Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 oktober 2015, 17:29
PatrickC PatrickC is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2015
Berichten: 2
PatrickC is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief verkoper personenwagens

Ik ben momenteel bezig met een sollicitatiebrief waarin ik solliciteer naar de functie voor 'verkoper personenwagens' bij de Mercedes-Benz dealer van Zuid Nederland.

De brief:

Kerkrade, 22 Oktober 2015


Betreft: Sollicitatie verkoper Personenwagens.


Geachte heer Smeets,

Beslist geen 9 tot 5 mentaliteit is een van de functie eisen die U omschrijft in uw vacature ‘Verkoper Personenwagens’ op uw website. Zeer geďnteresseerd heb ik deze zitten lezen waarbij ik meteen het gevoel kreeg dat deze functie mij op het lijf geschreven is. Service- en klantgericht, empathisch, overtuigend. Dat zijn steekwoorden die mij als muziek in de oren klinken!

Sinds mijn jonge jaren heb ik mij geďnteresseerd in de autobranche. Het begon als klein jongetje, bij mijn ouders in de auto, met het leren van automerken aan de hand van het logo. Een tijdje later kon ik in het donker aan de koplampen herkennen wat voor auto er achter ons op de snelweg reed. 15 jaar later is mijn interesse voor auto’s alleen maar toegenomen.

In mijn vrije tijd ga ik graag met de fotocamera erop uit, opzoek naar de meest luxe en exotische bolides die er in de buurt rondrijden. Ik ben vaak te vinden in Düsseldorf of bij de Nürburgring. Dit is precies de reden waarom ik van mening ben dat ik een uiterst geschikte kandidaat voor uw bedrijf. Auto’s zijn voor mij geen gebruiksvoorwerpen. Als ik een klant zou informeren over een auto, doe ik dit vanuit mijn hart.

Graag licht ik mijn CV en brief in een nader gesprek toe.



Hoogachtend,



Patrick Coerver










Bijlage: Curriculum Vitae







Heeft iemand nog tips of op/aanmerkingen op deze brief. Tevens staat in de vacature duidelijk dat er gevraagd word om een schriftelijke reactie. Zijn er Boven de datum staan de adresgegevens van de ontvanger, maar die heb ik nu even weggelaten omdat dat niet relevant is. Zijn er verschillen waar ik op moet letten als ik een brief met de post verstuur i.p.v. per e-mail? Ik wil sowieso de brief een keer uitprinten en lezen om te kijken of het lettertype lekker leest op papier.

Ik hoor graag reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 oktober 2015, 17:32
PatrickC PatrickC is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2015
Berichten: 2
PatrickC is on a distinguished road
Standaard

Dit is trouwens de link naar de vacature;

http://www.smeets-mb.nl/smeets/downl...ie-pdo-nvb.pdf
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 november 2015, 16:54
Kipvis Kipvis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2015
Berichten: 12
Kipvis is on a distinguished road
Standaard

Wat doe je nu voor werk? (Of als je werkloos bent: wat is de laatste baan die je gehad hebt?) En welke vaardigheden heb je daar ontwikkeld die je kunt inzetten als autoverkoper? (En waarom passen de genoemde steekwoorden bij jou?)

Brief klinkt verder wel enthousiast. Waarom jij de baan wil is duidelijk, maar wat je duidelijk moet maken is waarom zij juist jou moeten hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Verkoper Woningtextiel, maar geen ervaring in de branche? Stammetje Sollicitatiebrief en cv 7 11 maart 2014 11:41
Sollicitatiebrief administratiefmedewerker, verkoper ArjanB Sollicitatiebrief en cv 3 11 oktober 2011 18:23
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
sollicitatiebrief voor eerste verkoper, alle reacties zijn welkom. lelie Sollicitatiebrief en cv 0 30 juni 2010 16:54
Sollicitatiebrief verkoper detailhandel lisa Sollicitatiebrief en cv 2 5 augustus 2009 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon