Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 februari 2008, 12:03
aeq aeq is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 4
aeq is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief buitendienstmedewerker(/chauffeur)

Goedendag.

Ik heb gereageerde op een vacature als buitendienstmedewerker. Nu heb ik een sollicitatiebrief geschreven, maar deze is naar mijn inzien nog lang niet 'af'. Nu zou ik willen vragen of jullie mij misschien willen/kunnen helpen.

Citaat:
Stefan xxxxxxxx
Dokter xxxlaan 6
xxxx NJ xxxxxxxxx

Afdeling Personeel & Organisatie
t.a.v. mevrouw x. xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx 1
xxxx xx xxxx


Ommeren, donderdag 31 januari

Betreft: vacature chauffeur/buitendienstmedewerker


Geachte mevrouw xxxxxx,

Met belangstelling nam ik kennis van uw advertentie via xxxxxx.nl, op 28 januari jl. Het daarop volgende telefoongesprek heeft mijn interesse verder aangewakkerd.

De functie van chauffeur/buitendienstmedewerker spreekt mij om diverse redenen aan. De eerste reden, is dat deze functie mijns inziens zeer goed aansluit op mijn werkverleden en huidige functie. Zoals u in mijn curriculum vitae terug kunt vinden, heb ik in het verleden als logistiek medewerker gewerkt, en doe ik momenteel werkzaamheden als chauffeur voor een kinderopvang tehuis. Uw aangeboden functie combineert hetgeen wat mij aansprak in deze beide functies perfect!

Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen, ben ik klantvriendelijk en goed in staat zowel zelfstandig als in een team te werken. Ten slotte ben ik leergierig, optimaal flexibel en graag onderweg.

Graag zou ik mijn brief nader toelichten in een persoonlijk gesprek. Ik zie uit naar uw spoedige reactie.


Met vriendelijke groet,



Stefan xxx




Bijlage: curriculum vitae

De reden dat ik mijn opleidingen buiten beschouwing heb gelaten, is omdat ik denk dat dat voor deze functie niet (heel erg) van belang is. Verder heb ik mijn VWO-studie door het overlijden van mijn vader in het examenjaar helaas moeten staken. Is het verstandig om dit te melden? Of roept dat alleen maar een negatieve indruk op? Nogmaals, ik denk niet dat dat van belang is voor deze functie!

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, mijn dank zou groot zijn.

Mvg,
Stefan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 februari 2008, 12:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief buitendienstmedewerker(/chauffeur)

Dag Stefan,

volgens mij is het een prima brief zo. De introductie is goed zo en ook geef je goed aan waarom jij geschikt bent voor deze functie. Wat ik in de brief nog mis is een motivatie waarom je nou zo graag bij dit bedrijf wilt werken. Verdiep je in het bedrijf bijvoorbeeld door hun website te bestuderen en haak in je brief op punten in, die je aanspreken aan het bedrijf. Geef aan waarom jullie een goede match zijn.

Heel veel succes.

Wieteke van Heun -de Roos
www.deroos-loopbaanadvies.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 februari 2008, 14:12
Nieuwe stap Nieuwe stap is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 5
Nieuwe stap is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief buitendienstmedewerker(/chauffeur)

Hoi Stefan,
Goede brief! Ik sluit me bij Wieteke aan dat een motivatie voor de organisatie ontbreekt.
Wat opleiding betreft, niet naar verwijzen. Kunnen ze in je CV lezen. Geen onwaarheden in zetten, maar als je jaartallen noemt, zeg je niet perse dat je geslaagd bent toch? Vooral als je 5 jr VWO hebt staan. En als er naar gevraagd wordt, eerlijk antwoorden. Heeft men echt wel begrip voor!

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 februari 2008, 14:20
aeq aeq is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 4
aeq is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief buitendienstmedewerker(/chauffeur)

Heel erg bedankt voor jullie (snelle) antwoorden. Ik zal er iets mee proberen te doen, en ik laat jullie weten hoe het afgelopen is.

Mvg,
Stefan
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 februari 2008, 12:11
aeq aeq is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 4
aeq is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief buitendienstmedewerker(/chauffeur)

Hier dan een antwoord van mij. Ik heb de brief een klein beetje, aangepast, zodat het wat 'lekkerder te lezen' was.

Ik heb vandaag bericht gehad dat ik 11 februari a.s. op gesprek mag komen, spannend! Eens wat informatie inwinnen over wat ik kan verwachten!

Allemaal heel erg bedankt in ieder geval.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
chauffeur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 20:53
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster Jorieke Sollicitatiebrief en cv 2 1 december 2006 18:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon