Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2008, 20:05
lenglui lenglui is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Berichten: 4
lenglui is on a distinguished road
Red face solliciteren naar meerdere functies binnen 1 organisatie

Beste lezer,

Het komt mij vaker voor dat ik 2 of 3 interessante functies bij 1 organisatie tegenkom, waarnaar ik heel graag wil solliciteren.

Want kom ik niet wanhopig over als ik op de 3 functies reageer bij 1 persoon? Maar als ik mijn kans moet laten schieten door 1 functie te reageren, zou ik het weer teleurstellend vinden.

Ik hoop dat jullie mij een hiervoer een goede advies kunnen geven hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken.

Alvast bedankt.


Shirley
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 mei 2008, 22:41
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: solliciteren naar meerdere functies binnen 1 organisatie

Hallo,

Persoonlijk zou ik 1 functie uitkiezen om te solliciteren. Als je op meerdere vacatures solliciteert, lijkt het of je gewoon alles probeert.

Een werkgever heeft liever dat je helemaal gaat en gemotiveerd bent voor 1 functie.

Succes!!

Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 mei 2008, 00:20
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: solliciteren naar meerdere functies binnen 1 organisatie

Ik vind dat het eraan ligt hoeveel de functies op elkaar lijken.
Een poos terug heb ik gesolliciteerd op 2 soortgelijke functies, in dezelfde instelling. Dit was van elkaar bekend, en tijdens mijn sollicitatiegesprek kreeg ik dan ook wel de vraag waarom ik op allebei had gesolliciteerd.
Na mijn uitleg, ben ik bij beide sollicitatierondes doorgekomen, en mocht ik uiteindelijk zelf kiezen wat ik wou gaan doen...

Soms pakt het dus wel goed uit..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 mei 2008, 11:41
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Ik vindt dat Deezjuh gelijk heeft, maar dan moet je wel GOEDE redenen hebben om op beide te solliciteren en dat moet je ook goed kunnen onderbouwen in een gesprek...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 mei 2008, 22:31
lenglui lenglui is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Berichten: 4
lenglui is on a distinguished road
Standaard Re: solliciteren naar meerdere functies binnen 1 organisatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deezjuh Bekijk bericht
Ik vind dat het eraan ligt hoeveel de functies op elkaar lijken.
Een poos terug heb ik gesolliciteerd op 2 soortgelijke functies, in dezelfde instelling. Dit was van elkaar bekend, en tijdens mijn sollicitatiegesprek kreeg ik dan ook wel de vraag waarom ik op allebei had gesolliciteerd.
Na mijn uitleg, ben ik bij beide sollicitatierondes doorgekomen, en mocht ik uiteindelijk zelf kiezen wat ik wou gaan doen...

Soms pakt het dus wel goed uit..
Bedankt. Is het nodig om dit al in de sollicitatiebrieven te verwerken, dat ik gesolliciteerd heb naar een andere functie binnen de organisatie? Of beter van niet?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 mei 2008, 23:10
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: solliciteren naar meerdere functies binnen 1 organisatie

Dat zou ik dan weer niet doen. Gewoon allebei een eigen brief schrijven. Wanneer de functies echt overéén komen zal een groot gedeelte hetzelfde zijn, behalve het motivatiegedeelte op de precieze baan.

Ik weet dat mijn sollicitatiebrieven heel veel met elkaar gemeen hadden, en veel gedeeltes hetzelfde. Alleen mijn precieze motivatie was net even anders. De organisatie waar je solliciteert komt er vanzelf wel achter, als ze wat in je zien, zullen ze je juist uitnodigingen om te vragen hoe dat zit.

Wens je heel veel succes!

Ander puntje: ze hebben wel gelijk hoor, als de functies niet op elkaar lijken maar de één is bijv een managementfunctie en de volgende schoonmaker ofzo, dan zal ik niet bij 1 organisatie solliciteren
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2e keer solliciteren naar zelfde functie bij dezelfde werkgever carriereleeuw Sollicitatiebrief en cv 17 8 april 2011 19:11
Familie binnen organisatie reden voor afwijzing? Jenneke Alle andere carrièreonderwerpen 8 11 februari 2008 11:58
Het gesprek, meerdere interessante functies Tom1974 Sollicitatiebrief en cv 3 4 december 2007 00:42
solliciteren voor meerdere functies piet_2 Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2007 00:17
Ik heb op 2 functies binnen dezelfde organisatie gesolliciteerd. En nu? Sandy-38 Loopbaanvragen 1 1 oktober 2007 13:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon