Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 januari 2007, 10:00
jolanda1977 jolanda1977 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 1
jolanda1977 is on a distinguished road
Standaard Solliciteren bij vorige werkgever

hallo

ik wil gaan solliciteren bij mijn vorige werkgever hoe kan ik dat het beste aanpakken.
ik heb er 6 jaar gewerkt, ben er weg gegaan omdat ik dichterbij huis kon gaan werken. dat is helaas mis gelopen.
nu heb ik gehoord dat er op het bedrijf het een en ander gaat veranderen en ze meer mensen nodig hebben

gr jolanda
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2007, 10:11
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren bij vorige werkgever

In je brief zeggen dat je het bedrijf (sfeer, collega's, werkzaamheden) mist en graag terug wilt komen. Nu dat je er weg bent en ander werk hebt gedaan bij een andere werkgever, zie je pas wat je mist.

Is dit een idee?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2007, 16:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Solliciteren bij vorige werkgever

mooi gezegd meid
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 januari 2007, 16:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Solliciteren bij vorige werkgever

Wel leuk dat je de mensen zo helpt
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 april 2008, 21:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Solliciteren bij vorige werkgever

Veel werkgevers hebben een beleid om oude werknemers niet opnieuw in dienst te nemen. Ik zou eerst even hiernaar informeren bij je oude werkgever.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 april 2008, 13:12
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren bij vorige werkgever

Waarom zou je niet gewoon bellen met je oude afdelingshoofd? Je kent al die mensen bij hun voornaam, dus hoef je in mijn ogen niet voor de formele weg te gaan. Als je chef zegt dat je moet schrijven, kun je dat altijd nog doen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 april 2008, 17:48
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren bij vorige werkgever

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Veel werkgevers hebben een beleid om oude werknemers niet opnieuw in dienst te nemen. Ik zou eerst even hiernaar informeren bij je oude werkgever.
Ik heb zo´n beleid nog nooit meegemaakt. Heb ook wel meegemaakt dat werknemers terugkomen. Het is juist wel voordeel voor werkgever, lijkt mij. Je bent bekend met bedrijf en hoeft niet zo lang ingewerkt te worden. Je zult wel vragen krijgen waarom je terug komt, zeker als je weg bent gegaan om dichter bij huis te werken. Gaat je dat in toekomst weer niet opbreken?

Laatst gewijzigd door Rosina; 2 april 2008 om 17:48 Reden: spelfout
Met citaat reageren
  #8  
Oud 1 november 2010, 19:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard solliciteren bij oude werkgever

ik ben vertrokken bij oude werkgever door een vriendin, ze gaf aan kom toch bij onze organisatie werken. ik ben eerst weggegaan door een verhuizing van de settingen, echter na een jaar elders gewerkt te hebben onder barre omstandigheden, grote werkdruk en intimidatie door leidinggevende, ga ik graag terug als ik de kans krijg. je beseft pas wat je hebt als je het niet meer hebt, gek genoeg. wat ik voor vanzelfsprekend aannam, is me bitter gevallen in een andere organisatie in dezelfde branche.
ga er gewoon voor, wat heb je te verliezen, het gaat om jouw werkplezier!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 8 juli 2012, 23:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard reactie

hallo,


wat fijn te horen dat ik niet de enige ben met zo een vraag.
mijn man is na tien jaar in het buitenland werken(90% van de tijd weg),het bedrijf verlaten door mijn aandringen,en heeft al in zo'n vijf andere firma's gaan werken (waar hij telkens zelf ontslag heeft genomen),omdat hij zich nergens op zijn plek voelt.
hij heeft zo een negen maanden geleden terug contact opgenomen met zijn oude werk,maar daar kreeg hij telkens het deksel op zijn neus(zijn oude chef han wel gezegd dat hij geduld moest hebben door de crisis ea),MAAR vorige week ineens een mailtje voor een gesprek Dus hopelijk kan hij toch terug,anders nemen ze toch zelf geen contact op of niet???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solliciteren is een tombola: willekeur en discriminatie alom René Sollicitatiebrief en cv 8 6 mei 2009 01:30
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 17:26
Sollicitatiebrief bij huidige werkgever Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 31 oktober 2006 16:19
Solliciteren bij mijn huidige werkgever leneken Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon