Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 juli 2016, 18:54
Peter_ Peter_ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2016
Berichten: 2
Peter_ is on a distinguished road
Standaard Ontslag nemen?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen over het volgende:

Momenteel werk ik bij een bedrijf ter vervanging van iemand die met ziekteverlof is. Het is een goede en erg leuke baan, maar dus wel tijdelijk. Waarschijnlijk tot en met november/december. Deze baan is 45 minuten rijden van mijn huis. Ik ben hier twee weken geleden gestart en zit nog in mijn proeftijd.

Nu ben ik vorige week gebeld door een bureau waar ik ingeschreven stond voor een andere baan. Omdat ik geďnteresseerd was ben ik vorige week op gesprek geweest. Dit bleek ook een hele mooie uitdaging te zijn. Het is een vaste baan (eerst een jaarcontract) met hele goede voorwaarden en doorgroeimogelijkheden en slechts 2km van mijn huis. Vandaag kreeg ik de bevestiging dat ze me willen aannemen.

Nu moet ik dus kiezen, ga ik nu al, tijdens mijn proeftijd, stoppen met deze tijdelijke functie en kies ik voor de vaste baan dicht bij huis? Dit zou wel betekenen dat ze tijdens de vakantie periode een hele lage bezetting hebben waardoor misschien wel werkzaamheden blijven liggen. Ik wist toen ik hier begon dat het tijdelijk was en ze zullen niet blij zijn als ik hun nu 'in de steek' laat. Aan de andere kant wil ik deze vaste baan met goede voorwaarden en dichtbij huis ook niet zomaar laten lopen. Het is geen optie om langer bij de tijdelijke klus te blijven, de nieuwe werkgever is per 1 augustus al iemand nodig..

Benieuwd naar jullie meningen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juli 2016, 19:52
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Wow lastig.

Ik weet niet welke mondelinge 'voorwaarden' en 'afspraken' zijn gemaakt bij aanvang van jouw tijdelijke baan? (is er gesproken over loyaliteit, etc.)

Als ik dit zo lees, zou ik switchen. Een lange termijn visie is bij jouw tijdelijke baan niet aan de orde en bij jouw potentiële baan misschien wel (als jij door de proeftijd komt).

Wellicht wordt het anders lang "bankhangen" eind van het jaar als jij dan opzoek moet gaan naar een nieuwe baan.

Hoe ga jij het brengen? Moverende redenen?

Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juli 2016, 10:30
Peter_ Peter_ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2016
Berichten: 2
Peter_ is on a distinguished road
Standaard

Ik ben momenteel gedetacheerd via een bureau. Mijn insteek is te vragen of er mogelijkheden op een langer dienstverband zijn en dat wanneer die er niet zijn, ik de andere baan niet kan laten lopen..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ontslag proeftijd vast tijdelijk afstand

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontslag nemen met opzegtermijn Billie26 Je rechten en plichten als werknemer 3 26 februari 2013 17:29
Ziek thuis en problemen op het werk: ontslag nemen? Dreamer Je rechten en plichten als werknemer 10 18 december 2012 23:49
Wel of niet zelf ontslag nemen? jackman56 Je rechten en plichten als werknemer 6 29 juni 2012 22:58
Zelf ontslag nemen tijdens half jaar contract Alexandra Je rechten en plichten als werknemer 3 27 september 2010 14:54
Op staande voet ontslag nemen? pallen Je rechten en plichten als werknemer 7 2 juli 2010 11:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon