Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2008, 15:23
pellie pellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 9
pellie is on a distinguished road
Lightbulb Wie wil er 'schieten' op mijn vaardigheden cv?

Beste tijgers,

Ongelooflijk dat ik dit forum nu pas goed heb bekeken, terwijl ik toch vaker op de site kom. Wat een mooie bundeling van informatie en dynamische ervaringen zo, hier heb je tenminste echt iets aan op de zoektocht naar 'dé droombaan'.

Ik gooi me graag voor de tijgers.

Deze cv (bijgevoegd) heb ik inmiddels een drietal keer gebruikt, maar twee keer werd er toch gevraagd om een chronologische opstelling. Wel door een recruitment bureau, maar toch. Ik vraag me af of een vaardigheden cv überhaupt wel wordt geaccepteerd?

Ik ben benieuwd naar je reactie,


Met een groet,


Pellie
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Vaardighedencv_carrieretijger.pdf‎ (46,6 KB, 463x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 november 2008, 16:06
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wil er 'schieten' op mijn vaardigheden cv?

Ik ga zo even verder kijken naar je CV Pellie, maar wil wel alvast reageren op je vraag.

Met name voor recruitmentbureaus is een vaardigheden CV vaak lastig omdat zij met bepaalde e-recruitment programma's werken.

Zo moest ik me ook ergens online inschrijven en mijn onweerstaanbare CV heeft b.v. niet de standaardtrefwoorden boven ieder kopje staan. Zo systeem scant een geupload word-document op titels als "werkervaring" of "opleidingen" en zet de gegevens dan automatisch in het systeem.
Maar dat vereist dus een standaard klassieke indeling van je CV.
Dit systeem kon mijn CV duidelijk niet handelen.

Ook houden recruitmentbureaus niet van pdf-jes, omdat ze voor het doorsturen naar de opdrachtgever vaak stukjes uit je CV weghalen zoals je contactgegevens. Dat is overigens voor mij juist wel een reden om een pdf te gebruiken, het gaat immers om mijn gegevens.
Of ze balen gewoon dat ze de hele CV dan zelf opnieuw moeten intypen of de chronologie zelf in elkaar moeten puzzelen zoals bij een vaardigheden CV.
De meeste recruitmentbureaus zijn dus niet zo flexibel helaas als het gaat om niet standaard CV's. (Erg jammer, maar ik heb me voorgenomen om daar verandering in te brengen... stukje voor stukje....


Ik heb het ook wel meegemaakt dat ze enthousiast reageren maar dan alsnog vragen of je ook een gewoon CV hebt. Helaas een beetje tegenstrijdig want je hebt niet voor niets je best gedaan op een onderscheidend CV, om vervolgens alsnog zo saai standaard papiertje op te sturen.
Maar ja, als je die baan echt heel graag wilt hebben, heb je in ieder geval wel een leuke binnenkomer en moet je je daarna maar flexibel op stellen.

Verder blijft een CV altijd een kwestie van smaak. Recruiters, P&O-ers zijn allemaal verschillende mensen en smaken verschillen.
Daar moet je je altijd bewust van zijn.
Zelfs al stuur je een perfect klassiek CV kan je toch net de plank misslaan als je een eigenwijze P&O-er treft die daar een broertje dood aan heeft.

Maar goed, Pellie, mijn verhaal is wat langer geworden.
Ik kijk later nog even inhoudelijk naar je CV, ik moet nu weg naar een workshop...

Succes alvast!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 november 2008, 16:08
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wil er 'schieten' op mijn vaardigheden cv?

(Goede inhoudelijke CV hoor trouwens, ik zoek nog wel iemand die me kan helpen met mijn -open source- CMS en website... )
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 november 2008, 19:57
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wil er 'schieten' op mijn vaardigheden cv?

Hoi Pellie,

Jawel, een vaardigheden CV wordt wel geaccepteerd, mits je er een chronologisch CV bij doet. Dus gewoon 2 CV's aanleveren en erbij vertellen dat het vaardigheden CV wat meer uitgebreid is, zodat ze een goed beeld hebben. Dat vinden ze over het algemeen wel verrassend.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 november 2008, 18:07
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wie wil er 'schieten' op mijn vaardigheden cv?

Hi,

Ik vind het een heel duidelijk en overzichtelijk cv. Heel los geschreven en niet zo standaard. Als ze nog een chronologisch cv vragen is dat niet anders maar ik denk zeker dat je hier al een voorsprong mee hebt.

Groetjes en succes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 december 2008, 07:23
pellie pellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 9
pellie is on a distinguished road
Thumbs up Re: Wie wil er 'schieten' op mijn vaardigheden cv?

Dankjulliewel,

Dit weekend viel mijn ideale functie op de deurmat.
Ik heb besloten om de vaardigheden cv mee te sturen en in de brief aan te geven dat ik desgewenst ook nog een chronologisch cv beschikbaar heb.

In deze vacature wordt trouwens een foto gevraagd, ik was in de veronderstelling dat dit tegenwoordig niet meer mocht...?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 december 2008, 07:25
pellie pellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 9
pellie is on a distinguished road
Thumbs up Re: Wie wil er 'schieten' op mijn vaardigheden cv?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
(Goede inhoudelijke CV hoor trouwens, ik zoek nog wel iemand die me kan helpen met mijn -open source- CMS en website... )
Je bent al een heel eind toch? Ik zag dat je Drupal gebruikt, waarom deze keuze?

(en ja hoor, ik ben altijd beschikbaar om je te helpen met je site )
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
communicatie, vaardigheden-cv

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief schoenenwinkel. wie wil mijn brief controleren? laatste dag klaske Sollicitatiebrief en cv 7 13 juli 2011 17:28
Wie wil mijn cv nakijken en zonodig aanpassen?? doly Sollicitatiebrief en cv 2 9 januari 2008 22:29
wie wil mijn brief en cv nakijken janinrW Sollicitatiebrief en cv 4 27 april 2006 00:43
wie wil mijn brief ff nakijken? anna Sollicitatiebrief en cv 3 15 maart 2006 17:59
Wie wil er mijn CV eens bekijken en beoordelen? Myrthe Sollicitatiebrief en cv 7 30 augustus 2005 22:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon