Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juni 2010, 11:28
yvonnejoziasse yvonnejoziasse is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2006
Berichten: 2
yvonnejoziasse is on a distinguished road
Standaard Graag feedback op mijn sollicitatiebrief

Adresgegevens
datum
Betreft

Geachte,

Naar aanleiding van uw vacature op zz.nl solliciteer ik naar de functie van intensief pedagogisch thuishulpverlener.

In juni 2010 heb ik de opleiding HBO opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening afgerond. Ik heb de mogelijkheid om per direct te starten met de uitdagende baan van intensief pedagogisch thuishulpverlener. Vanaf de start van mijn opleiding heb ik aangegeven dat ik met mijn werk graag een bijdrage wil leveren aan het laten deelnemen van mensen aan de samenleving, die daar om verschillende redenen buiten dreigen te vallen. Ik zie daar kans in om daar binnen uw organisatie vorm aan te geven.

Binnen mijn stage bij het Algemeen Maatschappelijk Werk heb ik ervaring opgedaan in het werken met uiteenlopende hulpvragen. Kenmerkend hierin was het aangeven van de kaders van de hulpverlening en binnen deze kaders het motiveren van cliënten. Wat mij vooral aansprak binnen mijn werkzaamheden was de intensieve begeleiding van de (individuele) cliënt en en het boeken van concrete resultaten zoals schuldenvermindering.
In mijn stage bij het Centrum Jeugd en Gezin Schouwen-Duiveland heb ik leren werken met de verschillende belangen van netwerkpartners binnen de (jeugd)hulpverlening. Ik heb hier leren samenwerken met diverse organisaties zoals GGD Zeeland, MEE Zeeland, politie, Indigo, woningbouwvereniging, BJZ, Emergis en het AMW. Deze samenwerking is binnen het CJG van belang om te komen tot een systeemgerichte aanpak van cliënten.
Eén van mijn taken binnen het CJG is het helder en concreet formuleren van de hulpvraag. Het gaat hierbij om begeleiden van ouders met opvoedingsvragen. Van daaruit koppel ik de cliënt aan het juiste zorgaanbod en coördineer ik de zorg.
Mijn werkwijze laat zich typeren als methodisch, oplossingsgericht, zelfstandig, stressbestendig en klantgericht. Zelfreflectie speelt hierbij een grote rol. Daarnaast heb ik als sporter geleerd dat individuele prestaties nauw samenhangen met de prestaties van het team. Binnen uw organisatie lever ik daar graag een bijdrage aan.

In een persoonlijk gesprek ben ik natuurlijk bereid mijn enthousiasme en gedrevenheid voor deze functie toe te lichten.

Vriendelijke groet,




Mijn vragen aan jullie:
* Hoe begin je je brief als er in de vacature niet wordt gemeld aan wie de brief gericht moet zijn?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2010, 21:54
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op mijn sollicitatiebrief

Beste Yvonne,

Dan begin je de brief met: Geachte heer/mevrouw,

De alinea die begint met "Binnen enz. is te lang. Deze moet je opsplitsen.

Bovendien is het Tijdens of Gedurende mijn stage, niet binnen.

Hetzelfde geldt voor "In mijn stage".

"Mijn werkwijze laat zich typeren als enz. Hier moet je stressbestendig uithalen, dit is nl. geen werkwijze maar een karaktereigenschap.

Let verder op het gebruik van tegenwoordige en verleden tijd. Je gebruikt het nu door elkaar, je kunt het beste gewoon alles verleden tijd maken. Die ervaring heb je nl. in het verleden opgedaan.

Veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juni 2010, 16:38
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op mijn sollicitatiebrief

Hoi Yvonne,

Als je niet weet aan wie je de brief moet richten, kun je beter even bellen en het vragen. En als je dan toch belt, kun je meteen een paar slimme vragen stellen. Daarmee zet je jezelf op de kaart.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juni 2010, 15:45
TommyN TommyN is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2010
Berichten: 25
TommyN is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op mijn sollicitatiebrief

Hi Yvonne,

Met een creatieve openingszin val je meer op. Normaal gesproken vind ik dat iemand zo'n zin zelf moet schrijven omdat zoiets heel persoonlijk is, maar aangezien ik al een goed opzet in je brief zit gooi ik vast een balletje op voor een mooie openingszin:

Een bedrage leveren aan het laten deelnemen van mensen aan de samenleving die daar om verschillende redenen buiten vallen, dat is wat ik het liefst zou doen. Met uw vacature 'intensief pedagogisch thuishulpverlener' zie ik een mogelijkheid om daar binnen uw organisatie vorm aan te geven, en bij deze(n)* wil ik daar graag op reageren.

* ik ben er niet uit of het nou bij deze of bij dezen is. Anders in eigen worden herschrijven
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag ontvang ik feedback over mijn sollicitatiebrief Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 2 20 april 2010 16:23
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief rocks Sollicitatiebrief en cv 1 30 september 2009 16:07
Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback Es P Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2008 13:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon