Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 november 2008, 11:33
SvO SvO is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 1
SvO is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste

Beste allemaal,

Sollicitatiebrieven zijn en blijven voor mij een groot probleem.Graag jullie op-of aanmerkingen over deze brief Qua spelling opzet etc.
Ik wil gaan solliciteren bij een garagebedrijf wat betreft mijn leeftijd (heb al volwassen kinderen ). die is niet echt een pre is om nog een baan te krijgen maar wil nog wel graag op de arbeidsmarkt meedraaien.


Geachte **********,


Graag wil ik reageren op de door U geplaatste advertentie in de Huis-aan-Huis van woensdag j.l. en solliciteren naar de functie van receptioniste/telefoniste.

Momenteel werk ik als (oproep/inval) receptioniste/telefoniste bij het *** ************************. Omdat mijn contract als gevolg van een interne reorganisatie niet wordt verlengt, mijn functie komt te vervallen, ben ik op zoek naar een andere baan.
Mijn voorkeur gaat uit naar een partime functie van 15 tot 25 uur per week verdeeld over b.v. 5 dagdelen (het liefst de ochtenden).

Ervaring als receptioniste/telefoniste heb ik onder ander opgedaan bij **************************, zodat ik bekend ben met de werkzaamheden als receptioniste binnen een autobedrijf.
Tevens verzorgde ik daar de verhuur van de lease auto's en assisteerde de collega's van de receptie van de werkplaats als het erg druk was.

De sfeer en mentaliteit binnen deze sector en niet te vergeten "de type auto" spreken mij zeer aan.
Voor mij is de klant nog "Koning", service vanzelfsprekend,en pak ik alles aan wat voor handen komt.
Ik weet dan ook zeker dat ik helemaal op mijn plek en een waardevolle collega en medewerkster binnen Uw bedrijf zal zijn.

Mijn CV doe ik U als bijlage toekomen.
Graag kom ik U mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek toelichten.

Met vriendelijke groet,
**************.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 november 2008, 15:40
Annah Annah is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 5
Annah is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief nakijken

Beste S, duidelijke brief! Motivatie voor de functie en de branche komen duidelijk naar voren, evenals je kwaliteiten. Ik heb alleen een paar kleine opmerkingen toegevoegd. In je introductie vertel je dat je 'wil meedraaien op de arbeidsmarkt'. Zeker een goede motivatie die je in een gesprek kunt noemen. Succes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SvO Bekijk bericht
Beste allemaal,

Sollicitatiebrieven zijn en blijven voor mij een groot probleem.Graag jullie op-of aanmerkingen over deze brief Qua spelling opzet etc.
Ik wil gaan solliciteren bij een garagebedrijf wat betreft mijn leeftijd (heb al volwassen kinderen ). die is niet echt een pre is om nog een baan te krijgen maar wil nog wel graag op de arbeidsmarkt meedraaien.


Geachte **********,


Graag wil ik reageren op de door U geplaatste advertentie in de Huis-aan-Huis van woensdag j.l. en solliciteren naar de functie van receptioniste/telefoniste.

Momenteel werk ik als (oproep/inval) receptioniste/telefoniste bij het *** ************************. Omdat mijn contract als gevolg van een interne reorganisatie niet wordt verlengt en mijn functie te vervallen komt, ben ik op zoek naar een andere baan.
Mijn voorkeur gaat uit naar een partime functie van 15 tot 25 uur per week verdeeld over b.v. 5 dagdelen (het liefst de ochtenden). Goed dat je aangeeft waar je naar op zoek bent, maar je voorkeuren geven wel een vrij beperkte beschiktheid weer. Misschien kan je het nuanceren door (het liefst in de ochtenden) nu nog even achterwege te laten en daar in een eventueel gesprek op aan te sturen.

Ervaring als receptioniste/telefoniste heb ik onder ander opgedaan bij **************************, zodat ik bekend ben met de werkzaamheden als receptioniste binnen een autobedrijf.
Tevens verzorgde ik daar de verhuur van de lease auto's en assisteerde de collega's van de receptie van de werkplaats als het erg druk was.

De sfeer en mentaliteit binnen deze sector en niet te vergeten "de type auto" spreken mij zeer aan.
Voor mij is de klant nog "Koning", service is voor mij vanzelfsprekend, (hier spatie invoegen, komma verwijderen omdat je vervolgt met 'en')en pak ik alles aan wat voor handen komt.
Ik weet dan ook zeker dat ik helemaal op mijn plek en een waardevolle collega en medewerkster binnen Uw bedrijf zal zijn.

Mijn CV doe ik U als bijlage toekomen.
Graag kom ik U mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek toelichten.

Met vriendelijke groet,
**************.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 november 2008, 10:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief nakijken

Hallo Annah,

Heel erg bedankt voor je reactie, heb mijn sollicitatiebrief aangepast en verzonden hoop dat ik uitgenodigd wordt voor een gesprek. Hou je op de hoogte van de voderingen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 november 2008, 14:26
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste

Tip voor een volgende brief, als je die nodig zou hebben, U moet met een kleineletter, niet met een hoofdletter.

Anja
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 november 2008, 21:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste

Geachte (heer/mevrouw)**********,


Graag wil ik reageren op de door U (u gewoon kleinde letter!!!!!!!) geplaatste advertentie in de Huis-aan-Huis van woensdag j.l. (In een zakelijke brief geen afkortingen gebruiken. Dus j.l. = jongstleden.)
en solliciteren naar de functie van (van moet weg; je solliciteert naar de fucntie receptioniste) receptioniste/telefoniste.

Momenteel werk ik als (oproep/inval) receptioniste/telefoniste bij het *** ************************. Omdat (zin nooit beginnen met omdat) mijn contract als gevolg van een interne reorganisatie niet wordt verlengt, mijn functie komt te vervallen, ben ik op zoek naar een andere baan (zinsopbouw complex).
Mijn voorkeur gaat uit naar een partime functie van 15 tot 25 uur per week verdeeld over b.v. 5 (5 en b.v. voluit schrijven) dagdelen (het liefst de ochtenden).(Je bent (nog) niet aangenomen en stelt nu al ‘eisen’. Vertel dit tijdens een eventuele sollicitatiegesprek)

Ervaring als receptioniste/telefoniste heb ik onder ander opgedaan bij **************************, zodat ik bekend ben met de werkzaamheden als receptioniste binnen een autobedrijf. (als het goed is staat dit al in je CV)
Tevens verzorgde ik daar de verhuur van de lease auto's en assisteerde de collega's van de receptie van de werkplaats als het erg druk was.(interesseert organisaties niet. Wat je kan zal hun meer interesseren)

De sfeer en mentaliteit binnen deze sector en niet te vergeten "de type auto" spreken mij zeer aan.
Voor mij is de klant nog "Koning", service vanzelfsprekend,en pak ik alles aan wat voor handen komt.
Ik weet dan ook zeker dat ik helemaal op mijn plek en een waardevolle collega en medewerkster binnen Uw bedrijf zal zijn.

Mijn CV doe ik U als bijlage toekomen. (Bij deze brief heb ik mijn curriculum vitae als bijlage toegevoegd)
Graag kom ik U (U moet weg, je kan beter schrijven: Graag wil ik mijn motivatie in een persoonlijk gesprek nader toelichten). mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek toelichten.

Met vriendelijke groet,
**************.

Niet vergeten om onderaan de bijlage nog aan te geven.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste.. mijn inspiratie is op ! DorienS Sollicitatiebrief en cv 2 11 februari 2007 23:49
Sollicitatiebrief Receptioniste/Telefoniste Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 3 24 januari 2007 12:32
Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste nieuweling Sollicitatiebrief en cv 1 12 augustus 2005 18:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon