Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juli 2009, 18:07
urnfiller urnfiller is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 35
urnfiller is on a distinguished road
Standaard [OU] MSc Business Process Management & IT

Hallo,

Vorig jaar ben ik afgestudeerd in de bachelor Grafimediatechnologie aan de Hogeschool Rotterdam. Momenteel ben ik werkzaam als functioneel/operationeel beheerder op de online/web-afdeling bij een groot IT/multimediabedrijf.

Na mijn afstuderen ben ik gelijk gaan werken, met in mijn achterhoofd de gedachte in de toekomst nog een vervolgopleiding te gaan volgen, omdat ik nooit veel uitdaging heb kunnen vinden in mijn hbo-opleiding. Ik zou mij verder willen verdiepen in mijn vakgebied.

Het werk wat ik nu doe en het bedrijf waar ik nu werk bevallen mij dermate goed, dat ik geen ontslag wil nemen om fulltime een masteropleiding te gaan volgen. Ook in deze economisch mindere tijd ben ik heel blij met mijn baan. Daarom ben ik uitgekomen op een deeltijd master. Deze zijn trouwens niet makkelijk te vinden, de meeste deeltijdstudies op reguliere universiteiten zijn trouwens overdag, avondstudies zijn er niet zo veel (waar mijn interesse naar uit gaat).

De deeltijd studie waar ik wel interesse in heb is Business Process Management & IT, te volgen via de Open Universiteit. Er zijn twee mogelijkheden: zelfstudie & begeleid (ism enkele hogescholen).

Ik zit zelf te denken aan de zelfstudie, omdat dit stukken goedkoper is dan de begeleide variant (20.000 euro). Voor de zelfstudie betaal je per vak 263 euro. Alleen moet ik nog wel een premaster volgen van 3900 euro (voor 30 ects, waarom??).

Dit lijkt mij een interessante studie en biedt zeker vakken aan waar ik meer over wil weten. Mijn vraag is of jullie bekend zijn met deze studie of andere masters van de Open Universiteit? En wat is het niveau van deze studie? Ik hoop wel dat dit een studie is die haalbaar is voor mij, ik zou het zonde vinden veel geldt in de studie te steken en het niet te halen. Hbo heb ik zonder problemen doorlopen, ik ben wel toe aan een nieuwe uitdaging.

Linkje: http://srv-hrl-60.web.pwo.ou.nl/is-b...egoryName=MBPI
__________________
Sue me.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juli 2009, 11:23
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: [OU] MSc Business Process Management & IT

1: Een OU graad is prima maar heeft toch minder waarde dan die van een reguliere universiteit. Maar wel veel meer waarde dan een Engelse MSc via een NL HBO.
2: Mensen die OU zelfstudie doen zijn er vaak heel erg lang mee bezig en haken zeer snel af. Het is namelijk erg zwaar en vereist heel veel discipline en vrije tijd.
3: Via een HBO de OU doen lijkt me beter. Het is duurder, maar je hebt ook belastingaftrek voor de opleiding, maar studeert (mits nominaal) veel sneller af. Ook zul je er meer waarde uithalen.
4: WO is stukken zwaarder dan HBO. Maar indien je echt interesse hebt in de MSc die je gaan doen en over doorzettingsvermorgen beschikt dan lukt het wel.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Masteropleiding bedrijfskunde of financial management? pien Opleiding kiezen en volgen 0 21 december 2007 12:55
Advies graag!! d(^_^)b startersfunctie voor doorgroeien tot Management Assistant curicat Opleiding kiezen en volgen 9 3 juli 2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon