Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juli 2011, 10:56
SteveRijmen SteveRijmen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2011
Berichten: 2
SteveRijmen is on a distinguished road
Standaard Conservatorium na je 40e?

Hallo
Ik ben 40 jr en speel al zeg ik het zelf heel goed dwarsfluit. Ik zou supergraag nog veel meer kunnen spelen, er dag in dag uit mee bezig zijn.
Dus vraag ik mij af of het nog doenbaar is om op mijn leeftijd aan conservatorium te beginnen?
Dan moet ik wel halftijds gaan werken, en zal het wel zwaar en druk worden.
En tegen dat ik afgestudeerd ben, ga ik al naar de 50, dus welk orkest zou mij dan nog prefereren boven een jonge artiest?

Wat me ook tegenhoudt is het feit dat de leerkrachten waarschijnlijk meer en liever inspanningen doen voor de jonge studenten, dan voor een ‘40-jarige die het in haar hoofd haalt op zo’n leeftijd nog conservatorium te volgen’ Ik heb inderdaad niet meer de energie van een 20er, ik vind het heel jammer dat ik mijn energie heb moeten steken in een studierichting die ik van thuis uit heb moeten volgen en met veel gejammer en geruzie heb afgemaakt...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juli 2011, 22:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard conservatorium na je 40e

gewoon ervoor gaan!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 juli 2011, 11:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Als jouw wens om meer met muziek te doen heel groot is, dan raad ik je aan om te onderzoeken of je nog naar het conservatorium kan. Anders blijf je maar met dat knagende gevoel rondlopen van 'had ik maar'.

Tijdens je zoektocht zul je er vanzelf achterkomen of je
  1. niet te oud bent (het conservatorium van Amsterdam bijvoorbeeld hanteert een leeftijdsgrens van 30 jaar);
  2. of je de opleiding wel in deeltijd kunt doen;
  3. en volgens het conservatorium genoeg talent hebt.
Veel succes en laat je ons nog weten hoe het je vergaat?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 juli 2011, 15:46
SteveRijmen SteveRijmen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2011
Berichten: 2
SteveRijmen is on a distinguished road
Standaard Conservatorium na je 40e

Hallo

Dank voor de reactie.
Het knaagt inderdaad heel erg. Er is niet in elk conservatorium een leeftijdgrens, maar uiteraard wel overal een ingangsproef.
Ik denk dat ik vooral op zoek ben naar voldoende steun, want als ikzelf genoeg gemotiveerd ben zijn moeilijkheden makkelijker te overwinnen. En ik wil ook voldoende opgewassen zijn tegen negatieve reacties van zowel buitenstaanders als van de conservatoriumleerkrachten, want daaraan ben ik wel heel erg gevoelig en daardoor zou ik rap de moed laten zakken.
Maar het maakt me met de dag verdrietiger dat ik van thuis uit altijd vanalles opgelegd gekregen heb, en uiteindelijk nu in een vrij lage gewone administratieve job terechtgekomen ben, die ik (nog maar) sinds 4 jaar doe. Voordien heb ik erg gesukkeld om aan werk te geraken en veel rondgedoold met veel persoonlijke en psychische problemen, en daarbij stond ik altijd onder grote druk van thuis. Ik wil geen medelijden wekken hoor maar ik wil wel een beetje schetsen hoe het komt dat ik nu pas aan conservatorium wil beginnen. Het is ook pas de laatste jaren dat ik eindelijk weer een beetje mezelf teruggevonden heb, doordat er eindelijk wat rust kon komen doordat ik eindelijk een vaste job gevonden had...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hbo-opleiding na je 40e? Rujoh Loopbaanvragen 5 29 maart 2008 16:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon