Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2007, 22:13
Loezie Loezie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 6
Loezie is on a distinguished road
Standaard sollicitatie psychopedagogisch werker

Hoi,

Ik ben Belg, maar vond dit forum wel echt supergeweldig en vraag hierbij dus ook jullie hulp.
Aangezien het contract van mijn huidige job in juli afloopt, ben ik dus op zoek naar een nieuwe job.

Mijn voornaamste vraag bij de brief is dat ik het heb gevoel dat sommige zinnetjes wat stijf zijn, terwijl anderen misschien niet professioneel overkomen. Is het allemaal wel persoonlijk genoeg?
Mijn brief is een reactie op een advertentie.


Citaat:
Geachte,

Uw vacature via *** is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie van Psychopedagogisch Werker bij *** te ***.

In 2006 studeerde ik af als assistent in de psychologie, waarbij ik onder andere stage liep in *** (basisonderwijs). De ervaring die ik daar heb verworven, kon ik het voorbije schooljaar verder verruimen in *** waar ik toch meer dan een halfjaar tewerkgesteld ben als psychopedagogisch werker (secundair onderwijs).
Het voorbije academiejaar startte ik ook met een GPB-opleiding, die juni 2008 afgerond zal zijn.

Het lijkt me interessant om mijn functie als psychopedagogisch werker bij *** verder te zetten in ***. Mijn grootste motivatie in het beroepsleven is om een job te vinden die iets bijdraagt tot het leven van kinderen en/of jeugd. Het geeft mij voldoening om hulp te bieden aan kinderen. Anderzijds is ook het werken in teamverband een extra stimulans tot (meer dan) volledige inzet. Ik ben dan ook uitermate gemotiveerd om mijn kwaliteiten, vaardigheden en ervaring te kunnen aanwenden in deze job.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.
Graag wil ik mijn brief toelichten in een gesprek.

Hoogachtend,

Dankjewel!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2007, 14:21
jolein jolein is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2007
Berichten: 9
jolein is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie psychopedagogisch werker

hoi loezie,
op zich lijkt me dit een goede brief! maar ik snap wel waar je hem misschien nog iets te stijf vindt.. Misschien kan je dit oplossen door iets meer te vertellen over wat je zo leuk vond aan je werk als psychopedagogisch werker. Dat maakt de brief ook meteen een stuk persoonlijker!
Verder vind ik deze zin een beetje raar:
Citaat:
De ervaring die ik daar heb verworven, kon ik het voorbije schooljaar verder verruimen in *** waar ik toch meer dan een halfjaar tewerkgesteld ben als psychopedagogisch werker (secundair onderwijs).
Misschien zoiets?
De ervaring .. verder verruimen in *** waar ik meer dan een half jaar met veel plezier heb gewerkt als psychopedagogisch werker.
Een laatste puntje: job zou ik vervangen door baan oid, job klinkt zo informeel..

hoop dat je er wat aan hebt!
succes!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2007, 18:47
Loezie Loezie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 6
Loezie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie psychopedagogisch werker

Bedankt voor de tips, jolein! Ik kan ze zeker en vast gebruiken!

Enkel het vervangen van "job" door "baan" zie ik niet zitten. Waarschijnlijk is dat toch weer een klein verschilletje in het Nederlandse en Vlaamse taalgebruik
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juni 2007, 09:54
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie psychopedagogisch werker

Hoi Loezie,

Je inleidende zin is er een welke door iedereen geschreven kan zijn. Je kunt hier iets van maken in de vorm van :

"Sinds mijn afstuderen in 2006 ben kijk ik belangstellend uit naar een baan/job/vacature als pedagogisch medewerker. Nu uw vacature langs komt heb ik me al via uw site verdiept in uw organisatie wat voor mij hoe langer hoe meer de bevestiging geeft om deze sollicitatiebrief te sturen." (maar dan in je eigen woorden)

Ook kun je je stages beter tot z'n recht laten komen als je aangeeft wat die stages jou opgeleverd hebben. Maak die informatie zo relevant mogelijk zodat dit aansluit op de vacature. Je geeft op deze manier aan wat jij als meerwaarde kunt zijn voor de werkgever. En je mag ook vertellen waarom de werkgever goed bij jou past.

Kun je er iets mee?
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 juni 2007, 19:15
Loezie Loezie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 6
Loezie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie psychopedagogisch werker

Dankje, Rens

Die eerste zin heb ik inderdaad (in stukjes en beetjes) van het internet geplukt.. Ik weet dat daarmee een eerste indruk wordt gemaakt, maar vind het gewoon zo enorm moeilijk om daar zelf iets degelijks van te maken!
Maar ik kan zeker iets met je tip...

Maar wat ik me ook afvraag: als ik al die persoonlijke elementen eraan toevoeg, wordt het dan allemaal niet wat te lang?

Ik probeer in elk geval dit weekend mijn brief aan te passen zodat ie maandag in de bus kan!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
Sollicitatie ICT functie drekes Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2007 11:58
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Sollicitatie: Medisch Nucleair Werker MBRT-er Sollicitatiebrief en cv 0 15 oktober 2006 15:31
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon