Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 24 juli 2014, 17:17
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

De waarheid naar eigen inzicht vormgeven is prima. Je hoeft niet alle informatie vrij te geven (alles op je CV te zetten). Je kunt ook zaken samenvatten.

De wereld maakt het niet uit of je wel of niet werkt dus ik zou zelf heel snel principes laten varen: die leveren geen geld op. En eerlijk duurt het kortste in de realiteit. Dat is wel duidelijk. En dat is nooit anders geweest.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 25 juli 2014, 15:44
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

Ik heb volgens mij al meerdere keren aangegeven dat in de ICT consultancy wereld het een vereiste is om je vorige werkgevers bij naam te noemen ( voor oa referentiechecks ) doe je dit niet vragen ze er gewoon om en ben je al bij voorbaat verdacht.

Misschien dat in andere takken van sport het noemen van vorige werkgevers niet zo normaal is en wel makkelijk weg te laten maar helaas bij IT is dat niet zo.

Ik heb het namelijk al eens geprobeerd, eerste vraag bij 1ste gesprek: Vertel eens over je carrière tot nu toe, bij wie heb je gewerkt en hoe lang?

Je kan dat gewoon niet ontwijken want dat is eigenlijk het hele idee achter het CV. Tis in feite een soort van strafblad maar dan niet over je wetsovertredingen/misdrijven maar over je werkverleden.
Liegen ( net als strafblad ) mag je er niet over of dingen verzwijgen en doe je dat wel is het reden voor ontslag op staande voet ( bye bye WW rechten )
Een strafblad begint iedereen met een schone lei ( CV ook ) maar als er eenmaal iets opstaat is het nooit meer uit te poetsen ( CV ook, verleden is verleden of je krijgt gigantische gaten op het CV)

Nu is het bij mij niet zo dat ik banen verprutst heb, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als iemand een valse start maakt op de arbeidsmarkt dat die daar nog jaren last van heeft.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 25 juli 2014, 16:05
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

U ziet alles nogal zwart en wit. Maar goed: dat is persoonlijke keuzevrijheid.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 25 juli 2014, 17:10
Miss_Lizzle Miss_Lizzle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2011
Berichten: 30
Miss_Lizzle is on a distinguished road
Standaard

Ik moest even aan je denken

Is dat wat? http://vacature.monsterboard.nl/GetJ...e%2car%2cl%2c1

Wel uit de buurt maar Apeldoorn is beter te doen dan Amsterdam qua afstand
Met citaat reageren
  #35  
Oud 5 augustus 2014, 14:14
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje2 Bekijk bericht
U ziet alles nogal zwart en wit. Maar goed: dat is persoonlijke keuzevrijheid.
Hoezo zie ik dingen zwart en wit?

Dingen zijn soms zoals ze zijn en soms is de wereld heel zwart en wit waar anderen mensen dingen maar grijs proberen te zien.

Ik vind u nogal in de categorie: "werkeloosheid heb je altijd aan jezelf te danken en kan je niet overkomen, aka uitkeringstrekker" vallen.

Nogmaals ik daag u uit als u zoveel vacatures ziet om mij die te presenteren, er is een beloning van 500 euro
Met citaat reageren
  #36  
Oud 5 augustus 2014, 14:22
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miss_Lizzle Bekijk bericht
Ik moest even aan je denken

Is dat wat? http://vacature.monsterboard.nl/GetJ...e%2car%2cl%2c1

Wel uit de buurt maar Apeldoorn is beter te doen dan Amsterdam qua afstand
Dank, ik heb er op gereageerd, wie weet word dit wat.Apeldoorn blijft wel ver weg natuurlijk en is geen optie indien er geen thuiswerken mogelijk is ( dus 5 dagen op en neer )
Hier valt het helaas vaak op bij eindgebruikers. Deze zijn minder flexibel qua thuiswerken als bv consultancy bedrijven.
Desalniettemin bedankt

Inmiddels spandoek ( met groot IK ZOEK WERK! etc ) opgehangen bij ons aan de heg en ben er ook mee in de krant gekomen. ( dagblad De Limburger )
Maar ondanks dit grote spandoek en dat ik in een regionale krant ben gekomen ( door de orginele actie ) nog steeds geen serieuze reacties gekregen.
Wel allerlei grapjassen die midden in de nacht opbellen met allerlei onzin baantjes die ze zogenaamd hebben. Logisch gevolg: telefoon 's nachts uit.

Een groot voordeel ,binnenkort is de Eneco Tour ( wielrennen ) en die komt hier voor de deur langs ( inclusief de heg ) hopelijk komt mijn spandoek dan ook groot op TV
Met citaat reageren
  #37  
Oud 6 augustus 2014, 10:32
Yvonnevto Yvonnevto is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2014
Berichten: 15
Yvonnevto is on a distinguished road
Standaard

Wat gaaf dat je aandacht hebt gekregen voor je banner!
Zou mooi zijn als het ook nog eens op tv komt.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #38  
Oud 23 september 2014, 15:57
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wat ik altijd kan aanraden is het volgende: je kunt een aantal ervaringen bij een aantal werkgevers verkopen als "Tijdelijke Opdrachten", "Projekten van bepaalde duur" en "Interimopdrachten". Je kunt hierbij vertellen dat je dit gedaan hebt om een zo breed mogelijke ervaring op te doen.

Is dit liegen, nee. Liegen is waarbij je vertelt dat je 1 jaar hebt gewerkt als ABAP-er, terwijl je de taal niet kent.

Mijn CV is opgesteld met jaartallen, niet met datums en korte opdrachten komen er niet in voor.

Als er dan iemand een opmerking over maakt, dan zeg ik gewoon: "Ik heb bijna 30 jaar ervaring in tal van verschillende bedrijven. Ik kan niet alles meer vermelden op mijn CV als ik deze nog overzichtelijk wil houden en daarom heb ik me beperkt tot het meeste essentiële. Een werkervaring van 2 of 3 maanden lijkt me op de volledige carrière geen relevante werkervaring en daarom laat ik ze weg".

Behalve in een aantal zeldzame gevallen wordt dit geaccepteerd.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 2 februari 2015, 13:37
Jasperboe Jasperboe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2013
Berichten: 14
Jasperboe is on a distinguished road
Standaard

Ben wel erg benieuwd hoe dit afgelopen is?
Met citaat reageren
  #40  
Oud 4 februari 2015, 15:00
Gast
Gast
 
Berichten: n/a
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperboe Bekijk bericht
Ben wel erg benieuwd hoe dit afgelopen is?
Ik ook! Het is stil.....heb je een baan Frank?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leuke niet-kantoorbanen? Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 203 21 november 2021 14:13
Dilemma, solliciteren om de verkeerde redenen? NotWhoIwantToBe Loopbaanvragen 4 19 april 2012 22:48
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon