Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 april 2008, 10:52
cathay cathay is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2008
Berichten: 3
cathay is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar cathay
Standaard na afwijzing opnieuw solliciteren

Hoi,
Afgelopen dinsdag had ik een sollicitatiegesprek bij een instelling voor geestelijk gehandicapten waar ik tevens een opleiding kon gaan volgen. Ik ben dus afgewezen omdat ze het idee hebben dat ik niet echt weet wat me te wachten staat en wat het werk precies inhoud Wat ik best raar vind, heb zelf een gehandicapt broertje wat daar woont dus weet er wel wat vanaf!

Dit bedrijf heeft verschillende locaties en biedt verschillende opleidingen aan, nu wil ik dus gaan solliciteren op een andere locatie en dan toch maar een andere opleiding gaan volgen, een opleiding wat mij minder zwaar lijkt.

Maar ik moet contact opnemen met dezelfde persoon die mij door heeft gestuurd naar de sollicitatie ronde. Ik heb dan wel een gesprek met andere mensen, ik wil dit heel graag dus ga het opnieuw proberen. Ik vraag me alleen af of ik dan nog een kans kan verwachten!! Ze weet dan wel dat ik al 1 keer ben afgewezen!

Sorry voor het lange verhaal, maar wie kan mij een beetje advies geven?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2008, 11:04
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Hoi Cathay,

Ik zou gewoon die vrouw bellen en het haar voorleggen! Vraag haar waarom zij denk dat jij niet echt weet wat je te wachten staat en waarom zij denkt dat jij niet weet wat het werk precies inhoud. (ik neem aan dat zij weet dat jou broertje gehandicapt is?)

Vraag haar naar de andere sollicitatie's en opleidingen en vraag haar gewoon om haar mening! Als zij denkt dat je daar wel tussen past, kun je gewoon solliciteren. Als zij zegt dat het werk niks voor jou is, mag jij daar best een verklaring en uitleg over krijgen!

En anders gewoon DOEN! Nee heb je, ja kun je krijgen....
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 april 2008, 11:11
cathay cathay is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2008
Berichten: 3
cathay is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar cathay
Standaard Re: na afwijzing opnieuw solliciteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TumTummm Bekijk bericht
Hoi Cathay,

Ik zou gewoon die vrouw bellen en het haar voorleggen! Vraag haar waarom zij denk dat jij niet echt weet wat je te wachten staat en waarom zij denkt dat jij niet weet wat het werk precies inhoud. (ik neem aan dat zij weet dat jou broertje gehandicapt is?)

Vraag haar naar de andere sollicitatie's en opleidingen en vraag haar gewoon om haar mening! Als zij denkt dat je daar wel tussen past, kun je gewoon solliciteren. Als zij zegt dat het werk niks voor jou is, mag jij daar best een verklaring en uitleg over krijgen!

En anders gewoon DOEN! Nee heb je, ja kun je krijgen....

Ik had in me sollicitatiebrief gezet dat ik een gehandicapt broertje heb om te laten zien dat ik wel een BEETJE ervaring heb!! Maargoed die vrouw was niet bij de solliciatie, ze stuurt mensen gewoon door. Ik ga nu opnieuw solliciteren en verder zet ik er niet in wat de reden was, ik wil die mensen niet afvallen. Ook al ben ik het er totaal niet mee eens.

bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 april 2008, 12:35
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cathay Bekijk bericht
Maargoed die vrouw was niet bij de solliciatie, ze stuurt mensen gewoon door.
Ja als het een groot bedrijf is heb je dat snel, dan weten ze aan de voorkant niet dat er een achterdeur is...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cathay Bekijk bericht
Ik ga nu opnieuw solliciteren en verder zet ik er niet in wat de reden was, ik wil die mensen niet afvallen. Ook al ben ik het er totaal niet mee eens.
Dat is de beste manier (denk ik), gewoon volhouden en wat ik al zei: 'NEE heb je... JA kun je krijgen...


Heel veel succes en laat ff weten hoe het is gegaan!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 april 2008, 18:17
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: na afwijzing opnieuw solliciteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cathay Bekijk bericht
Maargoed die vrouw was niet bij de solliciatie, ze stuurt mensen gewoon door.
Misschien was deze dame de secretaresse of assistent van de P&O-afdeling en heeft ze verder niks met jouw sollicitatie te maken (behalve dat ze de brieven openmaakt). Als dat zo is, kun je gewoon een nieuwe brief sturen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatie afgewezen


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solliciteren is een tombola: willekeur en discriminatie alom René Sollicitatiebrief en cv 8 6 mei 2009 00:30
hoe verklaar ik gat in mijn c.v omdat ik in die periode kinderen heb gekregen laure Sollicitatiebrief en cv 10 12 maart 2007 21:41
Afwijzing maar advies solliciteren andere functie Sayangki Sollicitatiebrief en cv 4 8 november 2006 23:16
Intern Solliciteren Yvonne Sollicitatiebrief en cv 2 10 november 2005 19:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon