Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #41  
Oud 11 december 2008, 21:11
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

jammer genoeg ist niets geworden. Ook de functie van financieel medewerker niet (brief hier ook op t forum).
Tsja, tis niet anders....

Op dit moment zit ik in een call center (inbound).

Voor een andere functie moet ik een rekentest maken. Iemand linkjes om je voor te bereiden??

thx
Met citaat reageren
  #42  
Oud 12 december 2008, 22:47
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Een rekentest.... wat apart....
Nee geen linkjes, misschien even googlen??

Wat jammer Starter dat het zo is gelopen.

Ik hoop dat je toch de tijd neemt om jezelf weer terug te ontdekken. Ik heb toevallig net een stukje geschreven in mijn blog over wat ontslag met je doet, n.a.v. van een stuk in de Intermediair.
Misschien vind je dit wel interessant om te lezen, hij staat op www.makingsensecoaching.blogspot.com.

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 13 december 2008, 09:57
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Dank voor je reactie Tessa. Zal zeker de blog even lezen.

T is de capaciteitentest M van q1000 (meurs?). Weet niet wat ik mij er van voor moet stellen. Tevens een "gegevenscontrole"test....

vind alleen verwijzingen naar boekjes voor de voorbereiding maar geen linkjes op google....Ik moet m dit weekend maken.
Zie dr wel een beetje tegenop.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 13 december 2008, 19:07
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

1: Je schrijft veel te langdradig en ouderwets. Als je zo ook in het bedrijfsleven spreekt dan wordt het niets.
2: Boven de 40 met een superlange werkervaring als ambtenaar en waarschijnlijk een hoog salaris enzovoorts is bijna onmogelijk om in het bedrijfsleven een functie te krijgen en het lijkt me in de moderne (semi-)overheid ook erg moeilijk.
3: Een radicale wijziging aanbrengen in een carriere klinkt leuk maar is vaak niet realistisch.

Succes!
Met citaat reageren
  #45  
Oud 13 december 2008, 20:49
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

1 brieven zijn getoetst door making sense
2 t gaat om de ervaring die is opgedaan in wat voor omgeving. Dit geeft ook het niveau aan. Ben overigens geen ambtenaar.
3 als je er 100% voor gaat is er veel mogelijk......

Geef dan een inhoudelijke opmerking. Bv: hoe moet ik t verbeteren. Iets roepen is altijd makkelijk....
Met citaat reageren
  #46  
Oud 13 december 2008, 21:15
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

1 brieven zijn getoetst door making sense EN RI@NNE!!
2 t gaat om de ervaring die is opgedaan in wat voor omgeving. Dit geeft ook het niveau aan. Ben overigens geen ambtenaar. MEE EENS
3 als je er 100% voor gaat is er veel mogelijk...... IS (bijna) ALLES MOGELIJK!!!

Geef dan een inhoudelijke opmerking. Bv: hoe moet ik t verbeteren. Iets roepen is altijd makkelijk....
INDERDAAD, maar meer dan roepen is het niet, dus laat maar joh..
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 13 december 2008, 23:31
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Hoi Starter,

Voordeel van zo'n test is dat je weet op welk niveau je ongeveer zit. Voor de rest blijft het altijd een momentopname.

Toi toi toi....... vertrouw maar op jezelf
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #48  
Oud 14 december 2008, 10:23
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Sorry Rianne,

ik heb je in mijn reactie naar Henk tekort gedaan!!
Excuses daarvoor.....
Samen met making Sense heb jij mij voortreffelijk geholpen.

groet,
Met citaat reageren
  #49  
Oud 14 december 2008, 10:42
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

1: Je schrijft veel te langdradig en ouderwets. Als je zo ook in het bedrijfsleven spreekt dan wordt het niets.
Dat iemand de brief goedkeurt wil uiteraard niet zeggen dat deze bij werkgevers goed overkomt. Mijn tip: schrijf compacter en zeer strak op de functie.
2: Boven de 40 met een superlange werkervaring als ambtenaar en waarschijnlijk een hoog salaris enzovoorts is bijna onmogelijk om in het bedrijfsleven een functie te krijgen en het lijkt me in de moderne (semi-)overheid ook erg moeilijk.
In de beleving is iemand die bij een semi-overheidsorganisatie werkt uiteraard wel een ambtenaar. Dat is precies het probleem. Aan een leek de nuance van de inhoudelijk betrokkene uitleggen. Dan heb je al verloren.
3: Een radicale wijziging aanbrengen in een carriere klinkt leuk maar is vaak niet realistisch.
De tip is hier om heel concreet iets te zoeken waar je toegevoegde waarde biedt. Uiteraard kan iedereen met veel moeite een heel andere functie vinden maar dat is meestal een zware weg en ook financieel zwaar.

Succes!
Met citaat reageren
  #50  
Oud 14 december 2008, 14:17
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Is oké, geen probleem, Starter

Ik ben het wel met Henk eens, dat het goed kan zijn strak op de functie te schrijven. De punten uit je vorige (en huidige) werk gedetailleerd naar boven halen en eruit halen, die aansluiten bij de functie waar je op solliciteert. Dus heel concreet en kort benoemen.

Als je na zo lange tijd werkervaring bij eenzelfde werkgever elders gaat solliciteren, dan is het heel normaal dat je er weer even in moet komen en dat je niet meteen de perfecte sollicitatiebrief (zo die al bestaat) schrijft. Al doende en nadenkend over je werkervaring worden je brieven beter en krijg je ook daar ervaring mee.

Ken je de banenkrant Ambitie? Daar staan regelmatig inspirerende bijdrages in van carrièreswitchers die iets heel anders zijn gaan doen. Ik ben het volledig eens met MakingSense dat als je er 100% voor gaat (bijna) alles mogelijk is. Niemand zegt dat het gemakkelijk is. Maar dat is iets doen waar je ongelukkig van wordt ook niet. Daarom is voor carrièreswitchers de keus vaak niet zo moeilijk en is het vooral een (verstandige) investering.

Tja ach, en leeftijd....... boeiuh, daar trekken we ons niets van aan, toch? In de bloei van je leven is staren naar de geraniums zonde van de tijd en energie. Er zijn ook werkgevers die plusleeftijd als een pré zien. Jij als ervaren energieke en inspirerende oudere kunt een voortrekkersrol vervullen bij de bewustwording van de toegevoegde waarde en het belang van ouderen op de arbeidsmarkt.
__________________
Rianne

Laatst gewijzigd door Ri@nne; 14 december 2008 om 14:30 Reden: verbetering
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een droom als Journalist, vast aan MBO... Freek36 Opleiding kiezen en volgen 22 24 oktober 2013 17:31
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Zit ik nu vast helppppp Angela27 Alle andere carrièreonderwerpen 2 9 juli 2008 14:32
Sollicitatiebrief facilitair medewerker, zit helemaal vast... starter Sollicitatiebrief en cv 2 22 mei 2008 21:42
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon