Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 november 2008, 21:52
Annah Annah is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 5
Annah is on a distinguished road
Standaard Graag reactie: sollicitatie onderzoekcentrum hogeschool

Hallo,

Een tevreden werkgever, een erg leuke baan waarin ik kan groeien en tot nu toe leuke resultaten... Kon ik nu maar blijven, maar helaas... al enkele weken ben ik op zoek naar ander werk omdat mijn huidige werkgever (een nonprofit organisatie) niet genoeg subsidie ontvangt om mij te kunnen betalen.

Deze zomer ben ik pas afgestudeerd, dus ik zocht eens contact met het onderzoekcentrum / kenniscentrum op mijn hogeschool. En welja, waarschijnlijk komt er binnenkort een vacature vrij. Ter voorbereiding hierop: ik zou heel graag reacties krijgen op mijn brief.

Gerichte vragen van mijn kant: ik probeer werk te vinden in toerisme en recreatie, onderzoek en marketing (een combi zo mogelijk). Kan ik dan deze brief als standaardbrief gebruiken voor andere sollicitaties?
En, de brief lijkt hier vrij lang, hoewel hij precies op 1 A4 past. Ben ik omslachtig in mezelf omschrijven, kan ik concreter zijn?

De functie:
- projectmedewerker of onderzoekassisten
- praktijkgericht onderzoek
- in het werkveld van toerisme en recreatie


Geachte [contactpersoon],

De combinatie van onderzoek, het aanpakken van toeristische thema’s en het inspelen op toeristisch-recreatief beleid. Dat is wat mij zo aanspreekt aan het [naam kenniscentrum]. Onlangs nodigde de heer [hoofdonderzoeker kennisbureau] van het kenniscentrum mij uit voor een oriënterend gesprek. Na dit gesprek was ik direct enthousiast over de werkzaamheden van kenniscentrum. Daarom solliciteer ik middels deze brief naar de functie van projectmedewerker.

Als afgestudeerd toeristisch manager ben ik direct na mijn studie als projectcoördinator bij [huidige werkgever] aan de slag gegaan. Deze werkgever waardeert mij vooral om mijn ‘verkenningen’ van thema’s en onderzoek van toeristisch-recreatieve onderwerpen. Zo was ik de persoon die het begrip regionale beeldverhalen bij [huidige werkgever] onder de aandacht bracht. Dit heeft inmiddels vanuit twee provincies de opdracht opgeleverd een beeldverhaal te ontwikkelen. Daarbij leverde mijn verkenning naar het vakantie- en recreatiegedrag van allochtonen landelijke publiciteit op.
Mijn toegevoegde waarde bij mijn vorige werkgever, [soort organisatie], betrof vooral mijn oog voor detail en gestructureerde manier van werken. Tot slot kenmerkt mijn gevoel voor verantwoordelijkheid mij. Ik functioneer op mijn best door met input van collega’s en eigen inbreng zelfstandig aan het werk te gaan.

Wat mij in het bijzonder aantrekt in de functie bij het kenniscentrum is dat het werk zich afspeelt in een leeromgeving. Het is mijn ambitie mijzelf de komende jaren te ontwikkelen binnen een vergelijkbare functie als projectmedewerker. Op de lange termijn streef ik na als docent mijn opgedane ervaring te kunnen delen met studenten.

Gezien mijn ervaring, kwaliteiten en ambitie ben ik ervan overtuigd dat ik een goede kandidaat ben voor het kenniscentrum. Voor nadere informatie over mijn studie, prestaties en werkervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten Curriculum Vitae.

Mijn enthousiasme voor de functie zou ik graag in een gesprek toelichten. Ik zie dan ook uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag reactie open sollicitatie sponsorafdeling Harrie21 Sollicitatiebrief en cv 0 10 september 2008 15:43
Open Sollicitatie Architectenbureau - Graag reactie mississippisteamer Sollicitatiebrief en cv 1 6 augustus 2008 12:40
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Sollicitatie, reactie blijft uit.... dreeken Sollicitatiebrief en cv 3 30 mei 2006 16:33
Reactie op Sollicitatie NeuroticFish Sollicitatiebrief en cv 10 7 mei 2006 15:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon