Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 mei 2010, 19:20
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Arbeidsvoorwaardengesprek: wil salarisstrook niet laten zien

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Werkgevers verkopen zichzelf ook, hoor. In ieder bedrijf zijn wel dingen die minder leuk zijn, zoals een autoritaire baas, hoge werkdruk of inflexibiliteit wanneer je eens (spontaan) een dagje vrij wilt. Dat vertellen ze je ook niet meteen tijdens het eerste gesprek, daar kom je vaak pas achter als je eenmaal bij het bedrijf werkt.
Helemaal eens. Kom dit regelmatig tegen. Switch daarom altijd na een jaar van werkgever. Werkgevers vertellen nooit de waarheid is mijn ervaring tot nu toe.
Als voorbeeld. Ik ben een teamspeler en zet dit ook in mijn motivatiebrief. Tijdens gesprek benadruk ik dit ook. Werkgevers geven aan dat het binnen hun organisatie dat is terwijl achteraf blijkt het niet is.

Wat ook voor mij belangerijk is dat ik opzoek ben naar collega's met, omdat ik economische achtergrond/studie, die het zelfde hebben want anders gaat het mis. En ook dat soort informatie houden ze voor mij achter. Ik snap niet waarom ze dan mij aannemen als ik aangeef waarom ik op korte termijn bij mijn werkgever weg wil en waar ik opzoek naar ben. En als ik aangenomen wordt blijkt dat mijn collega's niet voldoen aan mijn aangegeven wensen.


Heb tijdens sollicitatiegesprekken nadrukkelijk gevraagd of ze kunnen aangegeven wat voor cultuur er binnen hun organisatie heerst? Kreeg als antwoord: "informeel, professioneel". Terwijl achteraf blijkt dat dit echt niet het geval is/was.

Hoe kom ik erachter wat de cultuur is van een organisatie en opleiding en ervaring van collega's?

Alvast dank.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 mei 2010, 17:30
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Arbeidsvoorwaardengesprek: wil salarisstrook niet laten zien

  1. Vraag door naar concrete voorbeelden waaruit het informele en professionele karakter van de organisatie blijkt.
  2. Vraag aan de interviewer of hij een beeld kan schetsen van de opleidingsachtergronden en werkervaring (junior/senior) van je eventuele toekomstige collega's. Ik begrijp dat je zoveel mogelijk wilt weten, maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat hij al hun cv's met je doorloopt.
  3. Ken je iemand, bijvoorbeeld een vriend, een neef of een vage kennis, die bij het bedrijf werkt? Bel deze op en vraag of hij je meer kan vertellen over de cultuur van de organisatie en de mensen die er werken. Vaak krijg je via-via meer 'inside information' te horen dan tijdens een sollicitatiegesprek.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 mei 2010, 17:36
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Arbeidsvoorwaardengesprek: wil salarisstrook niet laten zien

Wanneer je vaak van werkgever wisselt is er meestal sprake van aanpassingsproblemen, oftewel een gebrek aan flexibiliteit, aan concentratie, aan uithoudingsvermogen, aan relativeringsvermogen enzovoorts.

Helaas lopen de meeste mensen regelmatig tegen frustratie aan bij hun eigen zaak of in hun baan. En de meeste mensen slaan zich daar gewoon doorheen.

Een biertje op vrijdagavond en een biefstuk op zaterdagavond doen al veel goed. Ook zijn er miljoenen mensen werkeloos in de EU (25% van de mensen onder de 30 in GR) dus het valt allemaal reuze mee met het persoonlijke leed.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loonstrook gevraagd bij sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Ik weet niet wat ik later in de toekomst wil worden lady nepo Opleiding kiezen en volgen 7 25 september 2010 21:32
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
32 en vind maar niet de baan die ik wil edwin nieuwenhuis Loopbaanvragen 9 6 oktober 2009 20:14
Wat wil ik?!?! Faatje Loopbaanvragen 1 28 juni 2007 22:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon