Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 augustus 2007, 14:57
Paauwtje Paauwtje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 9
Paauwtje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie adm.medewerkster Graag advies

Hallo,

Het CWI heeft mij geselecteerd om te reageren op een vacature Adm. medewerkster. Nadat ze mij de gegevens hebben gestuurd kom ik er achter dat ik eerder bij dit bedrijf heb gewerkt, als verkoopster. Dit bedrijf heeft meerdere vestigingen. Ondertussen heb ik niet stil gezeten, heb gewerkt als adm. medewerkster en ben begonnen met de opleiding Fin. adm. medewerkster.
Kunnen jullie me zeggen of deze brief zo goed is?

Alvast bedankt,
Sylvia.

Geachte heer xxxx

Naar aanleiding van uw vacature op werk.nl solliciteer ik naar de functie van administratief medewerkster.

Een aantal jaren geleden ben ik bij u bedrijf in xxx werkzaam geweest als verkoopster, dit heb ik tot aan mijn vertrek met veel plezier gedaan. De reden dat ik destijds ergens anders ben gaan werken was dat ik graag meer uren wilde werken, dit was helaas niet mogelijk bij xxx in xxx

Ik ben daarna gaan werken bij een schuldhulpbureau waar ik veel ervaring opgedaan in het
verwerken van gegevens in een geautomatiseerd systeem en heb ik lichte boekhoudkundige taken verricht, waaronder het controleren en maken van facturen. Tevens diverse overige administratieve taken verricht welke in bijgaand CV staan vermeld.

Momenteel volg ik in de avonduren een opleiding tot Financieel administratief medewerker om nog meer kennis op te doen op dit gebied. De module boekhouden en computerboekhouden (exact) heb ik met succes afgerond.


De reden dat ik solliciteer naar deze functie is dat deze zeer goed aansluit op mijn werkervaring en ik bekend ben met u bedrijf. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen, ben flexibel en accuraat en heb nieuwe werkzaamheden snel onder de knie.
Ik ben er dan ook van overtuigd met mijn kennis en ervaring een goede invulling te kunnen geven aan deze functie.

Graag licht ik mijn motivatie toe in een persoonlijk gesprek.

In afwachting van uw reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2007, 12:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie adm.medewerkster Graag advies

hoi sylvia,

ik las ergens op internet dat je brief niet langer dan 3 a 4 alinea's moet zijn!!!
Kort en krachtig is het advies!!misschien dat je het nog ergens kunt inkorten!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 augustus 2007, 23:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie adm.medewerkster Graag advies

Beste Sylvia,

Een brief beginnen met 'naar aanleiding van' is niet de mooiste opening. Misschien dat je bijvoorbeeld kunt beginnen met:

Ondergetekende heeft via werk.nl vernomen dat er een vacature administratief medewerker bij uw xxxx vacant is. Bij het lezen van deze vacature raakte ik meteen erg enthousiast. Hetgeen u vraagt sluit namelijk uitstekend aan bij mijn (opleiding en) opgedane werkervaring.

En dat uitleggen/ motiveren waarom deze functie aansluit op jouw ervaring. Dit verwoord je pas als laatste in je brief, ik zou hier mee beginnen. Dat triggert gelijk een beetje.

Daarnaast zou ik niet de hele taakomschrijvingen/ ervaringen gedaan bij eerdere werkgevers uitgebreid beschrijven in je brief. Dat komt naar voren in je CV, en dit kun je dan tijdens je gesprek verder verantwoorden.

Misschien kun je hier wat mee.. In ieder geval succes met de procedure.

Groetjes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 augustus 2007, 10:02
Paauwtje Paauwtje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 9
Paauwtje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie adm.medewerkster Graag advies

Bedankt voor jullie tips, ga mijn brief aanpassen.

Sylvia
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
sollicitatie traineecoordinator: graag advies Selma Sollicitatiebrief en cv 2 14 mei 2007 09:45
Sollicitatie Assistent Makelaar, graag advies janna_frl Sollicitatiebrief en cv 2 12 april 2007 12:29
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon