Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2007, 15:16
vermeer vermeer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2007
Berichten: 1
vermeer is on a distinguished road
Standaard 40 jaar en nu?

Ik ben 40 jaar en zoals zo velen ontevreden over mijn werk. Ik ben docent werktuigbouwkunde op een hogeschool maar mijn hart ligt bij de natuur.Ik kan niet meer tegen het binnen zitten. Een droombaan als boswachter of jachtopzichter zou ik meteen nemen. Maar die liggen niet voor het oprapen. Ik heb in het verleden ook nog 11 jaar op zee gezeten als mechanic. Wat kan ik doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 maart 2007, 21:06
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: 40 jaar en nu?

BEzint eer ge begint is gouden tip nr. 1.

Je hebt destijds voor 'het vak' gekozen. Niet zonder reden lijkt me, alhoewel er in het hoger onderwijs meer mensen 'er in zijn gerold'. In dat geval zou dat betekenen dat je de verkeerde kant uit bent gerold.
Jouw situatie zal ook voor een deel bepalen wat je mogelijkheden zijn. Heb je een familie of ben je vrijgezel, heb je een koophuis of niet, ben je financieel onafhankelijk (m.a.w. heb je een appeltje voor de dorst). De antwoorden op deze vragen kunnen de volgende stappen sturen. Bepalen wat je precies wilt. Dat heb je al gedaan, anders had je niet een bericht gestuurd
Goed. Je hebt op zee gewerkt. Om daar naar terug te gaan is een risico: de situatie in de scheepvaart kan drastisch gewijzigd zijn waardoor je het daar plots niet meer naar je zin kunt gaan krijgen, hoe plezierig het werk ook was.
Boswachter en dergelijke zijn droombaantjes waar je denk ik niet teveel van moet verwachten. De kans dat je die baan kunt krijgen is érg klein: je hebt de verkeerde (en te hoge) vooropleiding én je leeftijd tegen je werken. Daarnaast zijn deze baantje dun gezaaid, ongeveer vergelijkbaar met dolfijnentrainer...
Een compromis zou een mogelijkheid zijn. Je wilt buiten werken. Persoonlijk denk ik dan aan een part-time opleiding hovenieren zodat je een basis hebt om van te kunnen leven en gelijktijdig je passie kunt 'uitproberen'. JE hebt een behoorlijke bagage dus zou je kunnen uitzoeken in hoeverre je vrijstellingen kunt krijgen dan wel een 'hogere' opleiding kunt volgen (daar heb ik geen kaas van gegeten).
Natuurlijk moet je gewoon eerst om je heen kijken. Wat heb je voor papieren die je kunt gebruiken als uitvalsbasis? Wat zijn banen die je aanspreken? Kun je met deeltijdstudies de benodigde papieren krijgen voor je 'droombaan'? En bedenk dat met je leeftijd sommige banen ook al snel afvallen. Een jonge knul zal zonder klagen een hele dag zwaar werk verrichten waar jij wellicht mee door je rug zou kunnen gaan.

Geloof me, ik zit in dezelfde situatie (alhoewel, PO, maar tegenwoordig dermate mondig dat het lijkt alsof je met jonge delinquenten te maken hebt...)
en twijfel tussen een complete switch danwel een freelance bestaan...

Laat het weten wat je gaat doen!
En succes!

Thor
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 maart 2007, 04:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: 40 jaar en nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vermeer Bekijk bericht
Ik ben 40 jaar en zoals zo velen ontevreden over mijn werk. Ik ben docent werktuigbouwkunde op een hogeschool maar mijn hart ligt bij de natuur.Ik kan niet meer tegen het binnen zitten. Een droombaan als boswachter of jachtopzichter zou ik meteen nemen. Maar die liggen niet voor het oprapen. Ik heb in het verleden ook nog 11 jaar op zee gezeten als mechanic. Wat kan ik doen?
Misschien kan je eens informeren naar een opleiding voor BOA (bijzonder opsporings ambtenaar). dit is een redelijk korte en betaalbare studie. Met deze opleiding kan je bijvoorbeeld ingezet worden als "milieu-politie" waarmee je dus veel buiten bezig bent. Zoek het eens op en ik hoop dat je er wat mee kan.

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mensen gezocht met het zelfde probleem Aapjuh Opleiding kiezen en volgen 31 2 december 2009 12:34
Wie studeert NTI of LOI MER? Mogelijk binnen 2,5 jaar? asian_girl1980 Opleiding kiezen en volgen 2 26 april 2007 20:10
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
gesprek GOED, kom over 1 jaar maar terug HERT Sollicitatiegesprek 2 4 november 2006 00:18
HBO --> Leraar Spaans 2e graad Docent Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2006 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon