Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juli 2007, 16:32
CHRISSIE CHRISSIE is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 3
CHRISSIE is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Archiefanalist

Hoi Forumbezoekers,

Wie wil mijn sollitatiebrief lezen en beoordelen?
Ik heb bewust geen standaard openingszin gebruikt.

Bij voorbaat dank,
Chrissie
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc VACATURE ARCHIEFANALIST.doc‎ (22,0 KB, 176x gelezen)
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief Traineeship Archiefanalist.doc‎ (20,5 KB, 274x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2007, 18:45
chantal-1 chantal-1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 21
chantal-1 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Archiefanalist

Ik vind het een hele goede brief. Juist omdat je geen standaard openingszin hebt gebruikt. Misschien enkele kleine helpende opmerkingen onderstaand:

1e alinea: beslissende weglaten, zin is goed zonder
2e alinea: via de website zou ik op de website van maken. Bekijken veranderen in lezen.
3e alinea: tevens vervangen door de functie, je begint een nieuwe alinea, tevens is meer een doorloper van de vorige zin. Computerervaring zou ik achteraan de zin zetten, dat loopt net iets beter. In vervangen door tijdens, klinkt iets formeler. Ook vervangen door tevens. Hier vervangen door daar en achter ik zetten. (tevens heb ik daar mijn communicatieve vaardigheden verder ontwikkeld) bovendien vervangen door daarnaast. daarnaast vervangen door en. die laatste twee zinnen kun je dan een zin van maken.
4e alinea: voor vooraan zetten. voor een gedetailleerd..... staat net iets formeler.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juli 2007, 00:44
CHRISSIE CHRISSIE is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 3
CHRISSIE is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Archiefanalist

DIT IS HET GEWORDEN EN HET LEEST LEKKER

Betreft: vacature Traineeship Archiefanalist



Geachte heer/mevrouw,

Het belang van kwalitatief goed dynamisch en statisch archiefbeheer is bekend.
Een betrouwbaar archiveringstechniek levert tevreden klanten op en tevreden klanten blijven terugkomen. Maar de digitale bewaarmethodes kunnen nog zo goed zijn, uiteindelijk is de archiefanalist met zijn inventariskennis een schakel tussen klant en CAS.

Al zoekende naar een baan op de website Monsterboard werd mijn interesse gewekt voor de vacature Traineeship Archiefanalist bij de Centrale Archief Selectiedienst.
Na het lezen van het gezochte profiel en de inhoud van de training, voelde ik mij aangesproken door deze opleiding.
Doordat ik erg leergierig ben lijkt het mij een unieke kans om door middel van deze training een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de Centrale Archief Selectiedienst.

De functie sluit goed aan op mijn secretaresse- en juridische opleidingen en computerervaring.
Tijdens mijn stageperiode bij een advocatenbureau waren analytisch archiefbeheer en –wetgeving en bewaarmethoden van essentieel belang.
Tevens heb ik daar mijn communicatieve vaardigheden verder ontwikkeld.
Daarnaast werk ik nauwkeurig en accuraat, zowel zelfstandig als in teamverband en beschik ik over goede eigenschappen.
.


Voor een gedetailleerd overzicht verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae en hoop uw belangstelling te hebben gewekt en kijk graag uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juli 2007, 08:16
chantal-1 chantal-1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 21
chantal-1 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Archiefanalist

Hieronder nog enkele wijzigingen die je brief nog vlotter maken.

Digitale bewaarmethodes kunnen nog zo goed zijn, uiteindelijk is het de archiefanalist met zijn inventariskennis die de schakel is tussen klant en CAS.

Na het lezen van het gezochte profiel en de inhoud van de training, voelde ik mij erg aangesproken door deze opleiding.

Tijdens mijn stageperiode bij een advocatenbureau waren analytisch archiefbeheer en –wetgeving en bewaarmethoden van essentieel belang. Archiveren was een belangrijk onderdeel van mijn dagelijkse werkzaamheden en luisterde zeer nauw.

Daarnaast werk ik nauwkeurig en accuraat, zowel zelfstandig als in teamverband en beschik ik over goede contactuele eigenschappen.

Voor een gedetailleerd overzicht verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae. Ik hoop uw belangstelling te hebben gewekt en kijk met belangstelling uit naar uw reactie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 juli 2007, 14:09
CHRISSIE CHRISSIE is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 3
CHRISSIE is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Archiefanalist

De sollicitatiebrief is inmiddels verzonden
Zodra ik een reactie ontvang
laat ik het jou weten
Groetjes Chrissie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
Sollicitatiebrief verpleegkundige kinderziekenhuis GodsPrincess Sollicitatiebrief en cv 4 31 januari 2007 15:59
sollicitatiebrief leerling verpleegkundige annie Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 18:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon