Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 september 2015, 14:07
SHV SHV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2015
Berichten: 2
SHV is on a distinguished road
Smile Sollicitatiegesprek huishoudhulp

Hallo,
Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor de vacature van huishoudhulp.
Dit is mijn eerste sollicitatie, en weet helemaal niet wat ik moet verwachten.
Ik las online al een heleboel tips enzo
Maar ik weet niet goed of een sollicitatie voor huishoudhulp hetzelfde verloopt als zeg maar voor manager
iemand ervaring?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 september 2015, 13:37
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Ik heb geen persoonlijke ervaring met sollicitaties voor huishoudhulp, maar ik denk dat de belangrijkste tip die ik je kan geven is: Houd in je achterhoofd dat zij jou niet alleen moeten beoordelen, maar jij ook hen. Vaak wordt dit laatste punt vergeten. Wees jezelf en probeer te oordelen of jij je bij dit bedrijf op je gemak zult voelen.

Heel veel succes!
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 oktober 2015, 23:47
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Ik heb zelf een bijbaan als huishoudelijke hulp en het gesprek ging vooral over praktische zaken. Bij mij werd het contract besproken en alle voorwaarden doorgenomen. Het enige wat ze echt wilden weten was welke vaardigheden ik had in het huishouden. Het enige wat ik toen nooit had gedaan was ramen lappen. Er is me toen gezegd dat ik dat zo snel mogelijk moest leren en ze hebben me toen een contract voor 7 maanden aangeboden dat inmiddels is verlengd. Aanvankelijk zou ik namelijk alleen als vakantiekracht aan de slag gaan.

Ik heb gewoon via de website gereageerd en mijn CV en een korte motivatie meegestuurd. Wel moest ik een VOG aanvragen en die gelijk doorsturen naar de werkgever maar dat was geen enkel probleem. Overigens had ik daarvoor geen ervaring als huishoudelijke hulp.

Persoonlijk vond ik het allemaal vrij laagdrempelig: als je aardig en oprecht bent en vaardig bent in het huishouden zou het geen probleem moeten zijn. Zelf ben ik via vrienden bij dat bedrijf beland en door het feit dat mijn moeder en zus dit werk ook gedaan hadden en het erg leuk vonden. Als je familieleden ervaring met het werk hebben zou ik dat ook zeker vermelden.

Ik hoop dat dit je een goede indruk geeft. Het viel mij persoonlijk erg mee en ik denk dat je het erg bont moet maken om niet aangenomen te worden, tenzij er door de bezuinigingen geen geld of plek is natuurlijk.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juli 2016, 10:23
SHV SHV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2015
Berichten: 2
SHV is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie

Ik moest eerst een hele vragenlijst invullen + een soort examen?
Vragen over volgorde van kuisen + een plattegrond van een huis waarop ik moest aanduiden welke kamer ik eerst zou kuisen en waarom, welke 2des enz.

Daarna mocht ik de volgende week terugkomen voor de 'praktische' proef.
aka het kantoor poetsen.

Ze zei 'doe maar enkel de vloer vegen en dweilen, straks komt er nog iemand voor de proef en dan doet die de rest'
Dus ik haalde een bezem en dweil en deed m'n werk.
Na afloop vroeg ze me of ik nooit fotokaders enzo afstof. Ik zei beleefd jawel, maar u had gevraagd enkel de grond te doen.
Ze zei me dat ze veel kandidaten hadden voor de job, en ik wel iets zou horen.
Een dag later kreeg ik thuis een brief met de boodschap dat ik toch niet bij hun bedrijf paste..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
huishoudhulp, nieuw, sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afgekraakt worden tijdens sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 17 21 december 2011 01:12
Eerste sollicitatiegesprek na carričreswitch Sandra91 Sollicitatiegesprek 4 14 november 2011 17:10
Tips sollicitatiegesprek? Safiya Sollicitatiegesprek 2 1 december 2010 15:35
Leren van je sollicitatiegesprek Primago advies Sollicitatiegesprek 0 22 september 2010 00:48
Sollicitatiegesprek via uitzendbureau Jan1964 Sollicitatiegesprek 4 20 november 2009 22:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon