Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juli 2014, 16:54
jcm89 jcm89 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juli 2014
Berichten: 1
jcm89 is on a distinguished road
Standaard DERDE sollicitatiegesprek (detailhandel)

Hallo,

ik ben in de afgelopen twee weken 2 keer op sollicitatiegesprek bij Media Markt geweest. Het eerste gesprek verliep super en ze waren erg positief en onder de indruk. Het tweede gesprek was een beetje van hetzelfde, een stuk korter overigens en met een of andere hogere pief er bij. Nu ben ik zojuist gebeld voor een DERDE sollicitatiegesprek. Ik vraag me af of dit gebruikelijk is bij bedrijven zoals Media Markt? En is uitgenodigd worden voor een derde gesprek juist een goed of slecht teken? Bij voorafgaande sollicitaties was het meer een kwestie van een eerste en tweede gesprek en werd het tweede gesprek vaak afgesloten met een soort van besluit. Ik wilde heel graag vragen wat het derde gesprek zou gaan inhouden, maar wilde niet al te arrogant overkomen dus heb gewoon zegt dat ik het hartstikke leuk vind en graag wil langskomen volgende week. Ik ben er tot nu toe iedere keer op gewezen dat ze erg onder de indruk zijn van mijn enthousiasme en gedrevenheid. Maar een derde gesprek geeft mij meer het gevoel alsof ze nog hun twijfels hebben. Zijn er misschien mensen die hier nog tips of adviezen voor hebben? Bij voorbaat dank!

-- Ik heb overigens gesolliciteerd voor de functie verkoopmedewerker, hoewel er bij het eerste gesprek interesse werd getoond om mij eventueel uiteindelijk op te leiden voor een leidinggevende functie. Waarvan ik heb gezegd dat ik er absoluut open voor sta, maar het me niet onverstandig leek om eerst mijn draai binnen het bedrijf te vinden voordat ik me daaraan ga wagen. Ze waren heel blij met dit "doordacht" antwoord, maar ik krijg dus sterk de indruk alsof ze andere plannen met me hebben dan simpelweg verkoopmedewerker.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juli 2014, 18:51
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Je kunt niks aflezen aan het aantal gesprekken. Er kunnen een heleboel redenen zijn, maar meestal positief totdat je simpelweg wordt afgewezen.
Je mag ten alle tijden vragen wat de doelstelling van het gesprek is want los van het feit dat je daar recht op hebt kun jij je dan ook beter voorbereiden. Wellicht is het laatste gesprek wel voor je arbeidsvoorwaarden, of omdat er mensen in de organisatie ook gewoon even aan je willen snuffelen omdat ze zichzelf belangrijk vinden en jij nog een keertje langs dient te komen..?

Geen reden om je zorgen om te maken, wel zaak om te vragen wat je kunt verwachten voor 3e gesprek!

Wat betreft je investering, door op deze functie binnen te komen: lijkt me zeker niet onverstandig. Als je echter twijfeld aan hun intenties moet je gewoon vragen naar de vooruitzichten en dan in het bijzonder hoe hun jouw groei concreet voor zich zien. Dan weet je meteen hoe hun verwachtingen liggen.

Gr. Bas
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
derde, detailhandel, media markt, sollicitatiegesprek, tips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afgekraakt worden tijdens sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 17 21 december 2011 01:12
Eerste sollicitatiegesprek na carričreswitch Sandra91 Sollicitatiegesprek 4 14 november 2011 17:10
Open sollicitatie detailhandel myron90 Sollicitatiebrief en cv 1 11 april 2010 11:20
Sollicitatiegesprek via uitzendbureau Jan1964 Sollicitatiegesprek 4 20 november 2009 22:37
Leren van je sollicitatiegesprek Primago advies Sollicitatiegesprek 9 26 april 2007 17:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon