Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2009, 19:57
Chagendoorn Chagendoorn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Berichten: 7
Chagendoorn is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief reisadviseuse

Ik maak het mezelf niet makkelijk. Ik wil namelijk in een andere sector gaan werken. Ik ben na 1,5 jaar werken in de sector waar ik een diploma van heb behaald erachter gekomen dat het werk niet bij mij past. En ben ervan overtuigd dat het werken in de reisbranche beter bij mij past. Nu wil ik een opleiding/cursus gaan doen in die richting, maar wil ook werk hebben. En probeer door middel van open sollicitaties al een baan te vinden in de reissector. Ook is er bij mij in de buurt een sollicitatie vrij gekomen en ben ik van plan om het bedrijf binnen te lopen en deze sollicitatiebrief af te geven. Wat vinden jullie van deze brief is mijn vraag! Wanneer er verbeter punten of kritiek is hoor ik dat graag.

Geachte meneer/mevrouw

Toen ik de vacature reisadviseuse op uw site zag staan dacht ik meteen dat is een baan wat bij mij past. Ik zal u vertellen waarom. Ten eerste ben ik zeer geďnteresseerd in de reiswereld en lijkt het me erg leuk om mensen te helpen bij het vinden van hun perfecte vakantie. Ik ga er altijd voor om klanten 100% tevreden te stellen. Mijn sterke punten zijn: ben flexibel, commercieel, spontaan en sociaal. Daarnaast verschijn ik altijd met een lach op mijn werk.

Het enige nadeel is dat ik geen ervaring heb in de reisbranche. Daarbij heb ik tot heden nog geen certificaat of diploma in deze branche kunnen behalen. Ik heb 2 diploma’s op MBO niveau behaald namelijk dierenverzorging niveau 3 en paraveterinair/management niveau 4. Nu ben ik er door middel van 1,5 jaar werkervaring bij een dierenartsenpraktijk achter gekomen dat dit werk niet bij mij past. In deze branche komt heel vaak voor dat je als paraveterinair erg slecht nieuws aan de eigenaren moet brengen denk hierbij aan het overlijden van een huisdier. En dit was voor mij erg moeilijk. Eind februari loopt mijn contract bij mijn huidige werkgever af. En heb besloten om in de toerisme en reissector te gaan werken, omdat dit werk veel beter bij mij past.

Ondanks dat ik geen ervaring en diploma heb in de toeristische richting hoop toch bij u op gesprek te mogen komen. Ook ben ik bereid en lijkt het me erg leuk om een dag mee te lopen in uw bedrijf en met u of een collega te spreken over mijn kansen en mogelijkheden in uw bedrijf.

Met vriendelijk groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 februari 2009, 21:36
Chagendoorn Chagendoorn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Berichten: 7
Chagendoorn is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief reisadviseuse

Ik kan mijn bericht niet veranderen en daarom zet ik hier nog wat veranderingen neer. Maar ben zelf nog niet helemaal tevreden hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Geachte meneer/mevrouw

Toen ik de vacature reisadviseuse op uw site zag staan dacht ik meteen dat is een baan wat bij mij past. Ik zal u vertellen waarom. Ten eerste ben ik zeer geďnteresseerd in de reiswereld en lijkt het me erg leuk om mensen te helpen bij het vinden van hun perfecte vakantie. Ik ga er altijd voor om klanten 100% tevreden te stellen. Mijn sterke punten zijn: flexibel, commercieel, spontaan en sociaal. Daarnaast verschijn ik altijd met een lach op mijn werk.

Het enige nadeel is dat ik geen ervaring heb in de reisbranche. Daarbij heb ik tot heden nog geen certificaat SEPR 1 en geen diploma toerisme niveau 4 , maar ben zeker bereid om deze te behalen in overleg met het bedrijf. IK heb 2 diploma’s op MBO niveau behaald namelijk dierenverzorging niveau 3 en paraveterinair/management niveau 4. Nu ben ik er door middel van 1,5 jaar werkervaring bij een dierenartsenpraktijk achter gekomen dat dit werk niet bij mij past. Eind februari loopt mijn contract bij mijn huidige werkgever af en heb besloten om niet meer in deze sector te gaan werken. Daarom zou ik graag SEPR 1 en wanneer nodig 2 behalen om bij een reisbureau te kunnen gaan werken, omdat dit werk veel beter bij mij past.

Ondanks dat ik geen ervaring en diploma heb in de toeristische richting hoop toch bij u op gesprek te mogen komen. Ook ben ik bereid en lijkt het me erg leuk om een dag mee te lopen en met u of een collega te spreken over mijn kansen en mogelijkheden in uw bedrijf.

Met vriendelijk groet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Vraag over sollicitatiebrief Femmetje Sollicitatiebrief en cv 3 17 december 2008 19:52
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon