Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 juni 2013, 17:27
kippetje kippetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2013
Berichten: 6
kippetje is on a distinguished road
Standaard Hoe reageren op afwijzing sollicitatie?

Hoihoi,

Ik heb het volgende mailtje ontvangen;

Wij hebben uw sollicitatie in goede orde ontvangen.
Helaas sluiten andere kandidaten beter dan u aan bij ons functieprofiel waardoor wij de procedure niet met u zullen voortzetten.
Wij danken u voor de belangstelling.

Mvg,
Stagiair


Zou ik hier op kunnen reageren? Een belletje met de vraag wat de precieze reden is? Ik vind dit redelijk algemeen en kan er daarom ook niet zoveel mee..? Of zou dit vreemd overkomen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juni 2013, 18:45
bkd bkd is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 16
bkd is on a distinguished road
Standaard

Ik zou wel contact opnemen om te proberen een betere feedback te krijgen op de afwijzing.
Dit is inderdaad, zoals je zelf ook zegt, een vrij standaard afwijzing waar je weinig tot niks mee kan.

Als ze verder geen reactie willen dan is dat zo. Je hebt het dan in ieder geval geprobeerd.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 juni 2013, 10:29
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

ja, altijd even feedback vragen. M.i. mag dit ook per mail dan kunnen ze op een vrij moment even goed naar je vraag kijken om inhoudelijk een goed antwoord te formuleren.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 juni 2013, 16:43
Klaproos Klaproos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2013
Berichten: 4
Klaproos is on a distinguished road
Standaard

Als jij van jezelf weet dat je aan hun functie eisen voldoet zou ik zeker wel feedback vragen. Ik heb ook een keer na een afwijzing die ik over de mail kreeg (terwijl ik de dag ervoor nog werd uitgenodigd om proef te draaien!?) gereageerd met de vraag wat er mis was gegaan in het gesprek. Kreeg daar wel tekst en uitleg bij, dat gaf mij ten minste een goed gevoel dat het niet aan het gesprek had gelegen maar meer aan hun té enthousiaste uitnodiging die ze terug wilden draaien. Vragen staat vrij toch!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 juni 2013, 17:16
Honderd90 Honderd90 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2013
Berichten: 4
Honderd90 is on a distinguished road
Standaard

Het is altijd goed om te vragen naar een specifiekere reden waarom je niet bent aangenomen. Vaak zijn ze wel bereid om er verder op te reageren. Bovendien, als je weet waar het mis ging, kun je die ervaring weer gebruiken bij een volgende sollicitatie.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 juni 2013, 23:43
yuya yuya is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2013
Berichten: 4
yuya is on a distinguished road
Standaard

Als je volgens jou aan alle eisen voldeed dan zou ik inderdaad vragen om meer feedback zodat je dat mee kan nemen in toekomstige sollicitaties. Ik zou wel direct zeggen dat dat ook de reden is dat je ernaar vraagt om te vermijden dat je weer een algemeen antwoord krijgt zoals "andere kandidaten voldeden beter aan de gestelde eisen".
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe schrijf ik een open sollicitatie in het Engels? piet_2 Sollicitatiebrief en cv 7 11 september 2013 23:41
Ik wil graag een open sollicitatie sturen, maar weet niet hoe. Regenboog Sollicitatiebrief en cv 2 18 januari 2012 12:02
Hoe koppel je terug na de laatste ronde dat je toch af ziet van de sollicitatie? marweecos Sollicitatiegesprek 5 2 mei 2011 00:30
hoe begin ik een open sollicitatie? verkoopster Sollicitatiebrief en cv 0 17 juni 2009 16:00
Hoe reageren ? Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 17 maart 2009 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon