Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 maart 2008, 19:29
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste

bij mijn huidige werkgever ben ik door een reorganisatie werkloos geworden.
Heb daar administratief werk gedaan. Wil nu wat anders. Receptioniste/telefoniste vind ik door de klantencontacten leuk om te doen.

Dit is mijn brief:

Met grote belangstelling heb ik op uw internetsite de vacature gelezen waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een telefoniste/receptioniste. Graag wil ik door het schrijven van deze brief mijn interesse voor de functie kenbaar maken.

Tot 2008 heb ik gewerkt als administratief medewerker bij de XXXXX en ben toe aan een uitdaging die aansluit bij mijn interesses. Bij de XXXXX werd een hoge mate van flexibiliteit verwacht als gevolg van bijvoorbeeld de wijziging in de zorgverzekeringswet. Samenwerken en nauwkeurigheid zijn voor mij geen onbekende vaardigheden. Bij mijn werkzaamheden als administratief medewerker bij XXXXX had ik veel contact met klanten (ook baliewerkzaamheden) en zorgverleners. Ook behoorden bij deze functie kopieer- en archiefwerkzaamheden.

Vanzelfsprekend ben ik bereid alle benodigde trainingen en cursussen te volgen.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.


Graag reacties,

alvast bedankt,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 april 2008, 22:58
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie telefoniste/receptioniste

Allereerst vind ik het wel een korte brief! Maar goed misschien is dat wel een verademing voor een bedrijf in plaats van die ellenlange brieven

Ik zou ook nog in de brief zetten waarom je graag bij dit bedrijf wil werken.



Met grote belangstelling heb ik op uw internetsite de vacature gelezen waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een telefoniste/receptioniste. Graag wil ik door het schrijven van deze brief mijn interesse voor de functie kenbaar maken.

Tot 2008 heb ik gewerkt als administratief medewerker bij de XXXXX en ben toe aan een uitdaging die aansluit bij mijn interesses. Bij de XXXXX werd een hoge mate van flexibiliteit verwacht als gevolg van bijvoorbeeld de wijziging in de zorgverzekeringswet. (kon je hier goed mee om gaan? zou ik er bij schrijven). Samenwerken en nauwkeurigheid zijn voor mij geen onbekende vaardigheden. Bij mijn werkzaamheden als administratief medewerker bij XXXXX had ik veel contact met klanten (ook baliewerkzaamheden) en zorgverleners. Ook behoorden bij deze functie kopieer- en archiefwerkzaamheden.

Vanzelfsprekend ben ik bereid alle benodigde trainingen en cursussen te volgen.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.

Graag reacties, (persoonlijk vind ik dit niet zo beleeft, misschien wat netter formuleren dat je graag reacties verwacht )
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 april 2008, 21:27
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie telefoniste/receptioniste

hartelijk dank Brigitte,

zal de volgende keer wat beleefder om reacties vragen...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 april 2008, 06:36
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie telefoniste/receptioniste

Met grote belangstelling heb ik op uw internetsite de vacature gelezen waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een telefoniste/receptioniste. Graag wil ik door het schrijven van deze brief mijn interesse voor de functie kenbaar maken.

Tot 2008 heb ik gewerkt als administratief medewerker bij de XXXXX ennu benik toe aan een uitdaging die aansluit bij mijn interesses. Wat zijn je uitdagingen en interesses? Bij de XXXXX werd een hoge mate van flexibiliteit verwacht als gevolg van bijvoorbeeld de wijziging in de zorgverzekeringswet. Samenwerken en nauwkeurigheid zijn voor mij geen onbekende vaardigheden. Bij mijn werkzaamheden als administratief medewerker bij XXXXX had ik veel contact met klanten (ook baliewerkzaamheden) en zorgverleners. Ook behoorden bij deze functie kopieer- en archiefwerkzaamheden.

Vanzelfsprekend ben ik bereid alle benodigde trainingen en cursussen te volgen.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.

Graag reacties,



Bij het plaatsen van deze brief vertel je dat het je leuk lijkt om veel contact met klanten te hebben, maar dit komt in de brief niet terug.

Ik zou ook overwegen aan te geven dat je door reorganisatie je vorige baan verloren hebt, aangezien je wel vertelt/insinueert dat je momenteel geen baan hebt, maar niet vertelt waarom. De lezer van de brief zou kunnen denken dat je ontslagen bent omdat je vorige werkgever niet tevreden over je was...

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 april 2008, 11:08
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie telefoniste/receptioniste

Citaat:
Bij het plaatsen van deze brief vertel je dat het je leuk lijkt om veel contact met klanten te hebben, maar dit komt in de brief niet terug.
Klopt, ik zou een derde alinea toevoegen en in die alinea zetten waarom je solliciteert.

Toen ik je brief las, verwachtte ik na de tweede alinea dat er nu een stukje zou komen over wat je aantrekt in de functie en het bedrijf.... maar toen hield je brief ineens al op
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste accountantskantoor --> graag beoordelen Justme75 Sollicitatiebrief en cv 3 12 maart 2007 23:20
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 7 24 februari 2007 14:43
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste MizzFizz Sollicitatiebrief en cv 4 31 januari 2007 20:39
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste conny Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2006 15:33
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste saida_salmi Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2006 11:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon