Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 mei 2008, 12:32
Es P Es P is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 mei 2008
Berichten: 1
Es P is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback

Onderstaand is mijn sollicitatiebrief op de functie Ambulant Hulpverlener.
Mijn vragen over mijn brief zijn:
- is mijn brief overtuigend genoeg?
- komt mijn persoonlijkheid en enthousiasme naar voren in de brief?
- Zou U mij uitnodigen voor een gesprek naar aanleiding van mijn brief?
- zijn er dingen die ontbreken in de brief?

Alvast hartelijk bedankt voor de feedback!


Betreft: vacaturenummer **

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van de vacature op zowel uw website als op Zorgplein Noord wil ik graag solliciteren naar de functie Ambulant Hulpverlener bij **.

Op dit moment zit ik in het afstudeerjaar van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.
In het kader van deze opleiding heb ik ervaring opgedaan met diverse doelgroepen, waaronder jongeren met gedragsproblematiek en psychiatrische problematiek. Deze doelgroep heeft mijn interesse zeer gewekt, doordat het mij heeft doen ontdekken hoe interessant, uitdagend en afwisselend het werken met jongeren met gedragsproblematiek is. Ik vind het van belang dat ik me in mijn werk kan blijven ontwikkelen en naar mijn idee is dit het geval binnen uw instelling.
Tijdens mijn stagejaar bij *** op de afdeling *** heb ik geleerd hoe je kan inzetten op de krachten van ouders en kinderen en hoe je deze in beweging kan brengen door te werken met verschillende methodieken, zoals het ‘”***’’ en de ‘’**methode’’.
De persoonlijke contacten en begeleiding met en van de jongeren spraken mij het meest aan. De functie van een Ambulant Hulpverlener biedt mij de mogelijkheid om intensief met kinderen of jongeren te werken en hen te begeleiden en te trainen.
Ook lijkt mij het werk van een Ambulant Hulpverlener erg boeiend door de veelzijdigheid van de taken.

Het afgelopen stagejaar heb ik te maken gehad met zeer verschillende kinderen, jongeren en ouders. Ik slaag er in om met allen in contact te komen en een samenwerkingsrelatie op te bouwen. Ik ben een persoon die op een coachende en motiverende manier te werk gaat en de positieve krachten van een persoon probeert te versterken. Ik kan goed functioneren in nieuwe en stressvolle situaties. Ik ben ondernemend en ga de moeilijke situaties niet uit de weg. Daarnaast heb ik ervaring met het samenwerken met verschillende disciplines en instanties om ouders en jongeren te ondersteunen in het oplossen of terugdringen van de problemen.

Vanaf september 2008 zal ik starten met de universitaire opleiding Orthopedagogiek.
Ik zie deze baan als Ambulant Hulpverlener in combinatie met de opleiding Orthopedagogiek als een unieke mogelijkheid.
Naast de verbreding van mijn theoretische kennis, zou ik heel graag mijn kennis en ervaring willen verbreden in het behandelen en begeleiden van kinderen of jongeren met gedragsproblematiek binnen uw instelling.
Ik ben gedreven, onderzoekend en ik heb een groot doorzettingsvermogen. Daarnaast durf ik mijn standpunt in te nemen in bepaalde situaties. Naar mijn idee zijn dit belangrijke kwaliteiten in het werk van een Ambulant Hulpverlener.

Ik kijk uit naar de mogelijkheid mijn brief verder toe te lichten in een persoonlijk gesprek.
Graag zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 mei 2008, 10:35
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback

Citaat:
Mijn vragen over mijn brief zijn:
- is mijn brief overtuigend genoeg?
- komt mijn persoonlijkheid en enthousiasme naar voren in de brief?
- Zou U mij uitnodigen voor een gesprek naar aanleiding van mijn brief?
- zijn er dingen die ontbreken in de brief?
  • Je brief is overtuigend. Dit is wat je echt wil. Je hebt passie;
  • Je brief is heel persoonlijk en dat is juist de grote kracht van jouw brief;
  • Ja, ik zou je uitnodigen. In het gesprek zal ik wel alle negatieve kanten van het vak, alle frustraties de revue laten passeren. Er is een dun lijntje tussen enthousiast en naief (al denk ik niet dat je dat laatste bent). Is jouw enthousiasme bestand tegen de harde realiteit?;
  • Nee, ik vind het een hele goede brief

Een tip nog. Mijn stagebegeleider zei altijd: De groeten doe je op de radio.

Met vriendelijke groet,
Catbert
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 mei 2008, 13:22
CJ13 CJ13 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 mei 2008
Berichten: 2
CJ13 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback

Onderstaand is mijn sollicitatiebrief op de functie Ambulant Hulpverlener.
Mijn vragen over mijn brief zijn:
- is mijn brief overtuigend genoeg?
- komt mijn persoonlijkheid en enthousiasme naar voren in de brief?
- Zou U mij uitnodigen voor een gesprek naar aanleiding van mijn brief?
- zijn er dingen die ontbreken in de brief?



-Je brief is zeker overtuigend!! heel duidelijk omschreven wat je zoekt en wat je al gedaan hebt

-je bent zeker enthousiast!!

-Ja, maar je brief is best wel lang. Ik weet niet of ze je hele brief gaan lezen aangezien ze waarschijnlijk eerst op een paar punten gaan kijken en dan verder selecteren.

-Nee, je brief is zeer compleet!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Stage graag feedback annet Sollicitatiebrief en cv 4 19 maart 2008 19:31
graag feedback en suggesties op sollicitatiebrief banqueting sales manager Rita1980 Sollicitatiebrief en cv 2 29 november 2007 22:34
Openingszin sollicitatiebrief. Graag feedback. Antoinette Sollicitatiebrief en cv 1 28 juli 2007 15:25
sollicitatiebrief pedagogische medewerker HBO, heel graag feedback! Ann1983 Sollicitatiebrief en cv 1 10 juni 2007 20:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon