Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 16 augustus 2007, 19:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: hoe creer je natuurlijk overwicht?

De vraag van Nicky is gekozen tot Loopbaanvraag van de maand juli. Loopbaanadviseur Susanne Biemans geeft antwoord.
__________________
René
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 maart 2009, 12:52
Christina Christina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 maart 2009
Berichten: 1
Christina is on a distinguished road
Standaard Re: hoe creer je natuurlijk overwicht?

Hoi Nicky,

Ik heb met interesse jouw vraag gelezen op carrieretijger. Ook het antwoord van Susan Bielemans. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Ik heb ook te horen gekregen dat ik 'te lief' ben. Mijn contract is dan ook niet verlengd. Ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat. Of je nog steeds die richting opgaat of niet.

gr.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 maart 2009, 14:51
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: hoe creer je natuurlijk overwicht?

Hee Christina,

Misschien is dit een leuke workshop voor jou, van mijn collega Sonja Broekhuizen:

http://www.zonja.biz/workshop_voor_VROUWEN.html


Succes ermee!!

Tessa
(die soms te assertief is.... ook lastig soms )
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 maart 2009, 19:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: hoe creer je natuurlijk overwicht?

hoi!!

Bedankt voor je reactie. Ziet er goed uit. Punt is wel dat ik in het Noorden des Lands woon waardoor dat een onmogelijke trip wordt.

groetjes
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 maart 2009, 22:46
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: hoe creer je natuurlijk overwicht?

Ik werk in Leeuwarden. Woon je in de buurt?

Bel mij anders morgen, dan kan ik met je kijken wat er voor opties zijn.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 1 april 2009, 23:00
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: hoe creer je natuurlijk overwicht?

Ik ben nu inderdaad weer die richting op gegaan. Maar heb inmiddels ook contact met een psycholoog die mij helpt zelfverzekerder te worden. OP deze manier gaat het wel lukken. Ook ga ik zeker weer egbruik maken van de werkbegeleiding die mijn werk biedt. Hier heb je echt veel aan. Balen dat jou contarct niet is verlengt. Maar geef niet op, jouw houding binnen een team kan ook beinvloedt worden door de rest van het team. En waarcshijnlijk ben je nu overal ook nog een van de jongere medewerkers, gok ik. Blijven sporten om je fysiek goed te voelen, blijft zeker ook een aanrader.

Groeten Nicole

Ps- @ het team van carrieretijger; wat leuk dat mijn vraag, vraag van de maand was, heb dit nu pas gelezen en er nog veel aan gehad. De reden dat ik kies voor deze doelgroep, is dat ik weet dat ik verschil kan uitmaken in hun leven. Omdat deze doelgroep mijn passie is, ik kan me heel goed in hen verplaatsen en erg goed op hun weet aan te sluiten, waardoor ik hen positief kan beinvloeden.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 3 april 2009, 22:22
jterscha jterscha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 2
jterscha is on a distinguished road
Standaard Re: hoe creer je natuurlijk overwicht?

Je moet eerst voor jezelf weten wat je verwacht en dan in je hoofd vast zetten dat er geen andere uitkomst mogelijk is dan diegene die jij in je hoofd heb gezet. Als je de overtuiging hebt dan komt dat naar buiten via je stem en via je houding, je ogen, alles gewoon.

Dit kun je oefenen. Ga thuis aan de slag en neem een uitkomst die je wilt en visualiseer dat zo goed mogelijk. Hoe sneller je dat kunt doen des te meer je dat kunt toepassen op je werk.

Veel succes. We hebben mensen zoals jij nodig.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 4 april 2009, 14:19
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: hoe creer je natuurlijk overwicht?

Hallo carieretijgers,

Hier volgt nog even een antwoord op de vragen bij het onderzoek naar mijn loopbaanvraag.

Charisma/ uitstraling heb ik wel, geen dominante, maar van mijn lieve uitstraling weet ik wel ook gebruik te maken.
Ik maak het mijzelf niet alleen maar moeilijk, ik wil hiervoor gaan, omdat deze doelgroep mijn passie is. Ik wil graag met deze doelgroep werken omdat ik weet dat ik dit kan.
De doelgroep jeugdigen zonder (gedrags)problemen bestaat niet in mijn werkveld, in ieder gezin is er iets aan de hand, iedere jongeren maakt op een bepaald moment in zijn leven bepaalde situaties/veranderingen mee, hoe hij of zij daar mee om gaat maakt het dat het voor hem of voor de buitenwereld een probleem vormt en op deze manier komen ze vaak in de hulpverlening terecht. Zelf heb ik in mijn jeugd veel ruzie mee gemaakt, wat er mede toe leidde dat ik me op mijn dertiende redelijk depressief voelde, ook ben ik lange tijd faalangstig en onzeker geweest en zijn mijn ouders uiteindelijk gescheiden, ook had ik vrijwel niemand waar ik bij terecht kon, maar ben er wel zelf bovenop gekomen. Ik weet dus wat jongeren op het moment dat zij problemen hebben nodig hebben dit is vaak steun, acceptatie en een gesprekspartner, die diegene biedt wat hij of zij op dat moment nodig heeft. Dit kan variëren van helpende hand tot een duwtje in het diepe en iemand om op terug te vallen wanneer het mis gaat.
Moeilijkheden maken mijn werk uitdagender, ik ben voor mezelf ook op zoek naar deze moeilijkheden om mijn eigen groei te bevorderen. Ik wil graag iemand zijn, die anderen niet alleen kan motiveren door een positieve houding maar ook door hen om te leren gaan met grenzen binnen hun leefwereld. Daardoor leer zelf ik duidelijk mijn eigen grenzen en wensen aan te geven. Binnen dit werk is het genieten, wanneer je samen met jongeren doelen bereikt en als beloning heerlijk met in het zonnetje kunt zitten kletsen.

Waar ik me nog meer bewust van ben geworden door het antwoord op mijn loopbaanvraag;
Mijn houding varieert soms een beetje afhankelijk van mijn bui. Ik loop meestal rechtop, kijk mensen recht in de ogen aan en maak contact. Door me hier bewuster van te worden en ook nog steviger te gaan staan, zal ik nog zelfverzekerder overkomen.
Ik ben de laatste tijd al minder vragen gaan stellen en neem iedere dag meer besluiten door mensen mede te delen wat we die dag gaan doen. Mijn volume is vaak in eerste instantie hard en aan het eind van de zin zacht. Ik ben hiermee aan het experimenteren en ga ook vanavond op dat feestje mensen naar mij laten luisteren door met een zelfde volume te spreken.
Wat ik graag wil en wat ik vind en wat ik ga doen vertel ik ook sinds korte tijd in plaats van dit ieder keer te overleggen. Want ook collega’s overleggen vaak door het doen van mededelingen. Eigenlijk kan bijna iedere situatie een leermoment zijn en wanneer je andere mensen (prive) op de hoogte stelt van jou leerdoelen kunnen zij je hier mee helpen.

Ik heb nog een weg te gaan, maar kom er wel. Dit werk is me veel waard. In dit verhaal staan misschien niet voor iedereen even interessante stukjes. Maar voor mij is dit een goede manier om aan mezelf te werken en een stok achter de deur door dit op dit forum te plaatsen. Wanneer iemand graag ervaringen met me wil uitwisselen over hun situatie mag je me altijd mailen.

groetjes Nicky

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 4 april 2009 om 20:13
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
natuurlijk overwicht

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hoe verklaar ik gat in mijn c.v omdat ik in die periode kinderen heb gekregen laure Sollicitatiebrief en cv 10 12 maart 2007 22:41
Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken? Veertje Loopbaanvragen 9 28 augustus 2006 22:06
werkzoekend hbo-nederland; hoe vergaat het jullie? troeltje Sollicitatiebrief en cv 2 22 november 2005 21:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon