Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2010, 15:08
karinweerink karinweerink is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 2
karinweerink is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste

Hallo

Zou u voor mij de bijgeleverdsollicitatie even willen controleren. Ik ben al een tijdje aan het solliciteren zonder enige resultaten en nu ben ik toch wel benieuwd of mijn brief dan wel goed in elkaar steekt.


Met vriendelijke Groet,

Karin Weerink
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatie Kop van Zuid.doc‎ (36,0 KB, 310x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 oktober 2010, 15:31
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karinweerink Bekijk bericht
Hallo

Zou u voor mij de bijgeleverdsollicitatie even willen controleren. Ik ben al een tijdje aan het solliciteren zonder enige resultaten en nu ben ik toch wel benieuwd of mijn brief dan wel goed in elkaar steekt.


Met vriendelijke Groet,

Karin Weerink

Een eerste tip: Zet nooit je privé gegevens op het internet. Ik zie in je brief de naam van het bedrijf, je adres, telefoonnummer en je mailadres staan, als ik kwaad in het zin heb, kan ik je lastig gaan vallen. Ik zou, als ik jou was, de brief anonimiseren.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 oktober 2010, 19:02
karinweerink karinweerink is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 2
karinweerink is on a distinguished road
Standaard sollicitatie

Hallo

Zou u voor mij de bijgeleverdsollicitatie even willen controleren. Ik ben al een tijdje aan het solliciteren zonder enige resultaten en nu ben ik toch wel benieuwd of mijn brief dan wel goed in elkaar steekt.


Met vriendelijke Groet,

Karin Weerink
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc proefbrief.doc‎ (36,5 KB, 126x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 oktober 2010, 21:33
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Om te beginnen zou ik niet vragen of er een openstaande vacature is. Als die er niet is, kunnen ze je brief meteen wegleggen. Maar misschien komen ze door jouw brief wel op een idee om iemand aan te nemen. Alleen: wat is "receptioniste/telefoniste/administratief"? "administratief" is niets, wel administratief medewerkster.

Zinnen als "ik ben toe aan een nieuwe uitdaging" of "dit is de ideale stap in mijn carriére" zijn voor een werkgever absoluut niet interessant. Hij heeft echt geen belangstelling voor jouw carriére. Maar waarom wil je dat nu echt? Wat vind je nu boeiend aan administratief werk?

Bovendien: wat kun je? Welke opleidingen en ervaringen op administratief gebied heb je? Kun je bv met verschillende computerprogramma's overweg?
Je schrijft dat je zelfstandig bent en doorzet. Dat is heel goed in het huishouden en kan ook prima zijn voor administratief werk. Maar er is méér belangrijk als je receptioniste bent.

Je schrijft: Graag zou ik mijn motivatie en betrekking (...) verder toelichten. Hoezo "een betrekking toelichten"? Bovendien ben je op het einde een punt vergeten. Als je administratief medewerkster wordt, moet je brief absoluut zonder fouten zijn, anders willen ze je echt niet. Je telefoonnummmer en e-mailadres kun je in je cv zetten, in de brief is dat niet nodig.

En: curriculum vitae moet met kleine letters.

Samenvattend: schrijf in je brief wat je nu echt aantrekt in administratief werk, wat je kunt en wat een werkgever in huis haalt als hij/zij jou aanneemt.

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag commentaar: Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste nora Sollicitatiebrief en cv 0 15 februari 2010 14:57
Graag commentaar sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste Eva16 Sollicitatiebrief en cv 1 13 januari 2010 22:02
Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste SvO Sollicitatiebrief en cv 4 29 november 2008 21:13
Sollicitatiebrief Receptioniste/Telefoniste Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 3 24 januari 2007 12:32
Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste nieuweling Sollicitatiebrief en cv 1 12 augustus 2005 18:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon