Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2012, 19:55
sjettie sjettie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 2
sjettie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief gastvrouw ziekenhuis

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de openstaande vacature voor gastvrouw in het ziekenhuis op Uw internetsite stuur ik U deze sollicitatiebrief met curriculum vitae.

Ik zie het als een uitdaging om als gastvrouw van de room/lounge service zorg te dragen voor de patiënten en gasten. Ik heb gastvrijheid hoog in het vaandel staan en ik hoop hiermee de patiënten en gasten een aangenaam verblijf in het ziekenhuis te kunnen geven.

Door mijn jarenlange werkervaring met het verlenen van doelgerichte service aan zowel medewerkers bij bedrijfscatering als aan cliënten en gasten van verpleeghuizen en verzorgingshuizen ben ik goed toegerust voor de functie van gastvrouw binnen uw ziekenhuis.
Ik kan goed omgaan met hoge werkdruk, ben stressbestendig en heb een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en ben creatief in oplossen van knelpunten.
Bovendien maak ik makkelijk contact met mensen en weet ik hoe ik me op moet stellen tegenover patiënten.

Hiermee meen ik dat mijn ervaring, capaciteiten en persoonlijke kwaliteiten aansluiten op deze functie binnen uw ziekenhuis.
Ik ben een echte doener, ben flexibel, en ben goede teamplayer maar kan ook goed alleen werken.
Tevens ben ik bereid om cursussen te volgen.
Bovendien denk ik zowel als mens en collega een positieve bijdrage te kunnen leveren aan uw ziekenhuis.
Graag word ik in de gelegenheid gesteld in een persoonlijk gesprek meer te vertellen over mijn capaciteiten en motivatie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2012, 09:44
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de spelregels eens door, met name punt 2: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2012, 21:02
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Inhoudelijk vind ik dit een goede brief, maar heb toch enkele kleine opmerkingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjettie Bekijk bericht
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de openstaande vacature voor gastvrouw in het ziekenhuis op Uw internetsite stuur ik U deze sollicitatiebrief met curriculum vitae.
De opening is weinig origineel en veel te zakelijk. Je gaat in een ziekenhuis om. Laat in je brief direct merken dat je een warme persoonlijkheid bent die ook als vertrouwenspersoon kan fungeren. Je schrijfstijl zal overtuigender zijn dan dat je in je brief vermeld dat je daar goed in bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjettie Bekijk bericht
Ik zie het als een uitdaging om als gastvrouw van de room/lounge service zorg te dragen voor de patiënten en gasten. Ik heb gastvrijheid hoog in het vaandel staan en ik hoop hiermee de patiënten en gasten een aangenaam verblijf in het ziekenhuis te kunnen geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjettie Bekijk bericht
Door mijn jarenlange werkervaring met het verlenen van doelgerichte service aan zowel medewerkers bij bedrijfscatering als aan cliënten en gasten van verpleeghuizen en verzorgingshuizen ben ik goed toegerust voor de functie van gastvrouw binnen uw ziekenhuis.
Deze zin is veel te lang en veel te wollig. Maak het iets concreter. Wat is 'doelgerichte service'? Wat concreet doe je voor 'medewerkers bij bedrijfscatering'? En waarom zou die ervaring een pluspunt zijn in de aangeboden functie?

Je moet natuurlijk geen overloze details vermelden die een werkgever al uit je functieomschrijving kan afleiden, waar wees iets concreter.

Citaat:
Ik kan goed omgaan met hoge werkdruk, ben stressbestendig en heb een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en ben creatief in oplossen van knelpunten.
Bovendien maak ik makkelijk contact met mensen en weet ik hoe ik me op moet stellen tegenover patiënten.
Je somt hier een hoop eigenschappen op die zeker van belang zijn in een leidinggevende functie, maar als je nog altijd niet concreet gezegd hebt, gaat dat een beetje verloren.

Je eerste zin is wat lang. Splits het laatste deeltje over creativiteit af en maak er een actievere zin van. Concretiseer dat een beetje. Gaat dat bv. over werkverdeling? Voorraden die niet geleverd zijn en dat je dan een andere menu moest toveren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjettie Bekijk bericht
Hiermee meen ik dat mijn ervaring, capaciteiten en persoonlijke kwaliteiten aansluiten op deze functie binnen uw ziekenhuis.
Ik ben een echte doener, ben flexibel, en ben goede teamplayer maar kan ook goed alleen werken.
Tevens ben ik bereid om cursussen te volgen.
Bovendien denk ik zowel als mens en collega een positieve bijdrage te kunnen leveren aan uw ziekenhuis.
Graag word ik in de gelegenheid gesteld in een persoonlijk gesprek meer te vertellen over mijn capaciteiten en motivatie
Ik zou geen opsomming geven als 'ervaring, capaciteiten en persoonlijke kwaliteiten'. Dat komt wat geforceerd over. Zeg liever dat je ervaring bewijst dat je geschikt bent voor de job.

Als je bereid bent om cursussen te volgen, zeg dan meteen je welke nog zou willen volgen (op eigen initiatief niet te vergeten!) en waarom dat dit nuttig is.

Let ook op:
Gebruik niet 'tevens' en 'bovendien' zo snel na elkaar. Het woord 'bovendien' heb je reeds gebruikt in je brief. Vermijd ook woorden zoals 'hopen' en 'denken'. Ze zijn net als 'uitdaging' te cliché en hol geworden. Waarschijnlijk zijn de meeste werkgevers al uitgekeken op deze woorden.

Je slotzin zou ik niet gebruiken. Je zou kunnen overkomen als iemand die smeekt om te worden uitgenodigd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 december 2012, 09:37
sjettie sjettie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 2
sjettie is on a distinguished road
Standaard

hallo,

Nou hier ben ik wel blij mee.
Ik ben echt een beginneling met solliciteren.
Ik had alvast een brief geoefend omdat ik vanaf volgend jaar mijn baan ga verliezen.
Ik ga bij de volgende brief deze punten zeker meenemen, want ik vond hem zelf ook een beetje te voor mij en door jouw tips ben ik eens gaan kijken naar de zinnen en ga ik ze bij een volgende brief zeker anders formuleren.
Heel hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief afroepverpleegkundige ziekenhuis MargrietN Sollicitatiebrief en cv 3 21 februari 2012 17:03
Sollicitatiebrief medisch secretaresse in een ziekenhuis Lunaslagter Sollicitatiebrief en cv 3 24 mei 2011 13:42
Sollicitatiebrief gastvrouw clautje64 Sollicitatiebrief en cv 1 13 maart 2009 14:38
Sollicitatiebrief functie stagiare SPH ziekenhuis Aine Sollicitatiebrief en cv 2 20 februari 2009 23:21
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon