Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 september 2009, 17:34
Gabutje Gabutje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 1
Gabutje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief functie receptioniste, autoschadebedrijf

O lieve help, moet een sollicitatiebrief schrijven!

Vorige week kreeg ik van een vriendin te horen (ze had haar auto in de prak gereden) dat het bedrijf waar haar auto hersteld zou gaan worden waarschijnelijk iemand zoekt voor de receptie omdat ze graag willen uitbreiden. Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en ze gebeld, eerst belde ik op een ongelukkige timing en op hun verzoek zaterdag om 09.00 uur terug gebeld. Echter was ik nog niet helemaal wakker waardoor ik niet genoeg doorgevraagd heb. En nogmaals bellen vind ik zo'n afbreuk, want ik had eigenlijk de eerste keer al moeten opletten (en dat zegt ook wat over mij).

Wat weet ik wel, ze zijn bereid om de full time functie naar 32 uur bij te stellen voor mij bij gebleken geschiktheid. Tevens ook vernomen dat er inkoop- verkoopfacturen ingeboekt moet worden en voor de rest is het eigenlijk niet bepaald helder.

Waarom heb ik interesse in dat bedrijf, de branche heeft me altijd aangetrokken (weet niet waarom, is een bepaalde chemie denk ik), het is dichtbij (heb voorheen altijd zo ver moeten reizen). De functie is wat mij erg ligt en heb veel gevoel met computers en applicaties zoals office en andere systemen (heb het gauw onder de knie), de overeenkomsten met mijn vorige werk het inboeken van gegevens.

Echt sollicitatiebrieven schrijven ligt mij totaal niet, maar hieronder is mijn eerste opzet:


Betreftpen sollicitatie, receptiemedewerker


Geachte heer/mevrouw,
Vorige week werd ik door een vriendin attent gemaakt dat u uw bedrijf graag zou willen uitbreiden en daarbij extra ondersteuning zoekt voor de receptie. Via deze brief wil ik graag mijn interesse laten blijken voor deze functie.

Deze baan trekt mij aan omdat ik al enige tijd de wens heb om een functie te vervullen als receptie- en/of administratie medewerker. Bij uw bedrijf heb ik de gelegenheid om beide functies te kunnen combineren.
In de afgelopen jaren heb ik me hoofdzakelijk bezig gehouden met studeren. Bij beide studies die ik gevolgd heb, kreeg ik te maken met balie- en secretariële werkzaamheden waarbij klantcontact veelvuldig aan bod kwam. Dit is mij zo goed bevallen dat ik graag in deze richting verder wil en daarom aanvullend een cursus heb gevolgd als telefoniste, receptioniste & administratief medewerker. Ik heb het juiste niveau, ervaring en de motivatie om deze functie te kunnen vervullen, hiervoor verwijs ik u naar mijn cv die in de bijlage is toegevoegd.

Ik hoop van harte dat deze sollicitatie, gesteund door mijn gegevens, voor u aanleiding zal zijn mij uit te nodigen voor een gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 september 2009, 12:20
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief functie receptioniste, autoschadebedrijf

In je begeleidend schrijven meld je dat de autoschadebranche je erg aanspreekt. Het frappante is dat dat nu juist niet terugkomt in je brief! Jammer, want de brief die je nu hebt geschreven zou je naar ieder ander bedrijf dat een receptioniste zoekt kunnen sturen.

Ik zou in de eerste zin niet meer noemen dat je via je vriendin van deze vacature op de hoogte bent gesteld. Dat heb je als het goed is al genoemd in het telefoongesprek dat je met het bedrijf hebt gehad. Verwijs daarom naar dit gesprek.

En wie heb je toen gesproken? Je begint je brief namelijk met 'geachte heer/mevrouw'. Je zult toch nog wel weten of je met een man of met een vrouw hebt gesproken .
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 september 2009, 14:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief functie receptioniste, autoschadebedrijf

Bedankt voor je reactie Marieke van Oosterhout.

Ik heb een vrouw gesproken, maar het is een echtpaar die het bedrijf samen runnen en ik weet niet wie op dat moment de brief opent. Daarbij als je op een bepaald persoon richt zal ik toch echt een naam hebben. En als receptioniste moet je wel correct alle gegevens verzamelen, dus nogmaals navragen is ook weer zoiets. Dus vandaar vrij neutraal.

Ik heb altijd geleerd dat men graag wilt weten hoe je aan deze vacature bent gekomen, vandaar dat ik naar een vriendin verwijs. Wilde het inderdaad neutraler hebben, maar dan klopte de vervolgzin weer niet etc....

Ik zal er vandaag nog even naar kijken, bewust even afstand van genomen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
open sollicitatiebrief, receptie, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief receptioniste hotel denise Sollicitatiebrief en cv 2 27 april 2009 23:46
sollicitatiebrief functie directiesecretaris Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 4 9 december 2007 23:19
Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie merelflorence Sollicitatiebrief en cv 5 22 april 2007 15:14
Sollicitatiebrief heao'er ondersteunende functie administratie ReMcOrE Sollicitatiebrief en cv 8 15 maart 2007 20:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon