Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 maart 2008, 16:30
mayames mayames is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2008
Berichten: 2
mayames is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief duaal stage (Accountantskantoor)

Onlangs heb ik een sollicitatiebrief geschreven, graag zou ik van jullie willen weten wat jullie meningen zijn en of jullie enige kritische opmerkingen hebben. Advies stel ik erg op prijs!

Groeten A.

===

Geachte heer/mevrouw,
Door middel van deze brief geef ik blijk van mijn belangstelling om voor een duaal plek in aanmerking te komen.

Sinds het jaar 2006 volg ik aan de Hogeschool Rotterdam de studie Accountancy. Ik heb voor accountancy gekozen, omdat ik naast het oplossen van financiele en economische problemen ook altijd heb gehouden van de samenhang tussen controles en boekhouding. Momenteel zit ik in het tweede studiejaar en besef ik dat de combinatie van werk en studie voor mij ideaal is, vanwege de kans jezelf optimaal te ontplooien.

Ik ben iemand die zowel goed in teamverband als zelfstandig kan werken. Daarnaast heb ik er altijd al van gehouden om schoolprojecten te maken, waaruit bleek dat ik erg doelgericht was. Vanwege mijn ambitieuse instelling ben ik ervan overtuigd dat het bedrijf PWC de ideale mogelijkheid zou bieden om mijn kennis van het vak te vergroten. Maar dat ik ook waarde zou toevoegen aan het bedrijf.

In de bijlage sluit ik een Curriculum Vitae in, hiermee kunt u zich op de hoogte stellen van mijn persoonlijke gegevens.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief aanleiding biedt tot een vervolg in de vorm van een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 maart 2008, 20:07
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief duaal stage (Accountantskantoor)

Hoi,

Ik vind je brief wel goed op zich, maar een paar kleine dingen.

Als eerste mis ik je eigen adres en de adressering. Vervolgens plaats, datum en de betreft-regel.
Probeer je brief aan een persoon te richten dus misschien dat je het bedrijf even moet bellen.

voor een duaal plek in aanmerking te komen --> deze zin loopt niet helemaal lekker volgens mij
ambitieuze schrijf je zo volgens mij.

De zin over je CV als bijlage zou ik weglaten, maar onderaan vermelden, zoals:
Bijlagen: curriculum vitae


Het zijn meer tips over de vorm. Inhoudelijk vind ik hem wel goed.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 maart 2008, 20:34
mayames mayames is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2008
Berichten: 2
mayames is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief duaal stage (Accountantskantoor)

Hallo, vriendelijk bedankt voor de reactie!

Ik zal direct proberen het deel aan te passen, en het opnieuw op de forum te plaatsen.

Groetjes,

A.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
Sollicitatiebrief stage Andres Sollicitatiebrief en cv 4 5 mei 2009 17:53
Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar Jefke Sollicitatiebrief en cv 6 17 juli 2008 00:57
Sollicitatiebrief voor stage spykerman Sollicitatiebrief en cv 1 30 november 2007 13:23
Voorbeeld sollicitatiebrief gevraagd voor stage bij een bank bussiness_girl Sollicitatiebrief en cv 1 9 oktober 2007 18:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon