Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 oktober 2005, 01:21
Dina Dina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2005
Berichten: 2
Dina is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker bevolking

Hallo allemaal,

Omdat ik druk bezig ben met solliciteren en op zoek ben naar die steengoede en originele sollicitatiebrief, ben ik op deze site terecht gekomen.
Kan alle hulp gebruiken want ik wil heeeel graag weer aan het werk.
Zouden jullie mijn toegevoegde sollicitatiebrief willen beoordelen en op-en of aanmerking zijn van harte welkom.
Alvast bedankt voor de moeite!!

Dina
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie.gemeente2.doc‎ (24,0 KB, 2843x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 oktober 2005, 00:18
Erni Erni is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 7
Erni is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief beoordelen?

Ik heb je brief gelezen, maar vind het lastig om er iets over te zeggen zonder dat ik je cv ken.

Je benadrukt nogal dat je geen werkervaring in het vakgebied hebt. Daarmee diskwalificeer je jezelf. Op dit type vacatures ontvangt de gemeente doorgaans heel veel reacties. Met de brief die je schreef, geef ik je weinig kans om uitgenodigd te worden.
Als je het van je persoonlijke eigenschappen moet hebben, geef dan voorbeelden van waar je die eigenschappen liet zien.

Heb je ervaring achter een balie? Ervaring met klantencontact? Heb je eerder voor de overheid gewerkt? Bel op, vraag om meer informatie (hoe ziet een gemiddelde werkdag er uit, wat zijn de voornaamste werkzaamheden, wat maakt het werk soms lastig etc.) en probeer dat in je brief te verwerken.

Veel succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 oktober 2005, 00:27
Dina Dina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2005
Berichten: 2
Dina is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief beoordelen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erni
Ik heb je brief gelezen, maar vind het lastig om er iets over te zeggen zonder dat ik je cv ken.

Je benadrukt nogal dat je geen werkervaring in het vakgebied hebt. Daarmee diskwalificeer je jezelf. Op dit type vacatures ontvangt de gemeente doorgaans heel veel reacties. Met de brief die je schreef, geef ik je weinig kans om uitgenodigd te worden.
Als je het van je persoonlijke eigenschappen moet hebben, geef dan voorbeelden van waar je die eigenschappen liet zien.

Heb je ervaring achter een balie? Ervaring met klantencontact? Heb je eerder voor de overheid gewerkt? Bel op, vraag om meer informatie (hoe ziet een gemiddelde werkdag er uit, wat zijn de voornaamste werkzaamheden, wat maakt het werk soms lastig etc.) en probeer dat in je brief te verwerken.

Veel succes!
Hoi Erni,

Bedankt voor je reactie, was al bang dat er niemand ging reageren. Misschien had ik me eerst voor moeten stellen.
Ik heb wel ervaring op administratief gebied, maar niet bij een overheid instantie.
Ik heb het gedeelte van het geen ervaring in een soortgelijke functie geschreven, omdat de vacature mij wel aanstond.
Heb jij misschien tips hoe ik dit dan het beste kan verwoorden en hoe ik mijn ervaringen kan verwoorden?
Bedankt voor de genomen moeite en tips.

Groetjes,
Dina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 november 2006, 18:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief beoordelen?

zo'n korte brief en zo veel taalfouten (zelfs een d/t-fout)!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 november 2006, 18:16
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief beoordelen?

Hoi Dina,

Schrijf eens voor jezelf een aantal (5) kennispunten op welke jij bezit en die dan ook in deze functie passen.
Doe bovenstaande ook met competenties en verwerk dit in je brief.

Dan zie je dat je alleen maar positieve kanten van je vermeldt welke een werkgever van je wil horen.

Succes
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief medewerker facilitair meldpunt GeTa Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2006 13:46
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58
sollicitatiebrief interventiemedewerker sath Sollicitatiebrief en cv 7 17 oktober 2006 14:52
sollicitatiebrief technische medewerker medische uitrusting Mathieu Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2006 15:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon