Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 augustus 2012, 16:20
lb02 lb02 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2012
Berichten: 1
lb02 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief communicatie/marketing stagiaire

Hallo!
Dank je wel voor het openen van mijn onderwerp . Ik wil graag een goede sollicitatiebrief versturen, maar ben vaak toch onzeker aan het einde van het schrijven van de motivatiebrief. Dus hulp bij spelling/stijl/vorm is van harte welkom.

Geachte XX,

Mijn naam is XX, hiermee wil ik graag mijn interesse blijken voor de vacature ''communicatie/ marketing stagiaire'. Ik ben laatstejaars studente aan de opleiding commerciele/ communicatie management. Vanaf oktober 2012 ben ik afgestudeerd, maar omdat het bedrijf en de projecten (XX, en XX) mij erg aanspreken stuur ik een sollicitatie.

Tijdens mijn opleiding heb ik geleerd over de verschillende facetten van communicatie. Ik heb ook meerdere stages en extracurriculaire activiteiten gedaan in het kader van de opleiding.

Mijn eerstejaars stage heb ik gedaan bij XX. Dit is een congresbureau te Nijkerk. Voor deze stage heb ik op het kantoor en op evenementen ondersteunende werkzaamheden verricht. Op het kantoor heb ik contact gehad met zowel binnen- als buitenlandse locaties en op de evenementen (XX, XX, XX) werkte ik regelmatig als hostess. De variatie aan werkzaamheden en de informele sfeer op het kantoor zijn mij goed bevallen. Tevens heb ik in 2010 vrijwilligerswerk verricht in het bestuur van het XX festival. De organisatie heb ik ondersteunt in alle communicatie- en promotie-activiteiten. Onderdeel hiervan was tevens sponsors werven.

In mijn laatste jaar heb ik meerdere stages gelopen. Om mijn horizon te verbreden heb ik gewerk in het formele XX, een belastingadviseur en accountant. Voor XX heb ik een marktonderzoek uitgevoerd naar de hostingbranche van Nederland. De enquetering werd uitbesteed, aangezien mijn stage onvoorzien was heb ik tijdens deze periode het initiatief genomen om werk voor mijzelf te creëren. Dit resulteerde in een concurrentieanalyse. Mijn tweede stage was bij XX, een software aanbieder voor online communicatie voor de culturele sector. Mijn opdracht was het bedrijf te adviseren over de herpositionering. Uitgebreide analyses en onderzoek waren kern van deze stage. Tevens heb ik een 'Ik hou van Holland' bedrijfsuitje georganiseerd en een collega-stagiaire geassisteerd bij de introductie van een nieuwe software-applicatie. Ten slotte heb ik de keuze mijn laatste afstudeerstage meer laten wegen op de opdracht dan op de opdrachtgever. De opdrachtgever is XX, een bouwbedrijf in de Gooi- en Vechtstreek. Mijn onderzoeksonderwerp is Search Engine Optimization (SEO), Social Media is immers al een veelbesproken onderwerp. Uit persoonlijke ervaring en interesse heb ik aanleg met social media (Twitter, Facebook en Linkedin). Om toch een nieuwe uitdaging aan te gaan heb ik gekozen voor het onderwerp SEO.

Dankzij deze variatie aan stages heb ik gemerkt dat de combinatie van cultuur, organisatie en (online) communciatie goed bij mij passen. Het zorgt vaak voor een dynamische werksfeer, dat spreekt mij aan en daar voel ik me thuis. Tevens spreken de kenmerken creatief, informeel en varierende werkzaamheden mij aan. Op het eerste gezicht past uw bedrijf goed in dit plaatje. Uiteraard hoor ik graag meer over uw bedrijf en haar projecten in een persoonlijk gesprek. Ik hoop spoedig van u terug te horen.

Met vriendelijke groet,
XX
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief stagiaire evenementen Summer200 Sollicitatiebrief en cv 2 20 april 2010 11:17
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 20:53
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon