werknemers en werkzaamheden werden Je spreekt nu van verleden tijd en hiervoor van tegenwoordige tijd, betekent dit dat je nu wel of niet in dienst bent? accuraat uitgevoerd. Mijn collega's waardeerden mij omdat ik een luisterend oor bood, een motiverende houding had en op directe, maar toch tactvolle wijze feedback gaf op hun werk. Deze zin zou ik nog eens nalezen, er zitten veel komma's in en volgens mij niet op de juiste plaats?

Ik heb enkele keren mogen proeven van de werkzaamheden op management niveau en dit is mij zeer goed bevallen.
Mijn ambitie was binnen deze setting Ik zou een ander woord doen door te groeien naar de rol van ‘supervisory lead’. spatie ;-) Door de combinatie van Nederlands/ Amerikaans functie aanbod was dit niet mogelijk. Ik snap deze zin niet Voor mijn gevoel was ik met mijn vergaarde kennis en vaardigheid hiertoe zeker in staat. Hoe geweldig zou het zijn deze ambitie binnen XXX voort te zetten, de mogelijkheid krijgen mijn managementvaardigheden verder te ontwikkelen en wellicht nieuwe inzichten te bieden vanuit mijn internationale ervaring.

Tevens kan ik als ouder zijnde van een kindje in peuterspeelzaal leeftijd me erg goed inleven in de wensen en verwachtingen van de ouders als klanten, en heb hierdoor een prima dienstverlenende instelling. Lange zin, deze zin zou ik inkorten is te lang Omdat ik alle facetten binnen het werkveld doorlopen heb zal ik mij ook goed kunnen verplaatsen in de werknemers met verschillende functies binnen de peuterspeelzalen en dus een prima aanwinst zijn voor de organisatie.

Ik heb er al helemaal zin in, en hoop de kans te krijgen mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek met u toe te lichten. Ik vind deze zin er niet echt in passen, is in mijn ogen iets te informeel .



Je zet veel informatie even een paar algemene opmerkingen:
- Persoonlijk ben ik geen fan van een nieuwe zin op een nieuwe regel in een alinea, ik heb altijd geleerd dat dit in een brief/verslag niet mag
- Let op een lezer is lui tijdens het lezen pas daarom op met verwijswoorden als 'Deze' een lezer verwijst dan naar de laatste zin of laatste zelfstandige naamwoord
- hou de brief spannend maar formeel

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief functie op reserveringsafdeling, met leidinggevende capaciteiten Quaz Sollicitatiebrief en cv 5 27 oktober 2011 12:52
Hoe krijg ik de functie van mijn leidinggevende!? Harry Loopbaanvragen 4 26 september 2011 17:27
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18
Sollicitatie ICT functie drekes Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2007 11:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon