Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2010, 21:20
dannyvt dannyvt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 16
dannyvt is on a distinguished road
Standaard Graag feedback sollicitatiebrief dienstverleningsconsulent

Gemeente xx
t.a.v. Personeelszaken
Postbus xx
xx xx xx


xx, 31 januari 2010

Onderwerp: sollicitatie vacature Dienstverleningsconsulent

Geachte mevrouw xx,

Met interesse las ik de vacature voor Dienstverleningsconsulent bij De Gemeente xx in xx van 30 januari jl. Graag wil ik mijn enthousiasme kenbaar maken middels deze e-mail.

U zoekt een enthousiaste consulent die een combinatiefunctie uit kan oefenen. Afwisseling in mijn werk vind ik erg belangrijk dus in een combinatiefunctie voel ik mij prima op mijn plaats. Medewerker Burgerzaken spreekt mij aan omdat ik graag dienstverlenend bezig ben. Ik hou ervan om mensen te adviseren en te helpen met allerhande zaken. Wat me vooral aanspreekt is het verlenen van service en het feit dat er face to face contact is met de klanten. Dit mis ik in mijn huidige baan.

Medewerker Bouwvergunningen is een functie waarin ik nog geen ervaring heb. Dit lijkt me geen enkel probleem, gezien mijn flexibele werkhouding, goede communicatieve vaardigheden en leergierigheid ben ik hier snel in thuis. Wel heb ik werkervaring in het aannemen en afwikkelen van huurdersvragen en reparatieverzoeken voor diverse woningbouwverenigingen. Hierbij ben ik gewend om nauwkeurig te werken en snel te schakelen om bijvoorbeeld spoedeisende reparaties uit te laten voeren.

De organisatie waar ik momenteel werkzaam ben, is een bedrijf zonder winstoogmerk. Klantvriendelijk en klantgericht bezig zijn, goed adviseren en het secuur verwerken van de bemiddelingsopdrachten zijn mijn belangrijkste taken. Goed luisteren, de tijd nemen voor de klanten en accuraat werken vind ik hierbij erg belangrijk. Als ik iets doe voor en klant dan wil ik dat het tot in de puntjes geregeld is. Omdat dit een combinatiefunctie betreft ben ik ervan overtuigd dat ik er al mijn enthousiasme en creativiteit in kwijt kan. Mede door mijn klantgerichte en flexibele instelling en de wil om mijzelf te ontplooien maken mij een waardevolle aanvulling op uw organisatie.

Voor meer informatie over mijzelf, mijn opleidingen en werkervaring verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag licht ik in een persoonlijk gesprek mijn motivatie nader toe.

Met vriendelijke groet,


xx xx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 februari 2010, 22:00
dannyvt dannyvt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 16
dannyvt is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback sollicitatiebrief dienstverleningsconsulent

Kan iemand mij aub feedback geven.

ben benieuwd wat iemand anders hier van vind.

Gr

Valesca
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 februari 2010, 14:43
Eric_Wilson Eric_Wilson is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 20
Eric_Wilson is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback sollicitatiebrief dienstverleningsconsulent

Hoi,

Bij deze feedback van mij. Wellicht inspireert het je.

Je gebruikt degelijke taal, dat is goed.

- de eerste alinea: "Met interesse...." en "Graag wil ik..." -> klinken te gemaakt/standaard en als lezer ben ik niet overtuigd. Oftewel, de woorden missen kracht en bereiken hun doel niet.

- tweede alinea goed volgens het voorbeeld van deze site gestart.

- 'afwisseling in (...); -> die zin is te concluderend. je vind afwisseling in je werk belangrijk DUS weet je bij voorbaat al dat je je binnen ELKE combinatiefunctie op je plaats voelt. Probeer aan te tonen waarom je juist in die functie op je plaats voelt.

- als je specifieke taken hebt, zeg dan 'ik houd er van om mensen te adviseren en helpen met (...), (niet letterlijk de functie overschrijven). Heb je diverse taken, zeg dan 'ik houd er van mensen te adviseren/helpen' -> zonder 'met alle hande zaken'.

- je sluit die alinea goed af, je kan voor service nog 'persoonlijke' zetten

2e alinea:
vermijdt het woord 'probleem'. die hele zin komt een beetje bet-weterig over. Slechst weinig mensen hebben ervaring als medewerker bouwvergunningen. skip dat. Zeg dat je geen ervaring met de materie hebt, maar je in staat bent je die eigen te maken. (geef bijv. een voorbeeld waarbij je je eerder onbekende materie hebt eigen gemaakt).

laatste zin: verander 'schakelen' door 'handelen'. is doelgerichtheid echter wel een verieste vor de funcite? Bouwaanvragen worden doorgaans ver van te voren ingediend en nauwkeurigheid en analytisch vermogen is hierin belangrijker. bouw je zin zo om zodat het analytisch vermogen geaccentueerd wordt (door bijv. te noemen hoe je die huur/reparatieaanvragen op urgentie beoordeelde).


3e alinea:
eerste zin korter en zonder komma maken. ''momenteel ben ik werkzaam bij een organisatie zonder winstoogmerk".

klantvriendelijkheid is geen taak

(..) vind ik hierbij erg belangrijk (..). Het is niet relevant dat jij dat vindt, het is relevant waarom dat naar jouw mening zo is.

zeg niet 'ik wil dat alles tot in de puntjes geregeld is', maar zeg 'ik regel alles tot in de puntjes' -> actieve houding

ik weet niet of een combinatiefunctie ruimte biedt voor creativiteit.

Mede door mijn.... -> laat gewoon weg, interesse is al gewekt, je hoeft niet nogmaals te zeggen dat je interessant bent.

Voor meer informatie... -> weghalen, gewoon via de gebruikelijke wijze naar het CV verwijzen. Alleen laatste zin behouden. Die is sterk.

Succes!

E.W.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op open sollicitatiebrief SjaccoPopino Sollicitatiebrief en cv 2 1 oktober 2009 21:28
Sollicitatiebrief agogisch medewerker. Graag feedback! Mireille Sollicitatiebrief en cv 0 18 juni 2009 03:18
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon