Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2007, 10:18
Myriam Myriam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2007
Berichten: 4
Myriam is on a distinguished road
Standaard Gewaagde sollicitatie? betreft een open sollicitatie

Graag enige reactie...

Ben totaal niet bekend met het sollicitatie gebeuren, alle tips en suggesties zijn bij deze meer dan welkom.

Alvast bedankt!

Myriam
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatie Myriam.doc‎ (23,0 KB, 783x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 oktober 2007, 13:52
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Gewaagde sollicitatie? betreft een open sollicitatie

Hallo Myriam,

Om wat voor functie gaat het eigenlijk?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 oktober 2007, 18:59
siesse siesse is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 8
siesse is on a distinguished road
Standaard Re: Gewaagde sollicitatie? betreft een open sollicitatie

Tegenwoordig zie je eigenlijk nooit meer een datum aan de rechter kant staan.

Geadresseerde

plaats, 9 oktober 2007

eigen naam
eigen adres

Ter afsluiting je initialen en je naam en daaronder je volledige naam.

Als je iets tussen haakjes zet dan komt de punt daarna en niet ervoor. Geen komma. Je kan er ook voor kiezen je werkervaring in je CV te schrijven, het blijft een dilemma.

Onderstaande zin is wel erg provocerend en zou ik zelf niet zo gebruiken.

Suggesties en aanbevelingen tot verbetering worden vaak smalend weg gelachen door de verantwoordelijken.

Misschien dat je sollicitatie met deze zin in de prullebak beland. Ik zou het iets vriendelijker formuleren. Meer met nadruk op je ervaring...........

succes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 oktober 2007, 20:00
Myriam Myriam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2007
Berichten: 4
Myriam is on a distinguished road
Standaard Re: Gewaagde sollicitatie? betreft een open sollicitatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siesse Bekijk bericht
Tegenwoordig zie je eigenlijk nooit meer een datum aan de rechter kant staan.

Geadresseerde

plaats, 9 oktober 2007

eigen naam
eigen adres

Ter afsluiting je initialen en je naam en daaronder je volledige naam.

Als je iets tussen haakjes zet dan komt de punt daarna en niet ervoor. Geen komma. Je kan er ook voor kiezen je werkervaring in je CV te schrijven, het blijft een dilemma.

Onderstaande zin is wel erg provocerend en zou ik zelf niet zo gebruiken.

Suggesties en aanbevelingen tot verbetering worden vaak smalend weg gelachen door de verantwoordelijken.

Misschien dat je sollicitatie met deze zin in de prullebak beland. Ik zou het iets vriendelijker formuleren. Meer met nadruk op je ervaring...........

succes
Bedankt! Ik ga er zeker rekening mee houden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 oktober 2007, 19:58
Myriam Myriam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2007
Berichten: 4
Myriam is on a distinguished road
Standaard Re: Gewaagde sollicitatie? betreft een open sollicitatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Hallo Myriam,

Om wat voor functie gaat het eigenlijk?
Kort samengevat, betreft het hier om een functie die controles uit oefenen over de werking en kwaliteit van de kinderopvang in het algemeen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 november 2007, 16:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Gewaagde sollicitatie? betreft een open sollicitatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myriam Bekijk bericht
Graag enige reactie...

Ben totaal niet bekend met het sollicitatie gebeuren, alle tips en suggesties zijn bij deze meer dan welkom.

Alvast bedankt!

Myriam
Beste Myriam,
ik zou je brief zeker niet zó versturen als ik eerlijk ben.

Om te beginnen bij het begin, je eerste alinea. De zin "Met dit schrijven durf ik mijn sollicitatie richten tot u." is grammaticaal incorrect. Ik zou het woord 'durven' sowieso weglaten. Je begint bovendien direct met een persoonlijke introductie. Normaler is dat je in de eerste alinea laat blijken wáárom je mailt, wáár je op solliciteert, of toch tenminste in welke richting je denkt. De zin "Hopelijk neemt u even de tijd om mijn motivatie en beweegreden te kennen van mijn schrijven." zegt ook bijzonder weinig. Je hoopt wellicht dat iemand de tijd neemt om je brief te lézen, maar tijd nemen om de 'beweegredenen te kennen van jouw schrijven', sorry maar die zin loopt niet en hopelijk ken je je eigen beweegredenen. Ik zou sowieso niet vragen of iemand de tijd wil nemen je brief te lezen, je brief moet dusdanig pakkend zijn dat iemand je brief wíl lezen, daar hoef je niet om te vragen. Maar dat ben ik..

Vervolgens som je een stuk werkervaring op, daar kun je voor kiezen, je kunt er ook voor kiezen dat in je CV te laten staan.

De volgende zin 'Mijn motivatie om een baan te vinden binnen K&G is ambitieus en sterk gemotiveerd.' loopt eveneens niet. Je motivatie is dat je gemotiveerd bent? Je motivatie is ambitieus, maar waar blijkt dat uit? Je kunt het ook zo omschrijven: "ik ben sterk gemotiveerd om voor jullie te werken OMDAT ....................".

Dan je zin "Ikzelf ben enorm bezig met kwaliteit in de kinderopvang, ik ben er van overtuigd dat ik een meerwaarde kan geven aan het ganse opvang gebeuren en dit met betrekking op gebied van kwalitatief hoogstaande opvang alsook qua aangepaste voeding.", waar blijkt dan uit dat je bezig bent met kwaliteit? Wat is jouw meerwaarde dan? En de tekst 'met betrekking op gebied van' is wederom geen correct Nederlands. Ook zou ik niet zoiets schrijven als 'opvang gebeuren', dat klinkt bijzonder aspecifiek en doet vermoeden dat je niet weet waar je het over hebt.

"Door mijn jaren heen heb ik TE vaak gemerkt dat daar veel aan short, door
Mijn ‘beperkte’ mogelijkheden heb ik dit steeds met lede ogen aan zien,
Suggesties en aanbevelingen tot verbetering worden vaak smalend weg gelachen door de verantwoordelijken.
Mijn ambities reiken veel verder dan dat, en heb dan ook besloten om mijn stoute schoenen aan te trekken en mij tot jullie te richten."

Het is SCHORT en niet SHORT, mijn is met kleine letter, evenals suggesties. Het zinsdeel 'heb ik dit steeds met lede ogen aan zien' is grammaticaal incorrect, wat bedoel je met 'beperkte' mogelijkheden? Bovendien is je volgende zin, dat je aanbevelingen smalend worden weggelachen, een zin die míj zou doen besluiten je brief definitief in de prullenbak te kwakken. Je moet voorzichtig zijn hoe je je over je vorige werknemers uitlaat. Je kunt wel zeggen dat je bruist van goede ideeën en dat je een werkomgeving zoekt die dit soort initiatieven waardeert, maar val nóóit je oude werkgever af. En dan je zin dat je ambities zoveel 'verder dan dat reiken', waar blijkt dat uit?

"Ik ben er mij ter dege van bewust dat mijn diploma (getuigschrift) zeker niet voldoende is om een functie van enige betekenis te bekleden, mijn durf en doorzettingsvermogen, motivatie en gezond verstand, mijn ervaringen op de werkvloer zullen zeker een positieve input geven. Wat soms van grotere waarde kan zijn dan een behaald diploma."

Ik zou géén waardeoordeel vellen met betrekking tot functies. Dus niet 'een functie van enige betekenis'. NEE! Je kunt natuurlijk wel opschrijven dat je je er bewust van bent dat je op schrift niet de kwalificaties bezit die nodig zijn voor deze functie, maar dat jouw werkervaring dat in jouw optiek ruimschoots goedmaakt. Bovendien som je hier weer een serie eigenschappen op, maar motiveer je totaal niet waar dat allemaal uit blijkt. Je durf? Waar blijkt dat uit? Je doorzettingsvermogen? Noem eens een voorbeeld? Je motivatie? Die rammelt aan alle kanten? Je gezond verstand? Waar blijkt dat uit? Het enige wat je nog enigszins hebt benoemd in je brief is je ervaring op de werkvloer.

Uit de brief blijkt tevens totáál niet waarom jij juist bij dát bedrijf aan het werk wilt en als ik de brief lees krijg ik geen interesse in jou als persoon. Door je brief krijg ik het volgende beeld van jou: Iemand die zich in haar huidige werk ondergewaardeerd voelt, die het gevoel heeft een hééééleboel te kunnen maar die dat niet kan onderbouwen met steekhoudende argumenten en iemand die uit onvrede bij een ander bedrijf wil werken in de hoop dat ze tóch nog hogerop komt. Dat is mijn indruk.

Doe maar met mijn tekst wat je wilt, om mijn part leg je hem naast je neer en misschien tref je iemand die je brief leest die er wél helemaal weg van is. Maar mij zegt ie weinig.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 09:20
Open sollicitatie - graag jullie commentaar Eva Sollicitatiebrief en cv 4 22 augustus 2007 16:38
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon