Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2010, 19:37
gulam gulam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2010
Berichten: 1
gulam is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief stageplaats

*****

Maastricht, 29 oktober 2010

Betreft: stageplaats bij ******

Geachte heer of mevrouw,

U zoekt iemand met een bovengemiddelde belangstelling voor bescherming van mensenrechten. Ik zoek een stageplaats die precies aansluit bij mijn interesses en capaciteiten. In deze brief zal ik u ervan proberen te overtuigen, dat niet alleen ik, maar ook u degene gevonden heeft die u zoekt.

Ik studeer momenteel Nederlands recht aan de universiteit van Maastricht. In september begin ik aan de master ‘Globalization and Law, specializations Human rights’. Niet alleen de studie, maar ook de universiteit zelf was voor mij een zeer bewuste keuze. De studie, omdat ik een idealist ben die later echt iets voor mensen wil betekenen. Mensenrechten hebben daarbij mijn absolute prioriteit. De universiteit daarentegen heb ik gekozen vanwege zijn internationale karakter. Mijn ideale baan in de toekomst is namelijk gelegen in de internationale politiek en diplomatie.

Een stage bij ****** zou voor mij een geweldige kans zijn om meer te leren over de rol en het beleid van Nederland inzake mensenrechten. Ook zou het mij de mogelijkheid bieden om me nog verder te verdiepen in de internationale politiek. Bovendien zal deze stage me een interessant praktijkperspectief bieden, ter aan- én invulling van mijn op theorie gerichte studie. Kortom: Een buitenkans om praktijk ervaring op te doen in mijn studiegebied.

De onderzoeksopdrachten zullen voor mij een heel goede oefening zijn, aangezien ik dit jaar ook mijn bachelor scriptie moet schrijven. De schrijfopdrachten zijn mij op het lijf geschreven. Ik houd van schrijven en heb daar dan ook enkele prijzen mee gewonnen.

Uiteraard begrijp ik dat een stagiaire u tijd en geld kost, daarom wil ik des te meer mijn motivatie en geschiktheid benadrukken. Hard werken en tijdsdruk schrikken mij niet af, dat blijkt wel uit het feit dat ik in het eerste en tweede jaar van mijn bachelor ook nog een baan van 20 uur per week had. Momenteel bij Vluchtelingenwerk Limburg draai ik minder uren, maar ik ben wel veel meer betrokken bij zowel sociale als educatieve activiteiten van de plaatselijke islamitische gemeenschap. Ook het feit dat ik, mocht u mij deze kans bieden, zonder aarzeling bereid ben om iedere dag op en neer te reizen vanaf Maastricht bevestigt hopelijk voor u mijn werkmentaliteit en oprechte interesse.

Ik ben uiteraard beschikbaar vanaf 1 januari en tot maximaal 15 april 2011.

Graag licht ik mijn sollicitatiebrief nader toe in een gesprek.

Hoogachtend,

****
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplaats diëtetiek Miepje Sollicitatiebrief en cv 6 2 december 2009 12:10
Sollicitatiebrief stageplaats architectuur, graag commentaar anak sundala Sollicitatiebrief en cv 0 13 oktober 2009 15:31
Sollicitatiebrief stageplaats administratie. Alle commentaar is welkom! Leprycorn Sollicitatiebrief en cv 0 15 januari 2009 17:58
Sollicitatiebrief Aanvraag stageplaats. Graag commentaar Shopgirl Sollicitatiebrief en cv 0 31 oktober 2007 23:28
sollicitatiebrief stageplaats Angie Sollicitatiebrief en cv 0 9 september 2007 14:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon