Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 mei 2009, 15:59
tombonac tombonac is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1
tombonac is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief naar een stageplek

Hallo,

Ik heb een vraag of er iemand naar mij sollicitatiebrief wil kijken.

Alvast bedankt

algemenegevens



Betreft: Stageplaats op de financiële afdeling

Geachte mevrouw Janssen,

U zoekt een Enthousiast, flexibel en gedreven student die op zoek is naar een uitdagende stage plaats, deze eisen zijn op mij lijf geschreven. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik de juiste persoon ben voor het door u aangeboden stage plek.

Ik zal me kort even voorstellen. Momenteel zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Bedrijfseconomie op de Avans Hogeschool te Breda.
Na afloop van dit blok moet ik een half jaar(31-aug t/m 21- jan) stage gaan lopen.
Bij mij vorige opleiding op het MBO heb ik al ervaring op gedaan met werken in de praktijk. Dit is toen uitstekend bevallen.

Wat me vooral aanspreekt aan de opdrachtbeschrijving zijn de afwisselende werkzaamheden die je als stagiaire moet gaan doen. Ook de verantwoordelijkheden die je krijgt als stagiaire spreken mij aan. De reden dat ik bij het Heijderbos solliciteer is dat ik van diverse oud stagiaires enthousiaste verhalen heb gehoord en dat je bij uw bedrijf veel leert.

Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en activiteiten verwijs ik u naar mijn CV. Dit treft u in de andere bijlage. Het zou mij veel plezier doen, mijn verzoek om een stageplaats bij uw bedrijf in een persoonlijk gesprek te kunnen toelichten.


Met vriendelijke groeten,


Student Bedrijfseconomie Avans Hogeschool
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 mei 2009, 17:27
ri1987 ri1987 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 10
ri1987 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief naar een stageplek

Op zich vindt ik het een goede brief, nog even goed naar de spelling kijken.
Probeer ook in de 2e alinea het woord ik iets minder te gebruiken, probeer het op een andere manier te zeggen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 mei 2009, 17:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief naar een stageplek

Klinkt alvast erg enthousiast.

Ik zou "MOET" stage lopen en werkzaamheden die ik MOET doen, veranderen in stage MAG, dit klinkt enthousiaster en maakt het alsof het stage lopen voor jou geen verplichting maar echt een toevoeging aan de opleiding is.

Inderdaad nog even naar de spelling kijken.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 juni 2009, 18:09
mirella mirella is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2009
Berichten: 3
mirella is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief naar een stageplek

Hoi,

Ik heb even je brief aangepast in hoe ik het zelf zou hebben gedaan.
Let er ook even op dat je plaats en datum gebruikt in je brief.
Ik heb tevens de fouten verbeterd.

Betreft: Stageplaats op de financiële afdeling

Nederland, 4 juni 2009

Geachte mevrouw Janssen,

Ik heb begrepen dat u op zoek bent naar een enthousiaste, flexibele en gedreven student, die op zoek is naar een stageplaats.
Deze steekwoorden zijn zeer zeker op mij van toepassing,Ik zal u er in deze brief van probeeren te overtuigen waarom ik denk dat ik de juiste persoon ben voor de door u aangeboden stageplaats.

Ik zal mezelf eerst even kort voorstellen. Ik ben een 100 jarige student en zit momenteel in het tweede leerjaar van de opleiding HBO Bedrijfseconomie op de Avans Hogeschool te Breda.
Na afloop van dit blok mag ik een half jaar op stage, dit zal zijn in de periode van 31-08-2009 t/m 21-01-2010.
Tijdens mijn vorige opleiding op het MBO heb ik ook stagegelopen en dit is mij uitstekend bevallen.

Wat mij vooral aanspreekt aan de omschrijving zijn de afwisselende werkzaamheden die je als stagiaire gaat doen. Ook de verantwoordelijkheden die ik zou krijgen als stagiaire spreken mij aan. De reden dat ik bij het Heijderbos solliciteer is dat ik van diverse oud stagiaires enthousiaste verhalen heb gehoord, zij gaven aan dat ze bij uw bedrijf veel hebben geleerd.

Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en nevenactiviteiten verwijs ik u naar mijn CV. Dit treft u in de andere bijlage. Het zou mij veel plezier doen, mijn verzoek om een stageplaats bij uw bedrijf in een persoonlijk gesprek te kunnen toelichten.


Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief voor een stageplek (spw4) penaja Sollicitatiebrief en cv 5 29 mei 2009 11:08
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon