Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 juli 2007, 01:47
Lieke81 Lieke81 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2007
Berichten: 6
Lieke81 is on a distinguished road
Post Sollicitatie interne vacature gedragswetenschapper

Hoi,

Ik werk sinds kort bij een instelling als onderzoeksassistent, echter dit is maar tijdelijk (max 4 weken). Ik heb daar een interne vacature voor gedragswetenschapper gevonden en moet dus maandag mijn brief gaan inleveren. Na het afronden van mijn studie heb ik nog geen baan in de geestelijke gezondheidszorg gevonden. Ik heb alleen tijdens mijn studie een praktijkstage gedaan (waarin ik wel dat werk heb kunnen doen). Ik ben al een tijdje bezig met solliciteren, maar vond steeds mijn brief niet goed (te standaard, motivatie kwam niet goed naar voren etc). Zouden jullie er eens naar willen kijken en met name naar deze dingen?
- Hoe loopt mijn inleiding?
- Ik heb de persoon gebeld om informatie op te vragen en daar wil ik naar verwijzen in de inleiding. Kan dit zo?
- Is de brief niet te lang en staan er niet teveel details in? (heb nogal de neiging om uit te weiden)
- Komt mijn motivatie genoeg naar voren?

Vast heel erg bedankt voor de hulp!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CT 1.doc‎ (24,0 KB, 1291x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 augustus 2007, 19:55
Lieke81 Lieke81 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2007
Berichten: 6
Lieke81 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie interne vacature gedragswetenschapper

Jammer dat er destijds geen reactie op mijn sollicitatiebrief is gekomen. Ik heb de brief inmiddels nog wat aangepast. Een paar dagen terug kreeg ik een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek bij een soortgelijke instantie. Dit wordt mijn eerste officiele gesprek, dus ik ben heel erg benieuwd.

Ik heb met de tips in dit forum mijn brief veranderd, dus ik hoop dat ik met de tips voor een gesprek ook succes ga hebben!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 augustus 2007, 17:47
Sven Sven is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Berichten: 14
Sven is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie interne vacature gedragswetenschapper

Hoi Lieke,

Top dat je bent uitgenodigd! De eerste ronde ben je dus al door...

Een paar tips die ik heb gehad over het gesprek:

- Laat eens iemand die je nog niet zo lang kent (maar goed genoeg om dit te vragen) de brief en je cv lezen en een paar vervolgvragen stellen. Vaak zitten er aanwijzingen of interessante dingen in je brief/cv die je zelf niet eens meer ziet. Dan kan je daar op anticiperen.

- als je problemen hebt met uitweiden, probeer dan eens in bv 5 kernzinnen op te schrijven wat je vooral over wilt brengen tijdens het gesprek. Maak het je doel om dat iig duidelijk te maken. Dit helpt te onderscheiden tussen hoofd- en bijzaken, en maakt het makkelijker voor de beoordeler om jou te herinneren.

- laat je niet verrassen door standaard-vragen (waarvan je weet dat ze langs kunnen komen!)

succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 augustus 2007, 18:01
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie interne vacature gedragswetenschapper

Heb je dit al gelezen? Je kunt ook bij zoeken: sollicitatiegesprek invoeren. Je krijgt dan nog meer info.

Heel veel succes met je gesprek! Laat even weten hoe het gegaan is.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 augustus 2007, 18:04
Lieke81 Lieke81 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2007
Berichten: 6
Lieke81 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie interne vacature gedragswetenschapper

Bedankt voor de tips!

@Sven: Dat is juist ook een punt...ik weet niet goed wat ik precies over wil brengen in het gesprek. Ik denk dat ik me gewoon in elk geval goed op de standaardvragen moet voorbereiden.

Het bedrijf ligt niet echt naast de deur, het is 4 uur reizen bij mij vandaan. Ik vroeg me in eerste instantie wel af waarom ik uitgenodigd was. Ondanks dat de functie wel in mijn straatje ligt voldoe ik niet geheel ad functie-eisen. Maar blijkbaar is er dan toch iets geweest wat hun aansprak of hebben er weinig mensen op gesolliciteerd?

En iets anders: Ik heb hier ergens gelezen dat het mogelijk is om reiskosten voor het gesprek te declareren. Aangezien ik best wat reiskosten heb, is dat de moeite waard. Zou ik aan het einde van het gesprek nog kunnen vragen of zij die mogelijkheid ook bieden of is het beter vooraf te informeren?

Vast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes Lieke
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 augustus 2007, 19:47
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie interne vacature gedragswetenschapper

Ha Lieke,

Wat goed dat je op gesprek mag gaan.

Van die reiskosten zou ik (maar dat is persoonlijk) niet doen. In mijn ogen klinkt het zo hebberig.
Beter is om 100% voor de job te gaan, verdie je zeker deze ene reis terug.

Bij een volgend gesprek zou je eventueel voor kunnen stellen om "ergens in het land" af te spreken. Er zijn namelijk genoeg locaties om rustig een tweede gesprek te voeren.

Kun je er iets mee?
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 augustus 2007, 12:21
Sven Sven is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Berichten: 14
Sven is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie interne vacature gedragswetenschapper

Hoi Lieke,

Het helpt om je in te beelden waar de werkgever naar op zoek is. Kijk nog eens goed naar de vacature en beeld je in dat jij jezelf aan zou nemen, Wat zijn dan de "selling points", die punten waarin jij verschilt van de anderen, probeer er niet teveel te nemen, ook al zijn die er wel.

De zaken waarin je je niet onderscheid en de dingen die je "tekort komt" moet je gewoon niet noemen, kunnen ze op je cv lezen.

En die reiskosten, ik zou het alleen doen als ze het zelf aanbieden. Wat Rens zegt: als je wordt aangenomen heb je ze er zo uit!

succes, Sven
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief interne vacature Processing Engineer Tjalling Sollicitatiebrief en cv 2 22 mei 2007 18:41
interne sollicitatie noumidia0 Alle andere carrièreonderwerpen 1 19 maart 2007 21:00
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38
Interne Sollicitatie Ola Sollicitatiebrief en cv 10 8 februari 2007 23:03
Niet gesolliciteerd; vacature vergeven; alsnog open sollicitatie? Frankie Sollicitatiebrief en cv 1 19 september 2006 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon