Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 februari 2009, 13:52
patje81 patje81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 februari 2009
Berichten: 1
patje81 is on a distinguished road
Standaard Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang

Hallo,

Ik heb een sollicitatiebrief geschreven, nog niet verstuurd. Hoop dat jullie er even naar willen kijken en tips willen geven.

groetjes,

Pat


Betreft: Vacature Pedagogisch medewerker kindercentrum *****functie B


Geachte mevrouw ****.


Ruim 6,5 jaar ben ik werkzaam als pedagogisch medewerker binnen de kinderopvang. Ook ben ik een tijdje werkzaam geweest als invalkracht bij ***
Tijdens deze invalwerkzaamheden heb ik mogen deelnemen aan informatieavonden over het pedagogisch beleidsplan en werkplan van ***. Hierin werd beschreven met welke pedagogische visies *** de kinderen binnen de organisatie wil opvangen. Deze wijze van opvang spreekt mij zeer aan. Ook dat *** altijd blijft zoeken naar de best mogelijke manier om kinderen op te vangen binnen de organisatie. Vandaar dat ik deze vacature als de gelegenheid zie om te kunnen en mogen werken bij ***.


Ik reageer ook omdat de vacature gaat om een vaste opvang plek. Ik heb door de jaren heen geleerd dat als je op een vaste plek werkzaam bent , je betere opvang kan bieden voor de kinderen. Je bent dan een vertrouwd gezicht en kinderen voelen zich daardoor op hun gemak en voelen zich daardoor ook meer thuis. Vooral voor de allerkleinste is het voor de ontwikkeling van de hechting belangrijk een vaste persoon om zich heen te hebben.
Ook voor de ouders is het fijn als hun kinderen worden opgevangen door een vertrouwd vast gezicht. Er is dan een goede afstemming op de wensen van de ouders en de behoeftes van hun kinderen. Het is voor ouders al moeilijk genoeg om hun kindje achter te moeten laten bij een ander.
Het is tevens bekend dat kinderen zich het beste ontwikkelen in een stabiele, structurele en liefdevolle omgeving, en dat is wat ik graag kinderen wil aanbieden. Een goede opvang waarin het begint bij de basis. Die basis vind ik terug bij ***, namelijk de vier kernwaarden; respect, ruimte, reflectie en resultaat. Graag zou ik mijn steentje willen bijdragen om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten voor de kinderen en hun ouders.

Gezien mijn persoonlijke kwaliteiten zoals; een groot verantwoordelijkheidsgevoel, veel ervaring, flexibiliteit, geduld en een sociaal karakter zie ik mij al een geschikte kandidaat voor de bovengenoemde functie.
Ik hoop dat deze brief u nieuwsgierig heeft gemaakt naar de persoon die hem heeft geschreven en u mij zult uitnodigen voor een kennismakingsgesprek waarin we wederzijdse informatie met elkaar kunnen uitwisselen.
Met vriendelijke groeten;


Patricia ***


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 februari 2009, 12:57
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang

Beste Patricia,

Je kunt je brief beter beginnen met waarom je graag bij deze kinderopvang wilt werken. Noem dan vooral wat je aanspreekt in hun werkwijze en vertel vervolgens wat je voor hen kunt betekenen.

Ik ben benieuwd hoe je brief dan wordt. Nu trekt hij niet genoeg de aandacht.

Succes.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 februari 2009, 12:05
Rond78 Rond78 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 7
Rond78 is on a distinguished road
Standaard Re: Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang

hoi! Het eerste wat me opviel in je brief is dat je niet vertelt waarom je na 6,5 jaar een andere baan zoekt. Moet je weg, ben je toe aan nieuwe uitdaging?

Je benoemt een aantal keren hoe je staat tegenover het werk. Prima, maar je zegt het in derde persoon. Als je je woorden " je" door "ik" vervangt, mak je de brief persoonlijker en komt een selecteur al meer te weten over wie jij bent.

Kun je voorbeelden benoemen bij je kwaliteiten die je noemt? Op die manier maak je ze concreter.

Succes!
Ronald
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01
Sollicitatiebrief Pedagogisch medewerker B op een leefgroep brains Sollicitatiebrief en cv 3 1 december 2008 22:12
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon