Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 oktober 2007, 01:00
piet_2 piet_2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2007
Berichten: 8
piet_2 is on a distinguished road
Question Open sollicitatie: in New York werken

Hallo.

Ik heb een beetje een onduidelijke vraag. Ik wil graag een open sollicitatie sturen naar verschillende bedrijven. Daarin moet duidelijk voorkomen dat ik in New York wil werken.

De vraag is hoe ik dit het beste in een brief kan verwerken.

Tevens zie ik op sites van Nederlandse bedrijven die in het buitenland zitten om "local" medewerkers vragen. De sollicitatie dient dan naar het kantoor in het betreffende land gestuurd te worden. Is het dan gepast om het hoofdkantoor in Nederland attend te maken dat ik op deze advertentie wil reageren maar dan door middel van het hoofdkantoor in Nederland?

Moet ik in de brief ook vermelden dat het om een tijdelijke baan gaat, of komt dat later? (Ik ben van plan om weer in februari dan wel september te beginnen aan de master.)

Mijn dank is groot.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 oktober 2007, 23:59
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: open sollicitatie

Hallo Piet,

Als de buitenlandse bedrijven vragen om je sollicitatie naar de betreffende kantoren te sturen, dan denk ik niet dat het een goed idee is om het toch via het hoofdkantoor in Nederland te proberen. Je maakt dan eigenlijk een omweg om tot bij het bedrijf te komen, en zo is de kans natuurlijk ook groter dat je brief nooit zijn eindbestemming bereikt. Volgens mij maak je dus het meeste kans als je rechtstreeks naar de kantoren in het buitenland schrijft (of mailt als je het e-mailadres kent; dat is goedkoper en sneller).

Persoonlijk denk ik ook dat het beter is om te vermelden dat je op zoek bent naar een tijdelijke functie. Ik veronderstel dat je zo weinig mogelijk tijd zal willen verliezen met het solliciteren, en als je laat uitschijnen dat je op zoek bent naar een vaste baan, dan ga je misschien tijd verspillen aan bedrijven waar er toch geen mogelijkheid bestaat om voor een kortere periode aan de slag te gaan. Wanneer je van in het begin duidelijk maakt dat je solliciteert naar een tijdelijke functie, dan ben je tenminste zeker dat je in aanmerking komt als je een positieve reactie krijgt van een bedrijf.

Je vraagt je ook af hoe je in je brief kan verwerken dat je in New York wil gaan werken. Echt moeilijk lijkt me dat eigenlijk niet: gewoon zeggen dat je in New York wil werken Wat je wel kan doen is zeggen waaróm je precies in New York wil gaan werken, want die vraag zal de persoon die je brief leest zich misschien wel stellen. Misschien kan je op die manier je motivatie ook nog eens extra in de verf zetten, ik zeg maar wat.

Heb je hier wat aan?

Groetjes,

Lieselot
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 oktober 2007, 02:04
piet_2 piet_2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2007
Berichten: 8
piet_2 is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie

Ik hoop dat ik hier wat aan heb. Bedankt

De reden dat ik twijfel over het reageren op een vacature bij een buitenlands filiaal is omdat dan het "lokale" loon wordt betaald. Indien ik regeer via het (hoofd)kantoor in Nederland, hoop ik dat ik doormiddel daarvan kan worden uitgezonden en zo € kan blijven verdienen .

Ik weet dus niet of het verwerken van het feit dat ik in het buitenland wil werken wel zo'n goed idee is. Wat als ik dan word uitgesloten van alle andere functies? En dat wil ik nou ook weer niet, het is maar voor tijdelijk.

Nog een vraagje, het is dus voor een tijdelijke baan. Het is nog niet bekend of ik in februari of in september weer naar school ga. Is het beter om een indicatie in de brief te zetten tot wanneer je beschikbaar bent, of gewoon er in zetten dat het voor tijdelijk is?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 14:33
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 16:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 13:46
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 09:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon